Wat heb jij vandaag gekookt?

Brunch. Laat uit bed geraakt :)

Krielaardappeltjes fijn versneden, stukjes hesp, kaas en rode ui. 5 opgeklopte eitjes erover. Alles in een ovenschotel en nu 15 min bakken aan 200 graden
 
Tadaaaa, ovenschotelomelette!

btsykW4.jpeg
 
Durf het bijna niet te vragen maar ga het toch doen :

Hebben jullie echt genoeg gegeten met zo een portie zoals op de foto’s of eten jullie meer dan 1 portie ?
Want eerlijk gezegd kom ik daar echt niet mee toe denk ik en ga ik met honger van tafel .
Altijd al een goeie eter geweest dus en ik denk dat de porties die ik nu maak voor enkel mezelf zelfs groter zijn en ja soms eet ik daar 2 dagen van maar meestal niet . ;)

Zoals gisteren bv :
heb zo een zak paella van de Lidl klaargemaakt (jajaja ik weet het ) en ik doe daar dan extra gebakken vis in .
Deze keer was het een kabeljauwhaas (van een dikke 400gr) en een stuk zeewolffilet (een goei 360 gr) .
Heb lekker gegeten en had bijna gene overschot en heb de rest dan maar aan de hondjes gegeven (en die waren er ook blij mee )

Ook zo een lasagne van 1 kilo is niet echt een probleem een dan doe ik daar soms nog extra mozerella kaas op …
Met groenten is het ook zo hoor , 500 gr spinazie of 1 kg witloof bij de patatjes ….geen probleem en nee ik weeg geen 200 kilo . ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik eet ook meestal meer dan wat "aanbevolen" staat op de verpakking. Zeker met pasta vind ik de portie voor 1 persoon gewoon te weinig om van gegeten te hebben.
 
@Skoebiedoe Van mijn bordje heb ik gisteren twee porties gegeten, ik zat wel overvol. Altijd wel een goede eter geweest, maar dat is de laatste jaren wat minder geworden met de leeftijd.
 
Durf het bijna niet te vragen maar ga het toch doen :

Hebben jullie echt genoeg gegeten met zo een portie zoals op de foto’s of eten jullie meer dan 1 portie ?
Want eerlijk gezegd kom ik daar echt niet mee toe denk ik en ga ik met honger van tafel .
Altijd al een goeie eter geweest dus en ik denk dat de porties die ik nu maak voor enkel mezelf zelfs groter zijn en ja soms eet ik daar 2 dagen van maar meestal niet . ;)

Zoals gisteren bv :
heb zo een zak paella van de Lidl klaargemaakt (jajaja ik weet het ) en ik doe daar dan extra gebakken vis in .
Deze keer was het een kabeljauwhaas (van een dikke 400gr) en een stuk zeewolffilet (een goei 360 gr) .
Heb lekker gegeten en had bijna gene overschot en heb de rest dan maar aan de hondjes gegeven (en die waren er ook blij mee )

Ook zo een lasagne van 1 kilo is niet echt een probleem een dan doe ik daar soms nog extra mozerella kaas op …
Met groenten is het ook zo hoor , 500 gr spinazie of 1 kg witloof bij de patatjes ….geen probleem en nee ik weeg geen 200 kilo . ;)

Ik maak een fotoportie voor het internet, en dan schep ik mezelf nog es goed bij :laugh:
 
Mezelf nog een slaatje gemaakt met de overschot van gisteren. Nu wel met gebakken kip bij.

