Wat heb jij vandaag gekookt?

🤔 Daarnet de champignon-paprika burger van aldi ook eens geprobeerd... En deze keer wou zelfs de hond er ook niet aan beginnen 🤣
Vind 'm eigenlijk vrij smakeloos. Maar wel beter dan beyond burgers!
 
Had vandaag airfryer chicken tenders met panko en ipv een gewoon ''ei beslag'' had ik een recept waar je de kip door een ei haalt dat gemengd is met wat mayo, sterke mosterd, wat bloem en zout en peper.
Is uiteindelijk een redelijk stevig beslag als het gemengd is ( beetje pannenkoeken beslag textuur ) maar werkt verbazend goed om de kip juicy te houden in de airfryer en die mayo of mosterd proef je niet terug als het gebakken is want de panko zit er nog rond.

Daarbij een groene salade met dressing en die potato wedges uit de Lidl in de diepvries uit zo ne zak, zit een licht spicy coating rond en die zijn best wel goed.
Om af te werken copycat Chick-Fil-A sauce gemaakt voor de tenders en de wedges te dippen, is geen slechte saus maar snap niet dat de Amerikanen daar zo voor uit hun dak gaan om dat thuis te hebben, maak die soms wel met kip en zo maar ik zou er niet speciaal voor naar een Chick-Fil-A hollen.
 
Had vandaag airfryer chicken tenders met panko en ipv een gewoon ''ei beslag'' had ik een recept waar je de kip door een ei haalt dat gemengd is met wat mayo, sterke mosterd, wat bloem en zout en peper.
Is uiteindelijk een redelijk stevig beslag als het gemengd is ( beetje pannenkoeken beslag textuur ) maar werkt verbazend goed om de kip juicy te houden in de airfryer en die mayo of mosterd proef je niet terug als het gebakken is want de panko zit er nog rond.

Daarbij een groene salade met dressing en die potato wedges uit de Lidl in de diepvries uit zo ne zak, zit een licht spicy coating rond en die zijn best wel goed.
Om af te werken copycat Chick-Fil-A sauce gemaakt voor de tenders en de wedges te dippen, is geen slechte saus maar snap niet dat de Amerikanen daar zo voor uit hun dak gaan om dat thuis te hebben, maak die soms wel met kip en zo maar ik zou er niet speciaal voor naar een Chick-Fil-A hollen.

Los van dat dit fucking lekker klinkt, maar hebt ge anders probleemn dat ge droge kip krijgt in uw airfryer?
Bij mij valt dat precies nog best mee.
 
Had vandaag airfryer chicken tenders met panko en ipv een gewoon ''ei beslag'' had ik een recept waar je de kip door een ei haalt dat gemengd is met wat mayo, sterke mosterd, wat bloem en zout en peper.
Is uiteindelijk een redelijk stevig beslag als het gemengd is ( beetje pannenkoeken beslag textuur ) maar werkt verbazend goed om de kip juicy te houden in de airfryer en die mayo of mosterd proef je niet terug als het gebakken is want de panko zit er nog rond.

Daarbij een groene salade met dressing en die potato wedges uit de Lidl in de diepvries uit zo ne zak, zit een licht spicy coating rond en die zijn best wel goed.
Om af te werken copycat Chick-Fil-A sauce gemaakt voor de tenders en de wedges te dippen, is geen slechte saus maar snap niet dat de Amerikanen daar zo voor uit hun dak gaan om dat thuis te hebben, maak die soms wel met kip en zo maar ik zou er niet speciaal voor naar een Chick-Fil-A hollen.

Waar kunnen we al die recepten (kip & saus) vinden?
 
Waar kunnen we al die recepten (kip & saus) vinden?

Kip is hier : https://www.recipetineats.com/truly-golden-crunchy-baked-chicken-tenders-less-mess/

Kan je zelf snijden van een kippenborst maar als je gewoon van die kipfilet reepjes koopt bij bv lidl die zijn ideaal, niet van die kleine wokreepjes maar de iets grotere.
Eigenlijk is dit recept voor de oven maar als je 200 graden doet en 15 min en halverwege de kip draait werkt het ook perfect in de airfryer, zowel qua baktijd als garing ( mijn ervaring is wel met de voorgesneden reepjes )
De stap van je Panko in te spuiten met olie en al ff voor te bakken heb ik wel niet gedaan en ze waren ook crispy uit de airfryer, die stap is meer voor de echte ''golden crunchy kleur''

De saus is gewoon als volgt :
- 1/4 cup mayonaise
- 1 eetlepel BBQ saus ( als je een AH in de buurt hebt liefst Sweet Baby Rays Original, anders Heinz Classic BBQ smokey )
- 1 eetlepel honing
- 1 EN een halve koffielepel American mild yellow mustard, dus van dieje ''hotdog mosterd'' ( bij AH heb je die, of van Heinz die klein waar mustard deli mild op staat , dijon mosterd of gewone gele van D&L werkt niet in dit recept )

Gewoon samen mengen en een uurtje in de koelkast, geen idee hoeveel 1/4 cup is maar kan je omrekenen naar gram.
Deze portie is voor 2 personen of 1 grote dip fan maar kan je easy x2 ofzo doen.

