Wat heb jij vandaag gekookt?

Tiroler kartoffelsuppe :love: met spekjes en zure room. Und ne weißen dabei

KDXrQ9V.jpeg
 
Speherd's Pie... nog niet zo slecht, ik ga volgende keer er wel een gewone ovenschotel van maken. het taartdeeg geeft weinig meerwaarde
 
Een grote schotel comfort food:
U7Nxno40ANhyvm50rcrpMVhy3HifUEIHDfQ99pog2sC4DjNezJmrSvLQqas2tvvSr7LqHD_xFQEaYUo_8cP6GIpgfErqj3G16zZwx3znff37QspK_GaXEDlhRIV0gfFuQr5nlJsBMGtBE8A_jdudIcHuPc_P48MxkRme6WqL8C1k6eaIAFHbXbzIBILRc7svHZXcCe_gHrW_A2mYetBNGD3WET4aE0WrSC01iC8ecjP_yAt3bYLkL2z0mIFZ8k8WA-3OspkCEw_2o3S1krkYUZKWdPmRqsuDY8jVez7d-VCmilg3uJE7YYhDyU_Twp22RaY7E0gptLIHMhSKYDry_k9kFclRYrxnfEin48HPfJn4HG-0rpv-2txOyt_UxYmYCJO90wyFnqNLPn_9UVUggP3JKvj265nYhk3b9OjmPbayFMpwpg1CCQZPr_Y2bl7cXP6pqGrMR_uCJq7ZB49HUdSA368AQ8dQdfF18w-79xtKRUKNYx4X0X8Ylual-5xmizZnuq7a5Gyr5bHKJ3bNFWcNNRpqq9lg2ylPBjZVgZM3wo9Fj7y9Y-6_ro2KIfG8ZDVdp8r9ShE9C-7oibhGeTCUAGibTcXjgPkH7CVxkkw45hBYCBTS6zJzp_Gedk1a45UKdFRYVepKMyiNB7A5iFVEfKijHlV1fvhVyzwIjm9Dv7kVg5fZBD7E0W3EG5BF-fbwa7ixjEKjmUyX2ddv1ZFZfSAd4qg0XZzh6jt0WwjxVYgyH4PdPgVs8RIwA2X-tm1Vvi9ghzrllZqUsastauXAha4xbZUxSBMt5rhWiWwQcTqDS4XnIr-qAexwGp7M8jrgXSSo3PkfbAHZtKhQDHP0AseBM_70RISB7GoygF28u8lkicn58B9BfhEfaNCBQOvnMKN0wLPFLIlR__C_BgwV6Gqj-EJvcK70Ll32TF0syt-qvg=w973-h1297-no



Jammer genoeg work in progress: nog goe wat mozarella en parmigiano er over en effe in de oven.
Maar 't ging zo rap aan tafel dat er geen tijd was voor een foto van het resultaat :)
 
Mijn goed voornemen om hier meer te posten was snel gedaan, dus new year, new me :unsure:
Salade van boerenkool met Pecorino, gebakken broodkruimels, eitjes & dressing met stukje ciabatta erbij:

Voorlopig heel teleurgesteld in uw goed voornemen
 
Nice!
Maar voor de volgende keer ik zou toch aanraden om genixtamaliseerde bloem van witte maïs te gebruiken voor tortillas (ok, niet zo gemakkelijk te vinden in België) :p. En mijn ervaring is dat quesadillas in een droge pan worden opgewarmd tot de kaas gesmolten is. Er zijn ook quesadillas fritas, dit is er precies iets tussenin.
Nu goed, wil daarom niet zeggen dat het recept hierboven niet lekker kan zijn ;-)
Bron van al mijn wijsheid: mijn Mexicaanse vrouw :woohoo:

Nog een leuk weetje: als je ipv één tortilla dubbel te vouwen, gewoon een tweede tortilla er bovenop legt, dan verandert de naam van het gerecht naar sinchronizadas. Ze zijn daar wel goed om quasi exact dezelfde dingen een andere naam te geven :-D
Hier wat uitleg: https://mexicanfoodjournal.com/quesadillas-and-sincronizadas/
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Iemand die hier actief met sous vide bezig is? Ziet er mij heel interessant uit om mee te beginnen.
Deze staat momenteel in korting en krijgt wel goede reviews. Lijkt prijs/kwaliteit een zeer goed toestel. Iemand ervaring mee?
 