#goebezigtomski
 
Durf het bijna niet te vragen maar ga het toch doen :

Hebben jullie echt genoeg gegeten met zo een portie zoals op de foto’s of eten jullie meer dan 1 portie ?
Want eerlijk gezegd kom ik daar echt niet mee toe denk ik en ga ik met honger van tafel .
Altijd al een goeie eter geweest dus en ik denk dat de porties die ik nu maak voor enkel mezelf zelfs groter zijn en ja soms eet ik daar 2 dagen van maar meestal niet . ;)

Zoals gisteren bv :
heb zo een zak paella van de Lidl klaargemaakt (jajaja ik weet het ) en ik doe daar dan extra gebakken vis in .
Deze keer was het een kabeljauwhaas (van een dikke 400gr) en een stuk zeewolffilet (een goei 360 gr) .
Heb lekker gegeten en had bijna gene overschot en heb de rest dan maar aan de hondjes gegeven (en die waren er ook blij mee )

Ook zo een lasagne van 1 kilo is niet echt een probleem een dan doe ik daar soms nog extra mozerella kaas op …
Met groenten is het ook zo hoor , 500 gr spinazie of 1 kg witloof bij de patatjes ….geen probleem en nee ik weeg geen 200 kilo . ;)
Eet je snel? Eet je veel omdat je nog honger hebt of uit goesting? Porties die ik hier zie, lijken me ook klein. Ik eet te snel en neem vaak uit goesting ook nog is bij .. :)
 
Eet je snel? Eet je veel omdat je nog honger hebt of uit goesting? Porties die ik hier zie, lijken me ook klein. Ik eet te snel en neem vaak uit goesting ook nog is bij .. :)
Ik eet denk ik niet snel want wil mijn eten proeven en ervan genieten maar ik denk dat ik deels eet uit honger en deels uit goesting . Zeker als het mij smaakt en je zo dat gevoel hebt van oke ik zit vol …maar er kan nog altijd wel een beetje bij .;)

Wij zijn als familie wel altijd grote eters geweest hoor , hoor de dokter nog regelmatig eens vertellen dat hem verbaasd was toen hem hier binnen kwam in mijne kindertijd en dan de pot met patatten op tafel zag staan .
Was dus een vrij grote pot maar wij waren wel met 2 volwassenen en 7 kinderen en ik denk dat een pot gewoon een zak van 5 kilo was en meestal schoot daar niet echt veel van over . ;)

Vroeger wel een zware job gehad waar veel eten geen rol speelde maar nu nietmeer en zou ik misschien beter minderen …of toch een poging doen tot . Ik eet wel zelden s’avonds nog iets extra’s als chips of ijs …dat doe ik wel dus niet .
 
Durf het bijna niet te vragen maar ga het toch doen :

Hebben jullie echt genoeg gegeten met zo een portie zoals op de foto’s of eten jullie meer dan 1 portie ?

Ik at vroeger ook telkens teveel omdat ik zogezegd nog honger had maar eigenlijk was dat goesting.

Nu schep ik mij 1x een normaal bord op en ik heb daarmee genoeg.
Je moet eigenlijk minstens een half uurtje wachten alvorens bij te scheppen want het duurt wel even eer je brein door heeft dat je vol zit.

Ik kon met gemak een lazagne vna 1kg binnen schrokken nu stop ik bij 500gr en heb ook genoeg je lichaam moet daar wel even aan wennen.

En 500gr spinazie is niks he zelfde met die 1kg witloof dat krimpt zoveel.
Probeer eens 500gr bloemkool of brocolli te eten :)
 
Idem. Ik sta hier gekend als de man die 13 hesperolletjes of 10 braadworsten eet, dus ik kan wel schranzen als het moet. En fier dat ik was (ben? 👈) dat ik dat kan/kon. Als je maar snel genoeg eet, dan vreet je ook 2kilo lasagne.

Toen ik begon met Hellofresh zei iedereen: man toch, ge gaat sterven van de honger. En gelijk hadden ze. Maar stelselmatig, na een paar weken heb je gewoon meer dan voldoende met de voorziene porties. Meer nog, ik maakte op de duur zelfs maar 2/3 van de deegwaren klaar. Die maaltijden waren steeds tussen de 800 en 1100kcal. Perfect dus voor lunch of diner.

Nu ik weer een paar maanden ben gestopt met Hellofresh merk ik dat mijn porties weer mondjesmaat aan het groeien zijn, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is, integendeel.
 
Terug
Bovenaan