Wat heb jij vandaag gekookt?

Temp niet hoog genoeg, of iets mis met je deeg. Tomaat zal daar geen invloed op hebben.

Hoe hoog stond de oven? Pizzasteen gebruikt?
 
hier tel ik graag geld voor neer.
Compleet akkoord, voor een goed stuk kwaliteitsvlees betaal je..Punt.
Ik twijfel om eens een stuk wagyu van onze keurslager te proberen, die gasten kweken hun eigen runderen maar dit zullen ze niet zelf gedaan hebben...

All them options:
 
Compleet akkoord, voor een goed stuk kwaliteitsvlees betaal je..Punt.
Ik twijfel om eens een stuk wagyu van onze keurslager te proberen, die gasten kweken hun eigen runderen maar dit zullen ze niet zelf gedaan hebben...

All them options:
Hm ... wagyu stoofvlees. Da's wat anders dan het klassieke "magere stoofvlees" dat je overal kan vinden. Weinig liefde voor vet in België.
 
180 zoals altijd, nee hebben geen steen. Gewoon op de bakplaat.
Veel te weinig voor een pizza. Ik krijg de mijne pas goed bruin en luchtig vanaf 250 en met een steen om de bodem te bakken. Nu heb ik een oven die 300 graden aan kan en das bijna perfect. Kan nog iets "echter" maar dan heb ik 350-400 graden nodig in een houtoven.
 
Wat is jouw receptje voor pizzadeeg?
600ml water op kamertemperatuur voor 1kg tipo 00 bloem, 30 gram zout en 2-3 gram verse gist.

Daarna zet ik mijn oven op 30 graden tot ie 30 graden is en dan afzetten.. en daarin laat ik het deeg rijzen met een natte handdoek over de kom.
 
Veel te weinig voor een pizza. Ik krijg de mijne pas goed bruin en luchtig vanaf 250 en met een steen om de bodem te bakken. Nu heb ik een oven die 300 graden aan kan en das bijna perfect. Kan nog iets "echter" maar dan heb ik 350-400 graden nodig in een houtoven.
Ik ga hier volgend jaar op het terras zelf een houtoven bouwen (uit leem). Dan ga ik gewoon de perfecte pizza kunnen maken.
Enfin dat is toch één van mijn wilde plannen. Vrienden hebben er zelf ook eentje gebouwd enkele jaren geleden
 
600ml water op kamertemperatuur voor 1kg tipo 00 bloem, 30 gram zout en 2-3 gram verse gist.

Daarna zet ik mijn oven op 30 graden tot ie 30 graden is en dan afzetten.. en daarin laat ik het deeg rijzen met een natte handdoek over de kom.
Hoelang laat je die rijzen? En daarna meteen afbakken ?
 
Ik ga hier volgend jaar op het terras zelf een houtoven bouwen (uit leem). Dan ga ik gewoon de perfecte pizza kunnen maken.
Enfin dat is toch één van mijn wilde plannen. Vrienden hebben er zelf ook eentje gebouwd enkele jaren geleden
Staat hier ook op de planning. :love:
 
Mosselen natuur, omdat de vuilkar morgen komt en ik de schelpen geen 2 weken wil laten staan 🤫

Maar die met curry waren VEEL lekkerder!
 
Deze week mij es wagen aan Pixar-style Ratatouille. Op dezelfde wijze als Anton Ego het voorgeschoteld kreeg.
 
Ik ga hier volgend jaar op het terras zelf een houtoven bouwen (uit leem). Dan ga ik gewoon de perfecte pizza kunnen maken.
Enfin dat is toch één van mijn wilde plannen. Vrienden hebben er zelf ook eentje gebouwd enkele jaren geleden
ik heb er al veel zien voorbijkomen uit vuurvaste stenen maar nog nooit eentje uit leem.
 
leuk. Vroeger had ik ook nog de droom om een pizzaoven te maken in de tuin maar eigenlijk haal ik al erg goede resultaten nu met een ooni en op de kamado dat ik eigenlijk het nut niet meer zie om een echte pizzaoven te gaan bouwen. (En hoogst waarschijnlijk is er hier iemand in huis die ook zou zeggen dat ik het niet mag). Denk je dan van die over echt veel te gaan gebruiken of is meer de wil om iets te bouwen?
 
Denk je dan van die over echt veel te gaan gebruiken of is meer de wil om iets te bouwen?
Wij eten amper nog vlees. BBQ is dus een no go. Zo'n oven is dan een leuke insteek wanneer je mensen uitnodigt, iedereen maakt zelf zijn eigen pizza en die pizza gaat echt lekker zijn...
 
Vandaag stoofvlees in de kamado.
Eerst vlees en ajuin 35 minuten gerookt daarna de rest van de ingrediënten erbij en paar uur liggen garen op 120graden...
Goeie boel wel.
 
Terug
Bovenaan