Wat heb jij vandaag gekookt?

Yup ik gebruik dat inderdaad. Vooral in de koffie, want ik bak niet veel. Maar deze smaakt totaal niet door.
Het zijn geen korreltjes, maar wel heel fijn, bijna stof zelfs. Het voordeel is dat het gewoon 1 op 1 te gebruiken is zoals suiker, dus ook geen omrekening te maken als je iets moet afwegen.

Hier verkopen ze het zelfs in de Aveve, dus geen nood aan online zoektocht.
Leuk! Ga dit weekend eens bij ons in de aveve checken. Bedankt!
 
Rulstukjes van Albert Heijn zélf vind ik geweldig goed meevallen! Dochter heeft nog steeds niet door dat er geen echt vlees in haar spaghettisaus zit 😛
Is het hetzelfde als vlees? Neen. Is het een waardig alternatief? Jup!
Normaal vind ik veggie gehakt walgelijk smaken dus ik ben niet snel overtuigd.

Voor èchte hamburgers pas ik toch voor veggie, voor een vleeseter zijn de verwachtingen te hoog gespannen.
Ik kan u de groentenburgers (niet de veggie burgers, die zijn smaakloos) van Boni uit de Colruyt/Okay aanbevelen. Het zijn die dat xanyana ook al vermeld heeft.
 
Gisteren vergeten foto te maken maar ik had fettuccine pasta en dan een sausje op basis van look, witte wijn, room, kippenfond, parmesan cheese, verse bladspinazie en zongedroogde tomaatjes en shredded chicken er doorheen.

Dan om erover te strooien wat extra parmesan over uw bord en wat chopped platte peterselie, recept zei ook van hele dunne spekreepjes te bakken en dat ook erover te strooien naar smaak maar ik had genoeg met shredded chicken wat al in de saus zat.

Dan maar een stock foto van uit het recept :
Chicken-Alfredo_3.jpg
 
Ik ben fervent kok, maar gisteren pas voor de eerste keer lasagne gemaakt, was top en helemaal niet zo moeilijk of veel werk als ons ma altijd laat uitschijnen lol.
 
Gisteren begonnen aan varkenswangetje is donkere Achel voor vandaag met frieten te eten.
Ze hebben nachtje getrokken en ze zijn nu al botermals, maar het vocht moet nog zeker 4-5 u inkoken. 🤤
 
Gisteren begonnen aan varkenswangetje is donkere Achel voor vandaag met frieten te eten.
Ze hebben nachtje getrokken en ze zijn nu al botermals, maar het vocht moet nog zeker 4-5 u inkoken. 🤤
Ik gisteren ook stoofvlees met varkenswangen gemaakt voor vanavond. Met St Bernardus Abt 12. Recept van Jeroen Meus maar dan met varkenswangen (https://dagelijksekost.een.be/gerechten/stoofvlees-friet). Gisteren al eens geproefd en was echt hemels.
 
Gisteren begonnen aan varkenswangetje is donkere Achel voor vandaag met frieten te eten.
Ze hebben nachtje getrokken en ze zijn nu al botermals, maar het vocht moet nog zeker 4-5 u inkoken. 🤤

Ik gisteren ook stoofvlees met varkenswangen gemaakt voor vanavond. Met St Bernardus Abt 12. Recept van Jeroen Meus maar dan met varkenswangen (https://dagelijksekost.een.be/gerechten/stoofvlees-friet). Gisteren al eens geproefd en was echt hemels.

Waar kopen jullie die varkenswangen?
Ik heb al in de carrefour gekeken maar ze nog niet gevonden
 
In de supermarkten vind je ze hier en daar wel, maar dat hangt af van de lokale uitbater. Niet elke Carrefour of Delhaize heeft exact dezelfde producten liggen. Bij de meeste slagers zal je die varkenswangen inderdaad kunnen vinden, dat is tegenwoordig geen ongewoon vleesproduct meer. Was het niet via Peter Goossens dat dit pakweg 15 jaar geleden populair was geworden?
 
Terug
Bovenaan