Wat heb jij vandaag gekookt?

btw, heeft hier al iemand es die Beyond burgers geprobeerd? Smaakt dat nu echt naar vlees?

Ik heb hem ooit geproefd bij Ellis Gourmet en ik was geen fan. Ik was toen wel al jaren vegetariër en voor mij was die smaak té veel zoals vlees, ik was dat niet meer gewoon. Lijkt me een goeie burger voor flexitariërs of vegetariërs die een stuk vlees missen, maar voor mij was dat gemis er al lang niet meer.
 
Zonet appeltaart gebakken met stevia, in de XL airfryer. (15 minuten op 180, 15 op 160) nu nog afwachten tot die afgekoeld is!
 
Veggie alternatieven zijn wel oké maar ge moet wel even rondkijken: niet alle tofu is even lekker of goed qua structuur.
De Beyondburger ga ik ook wel eens proberen, al heel veel goeds over gehoord en gelezen en ik ben heel benieuwd.
Zoals Avondland geloof ik ook wel dat synthetisch vlees de toekomst is met traditioneel vlees daarnaast als luxe aanvulling. En eigenlijk helemaal logisch als ge ziet wat vleesconsumptie inhoudt qua impact.

On topic: https://www.gordonramsay.com/gr/recipes/southern-indian-fish-curry/
 
De "vleeskroketten" vind ik ook Njam!
ja, aangezien in normale vleeskroketten en bitterballen sowieso amper vlees zit lijkt met het ook relatief makkelijk om vegetarische alternatieven te maken ;-)

ivm. vegetarische burgers: in de Aldi heb ik recent paprika/champignon burgers ontdekt. Aanrader!
 
Ik ga es beginnen wokken zie, veggie reepjes van boni samen met gegrilde veggie stukjes van gourmet garden. In lee kum kee zwarte pepersaus met rijstwijn en oestersaus.

met lijst en thai groentjes :D
 
Zonet appeltaart gebakken met stevia, in de XL airfryer. (15 minuten op 180, 15 op 160) nu nog afwachten tot die afgekoeld is!
Ondertussen nog minder dan een halve taart over en dochter geeft net aan dat een tweede stuk er zeker nog bij kan! 😛
 
@kay-gell lekker ze man die veggie reepjes van colruyt. Holy crap!

YvyOFiW.jpg
 
Gegrilde stukjes van garden gourmet (veggie) met quinoa en avocado.
Die stukjes gegrild zijn damn goed se :drool:
 
Gegrilde stukjes van garden gourmet (veggie) met quinoa en avocado.
Die stukjes gegrild zijn damn goed se :drool:
ja, die gegrilde heb ik gisteren finaal nog mee in de wok gekwakt, lekker. Eerst die veggie van boni laten uitbakken en dan nog efkes de gegrilde erbij voor mee op te warmen.
 
Zonet appeltaart gebakken met stevia, in de XL airfryer. (15 minuten op 180, 15 op 160) nu nog afwachten tot die afgekoeld is!
Vind je stevia lekker? Ik vind dat teveel door smaken.
Heb je al eens Zusto geprobeerd?

 
Vind je stevia lekker? Ik vind dat teveel door smaken.
Heb je al eens Zusto geprobeerd?


Heb je daar zelf ervaring mee? Heb zelf diabetes type 1 maar kende dit helemaal niet. Vind stevia zelf ook te hard doorsmaken.
 
Heb je daar zelf ervaring mee? Heb zelf diabetes type 1 maar kende dit helemaal niet. Vind stevia zelf ook te hard doorsmaken.
Yup ik gebruik dat inderdaad. Vooral in de koffie, want ik bak niet veel. Maar deze smaakt totaal niet door.
Het zijn geen korreltjes, maar wel heel fijn, bijna stof zelfs. Het voordeel is dat het gewoon 1 op 1 te gebruiken is zoals suiker, dus ook geen omrekening te maken als je iets moet afwegen.

Hier verkopen ze het zelfs in de Aveve, dus geen nood aan online zoektocht.
 
Terug
Bovenaan