Wat heb jij vandaag gekookt?

Awel ik heb het vorig jaar eens geprobeerd. En dat was de meest wansmakelijke eet ervaring in lange tijd.
Ten eerste, tijdens het bakken stonk dit gewoon verschrikkelijk. Een vieze, weeë geur die nog dagen in huis bleef hangen.
En de smaak, letterlijk 1 hap van genomen en de rest rechtstreeks de GFT container in gekeild. Verdomme wat een vortigheid!
En die vieze smaak kreeg je ook nog niet zomaar weg. Bij mijn vrouw en kinderen dezelfde reactie overigens.

Nee, ik ben ook bezig met mijn vleesverbruik te verminderen. Maar dit soort vleesvervangers zijn het voor mij echt niet.
Geef me dan maar een black bean burger of zo, dat kan ik nog wel met smaak eten.
 
btw, heeft hier al iemand es die Beyond burgers geprobeerd? Smaakt dat nu echt naar vlees?

Nog geen Beyond Burger, maar wel een waardige vegetarische hamburger. Mijn vrouw moet absoluut geen gehakt hebben (ooit zeer ziek van geweest) en is voor de vegetarische burger gegaan, maar de structuur was zo gelijkaardig aan echt gehakt dat ze het niet meer moest. Ik heb er zelf in gebeten en verschoot van de gelijkaardige textuur, feel en zelfs smaak. Nog altijd niet hetzelfde als het gehakt van een fraai gemarmerd stuk Black Angus, maar toch ...

Ik geloof wel dat de toekomst is aan synthetisch vlees. De markt is er nog niet klaar voor, maar er zijn tegenwoordig echt wel waardige vegetarische burgers op de markt die niet moeten onderdoen voor een vleesburger. "Echt vlees" zal dan een duurdere niche worden. Ik las ook ergens dat ze de smaak van dure topwijnen konden nabootsen door bepaalde chemicaliën toe te voegen aan wijn? Stel je voor dat je dan voor 5 euro een nagebootste Chateau d'Yquem op de kop kan tikken in de nachtwinkel. Het zou ook angstwekkend onttoverend zijn voor culinaire liefhebbers (ik mijd het woord "foodie"). Parels voor de zwijnen.
 
Ik koop soms es die Veggie burger bij Colruyt, mits verzopen in burgersaus is die ook nog wel te doen.
 
Ik vind veel van die veggi alternatieven wel goed eigenlijk.
Wokreepjes van de corluyt zijn voorlopig mijne favo en die diepvries dingen van Garden Gourmet scoren ook wel goed al zijn die niet super goedkoop.
Maar gelijk die hun chicken nuggets :drool:
 
Ik vind veel van die veggi alternatieven wel goed eigenlijk.
Wokreepjes van de corluyt zijn voorlopig mijne favo en die diepvries dingen van Garden Gourmet scoren ook wel goed al zijn die niet super goedkoop.
Maar gelijk die hun chicken nuggets :drool:
Die wokreepjes heb ik ook gekocht, ga ze morgen of overmorgen es klaarmaken. Merci voor de tip.
 
Hoisin is tegenwoordig wel mijn ding. Varkensgebraadje? Kwakske hoisin dabei. Kieken? Hoisin! Voor champignons/paddestoelen hou ik het wel gewoon bij sojasaus en wat toefjes knoflookpoeder. In een wok zijn shiitakes wel ideale vleesvervangers, maar volgende keer in de Colruyt zal ik die vegetarische wokreepjes ook eens meepakken.
 
Rulstukjes van Albert Heijn zélf vind ik geweldig goed meevallen! Dochter heeft nog steeds niet door dat er geen echt vlees in haar spaghettisaus zit 😛
Is het hetzelfde als vlees? Neen. Is het een waardig alternatief? Jup!
Normaal vind ik veggie gehakt walgelijk smaken dus ik ben niet snel overtuigd.

Voor èchte hamburgers pas ik toch voor veggie, voor een vleeseter zijn de verwachtingen te hoog gespannen.
 
btw, heeft hier al iemand es die Beyond burgers geprobeerd? Smaakt dat nu echt naar vlees?

Beyond al een paar keer, Impossible nog nooit. Daarvoor moeten we nog even wachten.
En ja, het verschil met gewone vegetarische burgers is wel echt groot. Het is véél vleziger, en je kunt het ook roder bakken. Het gehakt van hen vind ik niet geweldig, maar misschien heb ik nog niet de juiste toepassingen gebruikt. Maar de burger, die ze ondertussen ook bij de Ellis Burger verkopen, is echt wel een hele verbetering.
 
Deze week nog es kip in groene pesto maken. Zin in. Kippedijen fijn versneden gewokt en daarbij dan spekreepjes, look, champignons en geroosterde pijnboompitten en verse groene pesto.

Opdienen met wat parmesan over :love:
 
Laatst bewerkt:
Hoisin is tegenwoordig wel mijn ding. Varkensgebraadje? Kwakske hoisin dabei. Kieken? Hoisin! Voor champignons/paddestoelen hou ik het wel gewoon bij sojasaus en wat toefjes knoflookpoeder. In een wok zijn shiitakes wel ideale vleesvervangers, maar volgende keer in de Colruyt zal ik die vegetarische wokreepjes ook eens meepakken.
Ja, ook fan van. Hoisin :love:
 
Beyond Burger vind ik echt heel lekker! Komt echt wel in de buurt van the real deal.

De burger van de vegetarische slager is ook lekker, al doet mij die eerder aan een hamburger uit de frituur denken. Over de vegetarische slager gesproken: zeker de gehaktballen eens proberen.
 
Beyond Burger vind ik echt heel lekker! Komt echt wel in de buurt van the real deal.

De burger van de vegetarische slager is ook lekker, al doet mij die eerder aan een hamburger uit de frituur denken. Over de vegetarische slager gesproken: zeker de gehaktballen eens proberen.

Ik vind als Beyondgamer dat we tenminste allemaal es een Beyondburger moeten geprobeerd hebben.
Ik zie dat ze dat in Delhaize verkopen.
 
Beyond Burger vind ik echt heel lekker! Komt echt wel in de buurt van the real deal.

De burger van de vegetarische slager is ook lekker, al doet mij die eerder aan een hamburger uit de frituur denken. Over de vegetarische slager gesproken: zeker de gehaktballen eens proberen.
Ja, de Vegetarische Slager heeft nu ook samen met Mora verschillende vegetarische versies van frituurdingen gemaakt. Ik heb ze wel al geprobeerd :) De kipcorn is de minste. Beetje te gekruid om te maskeren. De bitterballen zijn absoluut het beste. Echt amper te onderscheiden, zo erg dat het raar is. Vooral het paneer is anders :D De frikandel is ook nog heel goed, maar vooral special. Zéker positief over.
 
Ja, de Vegetarische Slager heeft nu ook samen met Mora verschillende vegetarische versies van frituurdingen gemaakt. Ik heb ze wel al geprobeerd :) De kipcorn is de minste. Beetje te gekruid om te maskeren. De bitterballen zijn absoluut het beste. Echt amper te onderscheiden, zo erg dat het raar is. Vooral het paneer is anders :D De frikandel is ook nog heel goed, maar vooral special. Zéker positief over.
De "vleeskroketten" vind ik ook Njam!
 
Terug
Bovenaan