Los van dat dit fucking lekker klinkt, maar hebt ge anders probleemn dat ge droge kip krijgt in uw airfryer?
Bij mij valt dat precies nog best mee.
Nee ik heb nooit droge kip in de airfryer, al probeer ik met recepten die kippenborst vereisen wel een recept te volgen voor de oven bv want borst kan rap uitdrogen, maar met kippenvleugels of bv deze tenders nooit problemen en voor de tenders gebruik ik ook borst filet.

Als een recept vraagt om bv kippenblokjes ipv reepjes dan gebruik ik wel zo vaak mogelijk kippendij filet in blokjes gesneden ipv borst filet, minder gevoelig aan snel uitdrogen en vind het een smakelijker stuk dan kippenborst eigenlijk, ik gebruik altijd dij filet voor bv crispy orange chicken of General Tso's chicken.
 
De saus is gewoon als volgt :
- 1/4 cup mayonaise
- 1 eetlepel BBQ saus ( als je een AH in de buurt hebt liefst Sweet Baby Rays Original, anders Heinz Classic BBQ smokey )
- 1 eetlepel honing
- 1 EN een halve koffielepel American mild yellow mustard, dus van dieje ''hotdog mosterd'' ( bij AH heb je die, of van Heinz die klein waar mustard deli mild op staat , dijon mosterd of gewone gele van D&L werkt niet in dit recept )

Gewoon samen mengen en een uurtje in de koelkast, geen idee hoeveel 1/4 cup is maar kan je omrekenen naar gram.

De omrekening hangt af van wat je gebruikt, deze website kan misschien helpen:
cups naar grammen
 
Als je van plan bent veel te bakken, is het wel de moeite waard om zo een cup-set aan te schaffen. Dan moet je niet telkens alles zitten omrekenen.
 
Dochter besliste dat ze verse erwtensoep wou eten. Dus whoppa, erwten, water en bouillon op het vuur, ondertussen enkele croques klaargemaakt en op 15 minuten klaar om te smullen!
 
Dochter besliste dat ze verse erwtensoep wou eten. Dus whoppa, erwten, water en bouillon op het vuur, ondertussen enkele croques klaargemaakt en op 15 minuten klaar om te smullen!
Welke erwten heb je gebruikt? Diepvries?

Indien ja: moet je zeker ook eens met gedroogde spliterwten (gele of groene) doen. Geven een heel volle smaak en een dikkere consistentie. Moeten wel iets langer op het vuur. :)
 
Welke erwten heb je gebruikt? Diepvries?

Indien ja: moet je zeker ook eens met gedroogde spliterwten (gele of groene) doen. Geven een heel volle smaak en een dikkere consistentie. Moeten wel iets langer op het vuur. :)
Specifieke reden waarom het gedroogde moeten zijn? Of bestaan die niet in bokaal? (idd, bio diepvrieserwtjes die ze zelf heeft gekozen want ze wou eigenlijk broccolisoep tot ze ik de winkel naast de broccoli de erwten zag blinken 😁)
 
Mealprep voor de ganse week eigenlijk:

- Griekse rijst met chinese kool en yakitori kip x2
- Pad thai met scampi en chinese kool x2

Zo heb ik tijd om na onze daily snel een wandeling van 1/2h te doen waarna ik ferme honger krijg ;)
Woensdag is cheat day: kip aant spit 🤤

Can't ever get tired of Asian food (y)
 
Ben konijnenbillen aan't maken. Heb wel wat moeten improviseren omdat ik geen bier en laurierbladeren heb 😅 (had geen zin om speciaal voor die 2 dingen naar de winkel te rijden).

Ga dat ofwel met puree of mini gratins en wat groentje maken.
 
Specifieke reden waarom het gedroogde moeten zijn? Of bestaan die niet in bokaal? (idd, bio diepvrieserwtjes die ze zelf heeft gekozen want ze wou eigenlijk broccolisoep tot ze ik de winkel naast de broccoli de erwten zag blinken 😁)
Spliterwten zijn inderdaad altijd gedroogd. Het is hetzelfde als erwten, maar dan in 2 gespleten en gedroogd na het oogsten. :)
 
Bruine rijst, kipfilet, zelfgemaakte curry saus en broccoli.
De dochter heeft gesmikkeld, echt pure pretoogjes! 😍
Alleen verdwenen die toen ze een lepeltje curry saus puur in haar mond stak 😜
 
Terug
Bovenaan