Nice!
Maar voor de volgende keer ik zou toch aanraden om genixtamaliseerde bloem van witte maïs te gebruiken voor tortillas (ok, niet zo gemakkelijk te vinden in België) :p. En mijn ervaring is dat quesadillas in een droge pan worden opgewarmd tot de kaas gesmolten is. Er zijn ook quesadillas fritas, dit is er precies iets tussenin.
Nu goed, wil daarom niet zeggen dat het recept hierboven niet lekker kan zijn ;-)
Bron van al mijn wijsheid: mijn Mexicaanse vrouw :woohoo:

Nog een leuk weetje: als je ipv één tortilla dubbel te vouwen, gewoon een tweede tortilla er bovenop legt, dan verandert de naam van het gerecht naar sinchronizadas. Ze zijn daar wel goed om quasi exact dezelfde dingen een andere naam te geven :-D
Hier wat uitleg: https://mexicanfoodjournal.com/quesadillas-and-sincronizadas/

Merci voor de tip. Moet wel toegeven dat ik de tortillas gewoon in de winkel gekocht heb. Voor de kaas heb ik mozarella (al geraspt), cheddar en gouda (beide zelf geraspt) gebruikt. Guacamole uiteraard ook zelf gemaakt.

Tortilla dichtvouwen vind ik op zich makkelijker om ze om te draaien. Toch 1 kant waar niks uit kan vallen. Ik heb maar een beetje olie gebruikt om de kort krokant te krijgen. Het viel in elk geval in de smaak want met 4 man 4 gegeten en daar zitten 3 kleine eters tussen. :D
 
Merci voor de tip. Moet wel toegeven dat ik de tortillas gewoon in de winkel gekocht heb. Voor de kaas heb ik mozarella (al geraspt), cheddar en gouda (beide zelf geraspt) gebruikt. Guacamole uiteraard ook zelf gemaakt.

Tortilla dichtvouwen vind ik op zich makkelijker om ze om te draaien. Toch 1 kant waar niks uit kan vallen. Ik heb maar een beetje olie gebruikt om de kort krokant te krijgen. Het viel in elk geval in de smaak want met 4 man 4 gegeten en daar zitten 3 kleine eters tussen. :D
Ja, inderdaad de tortilla dichtvouwen vind ik ook gemakkelijker. Als je kleine tortilla's gebruikt, kan je er eenvoudig nog wat zaken tussen leggen: sla, tomaat, pikante saus, limoen, chorizo .... We maken de quesadillas dan enkel met kaas ertussen en dan kan achteraf iedereen zijn goesting doen met wat ze er nog tussen leggen. :)
 
Iemand die hier actief met sous vide bezig is? Ziet er mij heel interessant uit om mee te beginnen.
Deze staat momenteel in korting en krijgt wel goede reviews. Lijkt prijs/kwaliteit een zeer goed toestel. Iemand ervaring mee?
Ik heb de oudere standaard anova. Doet al jaren heel goed zijn ding. Van alle fancy keukensnufjes steekt een sous vide er met voorsprong bovenuit om uw eten een niveau hoger te krijgen. De eerste keren dat je dat ding gebruikt zijn echt een wonderlijke ervaring. Het voelt als valsspelen. Uw vlees is simpelweg perfect, en het kost geen enkele moeite.
 
Ik heb de oudere standaard anova. Doet al jaren heel goed zijn ding. Van alle fancy keukensnufjes steekt een sous vide er met voorsprong bovenuit om uw eten een niveau hoger te krijgen. De eerste keren dat je dat ding gebruikt zijn echt een wonderlijke ervaring. Het voelt als valsspelen. Uw vlees is simpelweg perfect, en het kost geen enkele moeite.

Super, thanks. Jij gebruikt je gewone kooppotten of heb je ook zo'n speciale container gekocht? Lijkt me duur voor 50€.
 
Super, thanks. Jij gebruikt je gewone kooppotten of heb je ook zo'n speciale container gekocht? Lijkt me duur voor 50€.
Gewoon mijn grootste pot, of een plastic bak van ikea. Best echt wel iets redelijk groot nemen. Als ik een paar grote stukken tegelijk wil doen is mijn grootste kookpot eigenlijk al te klein om praktisch te zijn.
Dat passende deksel op die bak van anova is wel handig, om te vermijden dat het water verdampt. Maar als ik iets bv een hele nacht wil laten simmeren dan bedek ik het gewoon met wat plasticfolie. Werkt perfect. Sommige mensen gebruiken pingpongballen!
 
De kraamhulp heeft gisteren macaroni klaar gemaakt en een buurvrouw heeft hem vandaag opgewarmd want de elektriciteit ligt al uit sinds 16u aan onze kant van de straat. 😒
 
Terug
Bovenaan