Wat heb je vandaag gekocht?

op bourbon en sherryvaten leggen, dat wordt ook enkel maar gedaan in whisky. En dan nog een speciale finish geven, ook iets wat bijna enkel met whisky gedaan wordt. Dan ook op 40 graden bottelen wat de minimum wettelijke vereiste is enkel voor whisky

Wild donker bier gerijpt op fino sherry vaten​

Dus goed mogelijk dat dit proces ook door Duvel wordt gedaan maar niet omdat het specifiek om whiskey zou gaan.

Zeker ben ik niet, maar het lijkt mij wel aannemelijk.

edit: volgende vond ik een iets ouder artikel over Duvel Distilled in De Standaard:

Brouwmeester Hedwig Neven en Dimitri Staelens, hoofd van de afdeling kwaliteitszorg, stellen graag dezelfde vraag. ‘Het begin van het whiskyproces is precies hetzelfde als dat van bier: een mengsel van mout en water dat wordt gebrouwen', zegt Dimitri Staelens. ‘Vanaf een bepaald punt gaan wij verder met het brouwproces en gaat men voor whisky het product stoken. Omdat brouwen onze specialiteit is, vroegen wij ons af of het resultaat beter of anders zou zijn dan van een andere whisky, waar de grootste aandacht naar het distilleren gaat. Aan de proever om daarover te oordelen.'

‘We hadden niet de pretentie of opzet om ons product whisky te noemen, al zouden we dat officieel wel mogen', zegt Johan Van Dyck.

‘Het product is gemaakt op basis van granen, heeft drie jaar gerijpt en bevat 40 procent alcohol, de drie basisvoorwaarden om van een whisky te mogen spreken. We doen dat bewust niet, want we bieden weliswaar een goed, zuiver en lekker product aan, maar we zoeken niet de concurrentie op met distilleerderijen die daar hun specialiteit van hebben gemaakt.'

Wild donker bier gerijpt op fino sherry vaten​

Dus goed mogelijk dat dit proces ook door Duvel wordt gedaan maar niet omdat het specifiek om whiskey zou gaan.
Dit gaat over bieren, niet over sterke drank.

Het geen Duvel (Moortgat) zeer goed aanpakt is de marketing/hype rond hun producten.
Ze creëren een hype rond hun product en maken dan een beperkte oplage die natuurlijk goed verkoopt omdat iedereen Duvel kent.
In het verleden is dit zo gedaan voor oa:
  • De verschillende versies Duvel tripel hop (waarvan de favorieten nu courant verkrijgbaar zijn)
  • Duvel distilled (de eerste versie kon je toen enkel op de brouwerij gaan kopen)
  • Duvel barrel aged bier (ondertussen ook in grotere oplage verkrijgbaar, voor de eerste editie moest je de winkel afschuimen)
  • En nu terug met deze fles
Al die producten zijn niet per se slecht, maar door de hype er rond krijgen ze wel een aura van uitzonderlijk te zijn. Het is gewoon een heel sterk merk dat slim gebruik maakt van die bekendheid (zie bvb alle merchandise met het Duvel-logo op).

Grootste probleem dat ik er mee heb is dat de prijs/kwaliteit wat scheef zit. Neem nu bijvoorbeeld de barrel aged bieren, Nevel de brouwerij die hierboven al staat verkoopt een fles voor €15, die van Duvel kost er €25. Nu ken ik wel wat van het craftbier wereldje en €25 is gewoon duur voor wat je er voor krijgt. Geef mij dan maar die fles van Nevel!
Het zelfde gaat op voor hun "Whisky", dat zal waarschijnlijk een lekkere drank zijn, maar €150 is veel geld. Daarvoor koop je al een zeer goede fles echte whisky.

Ah en @toru laat ze smaken he ;) (het is echt een grave fles!).

off-topic: nu heb ik zin in een Duveltje :unsure:

ik heb een "ballon vaart" geboekt voor mijn baas en zijn vrouw. 150 euro PP.
airevents dus.

gaan ze wel eens van genieten denk ik :)
zelf nog nooit met zo'n ballon mee geweest , ik denk wel dat dat leuk is.

ik wacht wel tot ik nog eens in Bagan ben in myanmar, en ga daar dan eens een ballonvaart doen. niet hier

ik heb een "ballon vaart" geboekt voor mijn baas en zijn vrouw. 150 euro PP.
airevents dus.

gaan ze wel eens van genieten denk ik :)
zelf nog nooit met zo'n ballon mee geweest , ik denk wel dat dat leuk is.

ik wacht wel tot ik nog eens in Bagan ben in myanmar, en ga daar dan eens een ballonvaart doen. niet hier
Ik ben niet mee: is dat een cadeau van jou? En jouw baas aanvaardt dat?

Ik ben niet mee: is dat een cadeau van jou? En jouw baas aanvaardt dat?
Jep. wij zijn een kleine onderneming net onder de 10 man....

is een wisselwerking, als het es kalm is opt werk, mag ik thuisblijven terwijl hij me doorbetaalt, ik mag de bedrijfscamionette gebruiken voor boodschappen te doen.... tja Ik vind het mag niet van 1 kant alleen komen hé.
besides... ITS CHRISTMASSS

de driezit cinemazetels terug gestuurd naar de hel vanwaar ze kwamen. Ze vielen uiteen na amper 3 dagen gebruik. Per geluk deden ze er niet moeilijk over.

in de plaats, een eenzit recliner met rugsteun die kan verzet worden, neksteun die kan verzet worden, voetsteun die kan verzet worden. geen vals leer meer, maar zacht stof met een kleur die bij de rest van het interieur past. kostte evenveel als die driezit, maar het verschil in kwaliteit is onvoorstelbaar. ineensteken was ook maar een ketierke, 3 klikken boom, comfort. itt 3u schroevengaten zitten zoeken.

zo nog 2 in de toekomst, maar ze zijn wat prijziger.. :)

de driezit cinemazetels terug gestuurd naar de hel vanwaar ze kwamen. Ze vielen uiteen na amper 3 dagen gebruik. Per geluk deden ze er niet moeilijk over.

in de plaats, een eenzit recliner met rugsteun die kan verzet worden, neksteun die kan verzet worden, voetsteun die kan verzet worden. geen vals leer meer, maar zacht stof met een kleur die bij de rest van het interieur past. kostte evenveel als die driezit, maar het verschil in kwaliteit is onvoorstelbaar. ineensteken was ook maar een ketierke, 3 klikken boom, comfort. itt 3u schroevengaten zitten zoeken.

zo nog 2 in de toekomst, maar ze zijn wat prijziger.. :)
Bij zulke zaken staat de prijs niet altijd garant voor kwaliteit maar qua comfort krijg je vaak waarvoor je betaalt.

Goed om te horen dat dat helse mismaakt ding terug naar de afzender verstuurd is :laugh:

Nieuwe bureaustoel, deze keer toch voor een gaming model gegaan.
Fiets handschoenen zonder vingertoppen, de warme met toppen zijn mij te glad.
Een tetris only GB-achtig ding voor mijn Vader.

Nieuwe bureaustoel, deze keer toch voor een gaming model gegaan.
Fiets handschoenen zonder vingertoppen, de warme met toppen zijn mij te glad.
Een tetris only GB-achtig ding voor mijn Vader.
Welke bureaustoel?

Hier zo slim geweest om mijn nieuwe bureau te bestellen maar een bureaustoel ben ik vergeten...

:Genius:

Terug
Bovenaan