Wat heb jij vandaag gekookt?

Tis wel een lekker combinatieke.

Champignons en scampi bakken en warm houden (of goe timen)
Courgette of 2 in schijfkes snijden en samen met 3-4 tenen geplette en grof gesneden look en grof zeezout opbakken in de wok. Als ze beginnen kleuren: een dikke halve liter water bijkappen en dat laten opkoken tot de courgette superzacht is.

Daarna courgette en de look eruitscheppen en de blender in samen met een blaadje of 10 basilicum en 100 g geraspte parmesaanse kaas.

Als de pasta gaar is deze uitkappen in de wok, de sausmix erover gieten en scampi + champignon erbij en goed omroeren.

Opdienen met nog wat parmesan. Smakelijk!
 
Laatst bewerkt:
Tis wel een lekker combinatieke.

Champignons en scampi bakken en warm houden (of goe timen)
Courgette of 2 in schijfkes snijden en samen met 3-4 tenen geplette en grof gesneden look en grof zeezout opbakken in de wok. Als ze beginnen kleuren: een dikke halve liter water bijkappen en dat laten opkoken tot de courgette superzacht is.

Daarna courgette en de look eruitscheppen en de blender in samen met een blaadje of 10 basilicum en 100 g geraspte parmesaanse kaas.

Als de pasta gaar deze uitkappen in de wok, de sausmix erover gieten en scampi + champignon erbij en goed omroeren.

Opdienen met nog wat parmesan. Smakelijk!
Ik lust geen basilicum, maar de rest klinkt top! 😇🥰
 
IMG-20220831-172826.jpg

Vispannekestijd!
 
Vraagje aan de kenners: maakt het veel uit met welke wijn je een gerecht maakt? Ik zou graag een boeuf bourguignon willen maken als het wat kouder wordt, maar ik denk dat te doen met een goedkope fles wijn van 5 euro of zelfs goedkoper. Of loont het toch de moeite er een betere wijn voor te kiezen? Om maar een vergelijking te maken: ik kan stoofvlees maken met Carapils of met Westvleteren ...
 
Vraagje aan de kenners: maakt het veel uit met welke wijn je een gerecht maakt? Ik zou graag een boeuf bourguignon willen maken als het wat kouder wordt, maar ik denk dat te doen met een goedkope fles wijn van 5 euro of zelfs goedkoper. Of loont het toch de moeite er een betere wijn voor te kiezen? Om maar een vergelijking te maken: ik kan stoofvlees maken met Carapils of met Westvleteren ...
Ik gebruik altijd een wijn die ik zelf ook lekker vind maar die niet te duur is, zit meestal ook rond de 4-5€.
 
Terug
Bovenaan