Wat heb jij vandaag gekookt?

Gisteren samen met mijn vrouw risotto van quinoa en bulgur met broccoli en een paddenstoelen mix van de AH gemaakt en zelfgemaakte kipspiesjes (a la chicken katsu). Was superlekker.

Straks eens aardappelroosjes proberen in een muffinvorm. Zag ik passeren op Insta en dat zag me er wel lekker uit. Schijfjes snijden met de mandoline, in een roosvorm samenvouwen en in een muffinvorm steken. Dan peper, zout, lookpoeder en rozemarijn met wat olie. x aantal tijd in de oven ... Kan niet slecht zijn.
Dat is inderdaad erg lekker maar verdomd moeilijk om ze in die vormen deftig te krijgen.

Klinkt gezond en lekker, hoe maak je dit?
Eerst de quinoa wassen (300 gram).
1 liter kipbouillon (wij deden dat gewoon met kokend water en bouillonblokjes.
1 middelgrote ui snipperen.
2 “handjes” kaas (naar smaak)
150 gram paddenstoelenmix
600 gram kipfilet
1 broccoli
2 teentjes look

1. Fruit de ajuin met de look in olie
2. Quinoa toevoegen en aanstoven
3. Scheut bouillon erbij en al roerend inkoken (herhalen tot gaar (ongeveer 20min))
4. Laatste 2 minuten afkruiden en kaas toevoegen en uit de andere stappen de paddenstoelen en broccoli toevoegen en eventueel een beetje limoensap

1. Paddenstoelen aanbakken in olie met een hele teen look en rozemarijn en tijm, afkruiden met peper en zout
2. Look, tijm en rozemarijn eruit en opzijzetten

1. Broccoli blancheren

1. Kip in blokjes snijden en op spiesjes steken van ongeveer 15cm
2. 3 borden maken, 1 met bloem en kipkruiden, 1 met 2 eitjes geklopt en 1 met panko en kipkruiden
3. Elk sateetje in de bloem, dan in het ei en dan in de panko
4. Sateetjes bakken in een klein laagje arachideolie, best eerst hoog vuur voor de korst en dan lager om de binnenkant te garen

Gyudon.

1000019296.jpg

Niet gekookt gisteren maar afgehaald, manman wat heeft me dat gesmaakt, kwam van een heel goed Grieks restaurant waar je dus ook kan afhalen. Gerecht was Giouvetsi, Griekse pasta (of rijst, as you wish) met tomatensaus en subliem gegaard lamsvlees erin, afgewerkt met een korstje kaas erop en tomaatjes gegrild.

Normaal ben ik dus iemand die niet meteen voor lamsvlees zou gaan, maar dit was hemels lekker. Is en plus op 5 min rijden van mijn deur, daar ga ik nog eens langs denk ik.

Varkensgebraad, gekruid met peper en zout en dan wat verse rozemarijn en tijm uit de tuin met wat teentjes look erbij. Die geur die het ganse huis vult. :love2:

Gebakken aardappelen in voldoende olie met knoflook, tijm en rozemarijn. Rijkelijk bestrooid met grofgemalen zout en zwarte peper. En lang laten bakken tot ze helemaal rondom krokant zijn. Blimey.

Terug
Bovenaan