Wat heb je vannacht gedroomd?

D

Deleted member 451

Guest
Mensen dromen toch vaak de raarste dingen...
een greep uit mijn assortiment van afgelopen nachten:

Ik was aanwezig op een dolfijnenshow (vreemd want ik ben tegen zoiets), en er was opeens een haai die een vin had afgebeten van die dolfijn, en ik sprong er in om de dolfijn de eerste hulp toe te dienen.

In een pretpark, niet vast genoeg geklikt zaten op een attractie, en doods angsten hebben uitgestaan, en moeten vast houden met lijf en leden aan de attractie om er niet uit te vallen

(ex)president Trump die in de cambodjaanse gevangenis zat terwijl hij op rondreis was, en niemand van de US government die moeite deed hem vrij te krijgen

...
Het vreemde is dat veelal (zie laatste 2) onderwerpen zijn die onlangs in het nieuws zijn geweest (belg in cambodjaanse gevangenis, ongeval op kermis in florida), en zaken die in mijn hoofd spoken... En dan leiden die s'nachts een eigen leventje.

Vroeger schreef ik al mijn dromen in een dagboek, maar toen mijn zus die ooit had gevonden en me weken lang mee heeft gepest (als kind) ermee, ben ik daar mee gestopt. Maar het blijft toch fascinerend hoeveel fantasie een mens wel heeft.
 
Ik heb ook met het idee gespeeld om een droomdagboek bij te houden, maar het is er helaas nog niet van gekomen. Sommige dromen kan ik jaren later nog héél goed herinneren, zelfs van in mijn kindertijd - toen een aantal héél akelige lucide dromen gehad. Andere dromen vervagen héél snel na het wakker worden.

Die lucide dromen (met bijhorende beangstigende slaapverlamming) kan ik tamelijk eenvoudig opwekken: ik moet gewoon op mijn rug in slaap vallen en dan krijg ik die. Als ik op mijn buik in slaap val, want ik uiteraard meestal doe, krijg ik er geen.
 
Ik heb ook met het idee gespeeld om een droomdagboek bij te houden, maar het is er helaas nog niet van gekomen. Sommige dromen kan ik jaren later nog héél goed herinneren, zelfs van in mijn kindertijd - toen een aantal héél akelige lucide dromen gehad. Andere dromen vervagen héél snel na het wakker worden.

Die lucide dromen (met bijhorende beangstigende slaapverlamming) kan ik tamelijk eenvoudig opwekken: ik moet gewoon op mijn rug in slaap vallen en dan krijg ik die. Als ik op mijn buik in slaap val, want ik uiteraard meestal doe, krijg ik er geen.

Zotjes. Ik heb een hele tijd bewust lucide proberen dromen en is maar 2 keer gelukt ofzo. Ben een beetje jaloers zelfs.
 
Zotjes. Ik heb een hele tijd bewust lucide proberen dromen en is maar 2 keer gelukt ofzo. Ben een beetje jaloers zelfs.
Ik denk dat lucide dromen een soort fout is in de hersenen, dat zal niet voor iedereen werken. Als kind heb ik ook epilepsie gehad (dat heb ik nu niet meer - al kan dat nog terugkomen), misschien dat het ook daarmee te maken heeft?
 
Ik denk dat lucide dromen een soort fout is in de hersenen, dat zal niet voor iedereen werken. Als kind heb ik ook epilepsie gehad (dat heb ik nu niet meer - al kan dat nog terugkomen), misschien dat het ook daarmee te maken heeft?

Dat kan er mee te maken hebben.
Ik weet dat er alleszins technieken zijn omdat op te wekken die ook wel echt werken. Maar als je geen "aanleg" (of hoe je het wil noemen) voor hebt is dat niet simpel.
 
Ik was onlangs in de zetel in slaap gevallen, de droom herinner ik mij niet maar blijkbaar sprak ik in mijn slaap.
Het probleem was dat ik " Heil hitler" zat te zeggen. Ik denk gewoon al teveel in slaap gevallen voor tv op discovery/ nat geo WW2 programma's.
Allee, dat hoop ik toch.:wallbash:
 
Ik droom vaak heel intens en hele verhalen.
Verschillende dromen uit mijn kindertijd kan ik me nog steeds levendig voor de geest halen.
Af en toe kan ik ook heel erotisch dromen.
Wat ook wel leuk kan zijn. 😏

Deze week nog een 'leuke' droom gehad:
Ik ben aan het werken en ik kom met de trein aan in Leuven op perron 1. Ik hoor tumult en zie paniek onder de mensen op het perron. Er is een dikke, grijze, valse pony die op het perron aan het rond galopperen is en mensen aanvalt. Ik zie een groepje kleuters staan maar die lopen gelukkig allemaal weg als ze de pony zien. Twee kleuters blijven staan en ik zie dat de pony aanstalten maakt om naar de kinderen te gaan, ik begin te lopen en één kindje strekt zijn armen naar me uit. Ik neem hem op om hem te beschermen, de pony is ondertussen bij ons en wil het kindje aanvallen, ik draai mijn rug naar de pony toe met het kindje in mijn armen om hem veilig te houden. De pony blijft proberen het kind aan te vallen en ik ren maar heen en weer op het perron met dat kind in mijn armen.
Opeens zie ik dat het ander kindje wat nog helemaal alleen op het perron staat mijn zoontje is. De pony ziet mijn kind ook staan en wilt er naar toe gaan. Ik kijk naar het kind wat ik aan het beschermen ben en het is de pestkop uit mijn zoon zijn klas die hem regelmatig pijn doet en pest.
Toen werd ik wakker.
 
