Wat heb jij vandaag gekookt?

Afgelopen weekend quesadilla's met zelfgemaakte pulled chicken en een veggie optie met bonen(puree) in de plaats van de kip. Zeer geslaagd.
 
Kippenblokjes gemarineerd in mirin, sojasaus en wat suiker. En dan nadien afbakken met shiitake, daarbij geserveerd met sobanoedels met wat sesamolie en extra sojasaus. Simpel, maar lekker! Volgende keer de blokjes eerst krokanter afbakken vooraleer ik de shiitake erbij doe en de extra marinade, maar 't was al geslaagd. Mijn dochter is er zot van.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Dochter komt hier zonet bij mij met een receptenboekje dat ze van oma kreeg en wijst op een soort chocoladevla die ik moet maken... Toevallig alle ingrediënten in huis dus nu smullen maar! Super easy: 1 brikje kokosroom gemixt met 3 kleine bananen of 2 grote, daar 2 eetlepels cacaopoeder door mengen en klaar!

oordeel van de kleuterjury: "het is een beetje vies..."
"Moet mama het verder opeten?"
"Nee! Maar toch is het een beetje vies!" 🤣
 
  • Haha
Waarderingen: 515
IMG-20220827-141059.jpg

Speciaal voor @Renegadexxripxx hier ook eens posten se!

Appel-rozijnentaart gebakken en rijsttaart in muffinvormpjes zodat ze als snack meegegeven kunnen worden naar school met de dochter.
 
Jup. Recept was een vraag. Ik ben een fervente fan van rozijnen (mijn morgendmaal is meestal : muesli met extra rozijnen en stukken banaan, cornflakes met stukken banaan en een grabbel rozijnen...). En daar ik appelcake regelmatig maak wil ik dat wel eens proberen ooit in de toekomst eens.

Je moet wel weten dat bij mij een appelcake, niet gewoon appel is maar appel met een bom kaneel.
Net zoals dat ik in mijn pannekoeken ook altijd een vleugje kaneel bijdoe naast vanilleextract (allez vanillesuiker...).
Ik heb de gewoonte klassieke recepten wat aan te passen om wat minder vetten en suikers binnen te hebben zonder dat ik het idee heb dieetkost te fretten omdat het smakeloos wordt. 😁 Eigenlijk een quatre quart cake als basis genomen maar dan aangepast.
- 180gr vloeibare boter (uit knijpflessen altijd voor het bakken, vind ik handiger)
- 110gr suiker (ipv 200) aangezien appels ook zoet smaken
- 200gr zelfrijzende bloem
- 4 eieren
- een soeplepel kaneel (dat MOET er idd bij!
- 1 zakje vanillesuiker
- 3 grote appels
- 80gr rozijnen. Ik wel ze niet op voorhand, ik vind dat die altijd zacht worden tijdens het bakken.

Deze is 40 minuten gebakken op 190 graden.
 
Terug
Bovenaan