Wat heb jij vandaag gekookt?

Iemand ervaring met vlees pekelen? Ik lees er hier en daar wat over en het zou je vlees botermals maken.
Ik heb dat al een paar keer gedaan met kip voor op de BBQ (beercan chicken of wings).
Voor kip vind ik dat wel goed werken.
Dat is dan wel voor een beperkte tijd ivm voedselveiligheid.

Als je bijvoorbeeld zelf ham of spek wilt maken zit je in een ander straatje (botulisme risico etc.).

Ik heb dat al een paar keer gedaan met kip voor op de BBQ (beercan chicken of wings).
Voor kip vind ik dat wel goed werken.
Dat is dan wel voor een beperkte tijd ivm voedselveiligheid.

Als je bijvoorbeeld zelf ham of spek wilt maken zit je in een ander straatje (botulisme risico etc.).
Ik wou vanavond kip klaarmaken, maar heb nog overschot van gebraad. Dus ik wil die kip vanavond pekelen om morgenavond op te bakken, dat zal wel een acceptabele overbruggingstijd zijn?

Ik wou vanavond kip klaarmaken, maar heb nog overschot van gebraad. Dus ik wil die kip vanavond pekelen om morgenavond op te bakken, dat zal wel een acceptabele overbruggingstijd zijn?
Dat kan tot 48u op voorhand zonder gevaar, zeker omdat je hem daarna nog klaarmaakt.

Welke broodjes gebruiken jullie voor hamburgers? Die typische hamburgerbroodjes zijn echt slecht vind ik. Ik gebruik nu de witten bollen van AH, maar als jullie er nog goede weten, let me know!
Hier worden ook wel eens gewone pistolets van de bakker gebruikt. Zoals in het hamburgerkraam eigenlijk.

hamburger.jpg

Bij Delhaize had (heb?) je in de bakkerijafdeling ook wel verse Italiaanse bollen. Dat zijn eigenlijk uit de kluiten gewassen pistolets. Ciabatta gebruik ik ook soms. En zoals aangegeven: verse pistolets van de bakker.

Zodra het weer goed weer wordt ga ik een voorraadje pulled pork aanmaken. Ideaal om in te vriezen en te ontdooien wanneer de gelegenheid zich voordoet.

Hier worden ook wel eens gewone pistolets van de bakker gebruikt. Zoals in het hamburgerkraam eigenlijk.

hamburger.jpg

Verse ronde pistolets van den bakker! Je kan ze ook enkele weken ik de diepvries doen zonder smaakverlies.

Bij Delhaize had (heb?) je in de bakkerijafdeling ook wel verse Italiaanse bollen. Dat zijn eigenlijk uit de kluiten gewassen pistolets. Ciabatta gebruik ik ook soms. En zoals aangegeven: verse pistolets van de bakker.

Zodra het weer goed weer wordt ga ik een voorraadje pulled pork aanmaken. Ideaal om in te vriezen en te ontdooien wanneer de gelegenheid zich voordoet.

Da's inderdaad een hamburger van de markt. Ik ben eerder op zoek naar goeie zachte broodjes, zoals die bollen van AH.

Zelf brioche broodjes maken

Moeilijk? Hebt ge recept?

Als je goedkoop keukenrobot zoekt en echt een goeien voor nie veel geld.
Lidl heeft er, wij zijn daar echt enorm tevreden van. Vriendin zit ook in zo bakkers groep en heel veel die dezen hebben.
Ook goed voor brood te kneden.

Specifiek voor deze thread wil ik dat ze de :drool: of 🤤 toevoegen als "reactie smiley".

Terug
Bovenaan