Gisteren weer iets raars.
JCVD zat nu in de gevangenis, maar wel met zwembad. Hij kon via paper clips geluid maken naar sonor dolfijnen die hem hebben bevrijd, samen met de hulp van zijn advocaat (die een sprekende cobra slang was).
 
Ik heb dus gedroomd dat iemand zei dat hij zijn vrouw regelmatig mishandelde en ik hem erop aansprak. Maar die mens lachte mij vierkant uit, dus ik sloeg hem tot bloedens toe. Maar die mens bleef lachen en hij begon erover op te scheppen dat mijn vrouw de volgende was, die hij zou aanpakken.

Toen heb ik hem gewoon ter plekke vermoord, ik had genoeg van die mens zijn bullshit. Maar toen keek ik nog eens goed en toen bleek dat mijn vrouw dood op de grond lag. Ik had mij blijkbaar vergist van persoon. :unsure:

Daarna schrok ik wakker.

Ik heb dit wel vaker in dromen. Dat ik a doe en dan blijkt dat ik b gedaan heb. Gewoon zaken waarvan je na je droom van denkt 'this makes no sense'.
 
Ik heb dus gedroomd dat iemand zei dat hij zijn vrouw regelmatig mishandelde en ik hem erop aansprak. Maar die mens lachte mij vierkant uit, dus ik sloeg hem tot bloedens toe. Maar die mens bleef lachen en hij begon erover op te scheppen dat mijn vrouw de volgende was, die hij zou aanpakken.

Toen heb ik hem gewoon ter plekke vermoord, ik had genoeg van die mens zijn bullshit. Maar toen keek ik nog eens goed en toen bleek dat mijn vrouw dood op de grond lag. Ik had mij blijkbaar vergist van persoon. :unsure:

Daarna schrok ik wakker.

Ik heb dit wel vaker in dromen. Dat ik a doe en dan blijkt dat ik b gedaan heb. Gewoon zaken waarvan je na je droom van denkt 'this makes no sense'.

Ik vind het vooral zot hoe die dingen soms in elkaar vloeien in een droom. Zoals jij met je vrouw nu. Of soms ben je op een plaats en naarmate de droom verder gaat is die plaats totaal anders.
 
Ik was met een voormalige klasgenoot naar Moskou gereisd om me in te schrijven in het Russische leger om te gaan vechten aan het front en toen ik me inschreef bij de "flexibele" opleidingsgroep - want para was te hooggegrepen - zei die klasgenoot tegen me dat ik mijn vrouw en kind lange tijd niet meer zou zien. Toen dacht ik dat ik bij thuiskomst geen zin had in beeld zonder klank en nam ik het vliegtuig terug naar huis.

Toen werd ik wakker.
 
Sporadisch heb ik angstige dromen. Bijvoorbeeld het verlies van een dierbare o.i.d.
Dat lijkt dan zo echt, dat ik pas 10 minuten na het ontwaken goed besef dat het een droom was.

En dat kan in mijn vel zitten tot de middag.
 
Ik droom vaak van eenzelfde ‘domein’. Gisteren dus weer. Al ziet het er altijd anders uit, ik weet dat ik op dezelfde plaats ben. Een soort hotel/villa met kei veel kamers en verschillende grote opritten maar helemaal onmogelijk om te verlaten. Welke baan ik ook neem, ik eindig altijd terug in dat huis. Ik ben daar niet alleen, geen idee wie er nog is maar ‘het’ is mij niet goedgezind. Meestal is het na die droom dat ik weer zo tien keer voel dat ik opsta en telkens toch nog slaap.
 
Dat ik aan het vechten was met een collega. En we komen irl nochtans goed overeen. :unsure:

En iets later was ik mijn schoonvader mijn gedacht aan het zeggen.

Er zit precies wat agressie in me die er uit moet.
 
Dat ik aan het vechten was met een collega. En we komen irl nochtans goed overeen. :unsure:

En iets later was ik mijn schoonvader mijn gedacht aan het zeggen.

Er zit precies wat agressie in me die er uit moet.
Ik had toch eerder verwacht dat ge bepaalde accounts hier eens flink te grazen zou nemen.
Of zit uw schoonvader ook op BG?
 
Terug
Bovenaan