Wat heb je vandaag gekocht?

Nieuwe dopjes voor de oortjes :unsure:

SE09cjP.jpg

Sinds zeer lange tijd nog eens een menu bij mc donalds besteld.
Nu weet ik ook weer waarom het zo lang geleden was 🤢
FRITUUR 4 EVER!!!

Allé nu, zo ne Big Mac menu is toch lekker.
Carrion, ik vind u ne toffe gast.
maar soms ijlt ge toch wel hoor 😀

Ten eerste.: laat dat deel ‘big’ al maar weg.
tweede: een vel papier is dikker dan het artificieel vlees wat erin zit
En als ik buiten kom ben ik 12€ kwijt en heb nog honger 😓

Mijn maag rommelt even veel ( if not more ) van al dat artificieel geperst frituurvlees dan van een McDonald's of Burger King of Quick.
Ne sate ofzo gaat nog ( is nog echt vlees ) maar iets als een berehap of gebakken cervela of frikandel special ligt echt op mijne maag de hele avond.

Als ge voor echt te eten gaat naar zo een zaak ga dan tenminste Burger King, een double Whopper of een Big King XXL bv is een stuk groter/dikker/zwaarder dan een Big Mac of Quarterpounder of dergelijke.
Ik ga enkel McD als ik frieten wil ( met gele frietsaus FTW ) of als ik echt zin heb in een Big Mac of Quarter pounder ( vind de cheeseburgers in de BK niet zo goed )

Anyway ontopic : een L teken voor in de auto vanachter, want 1.400 Euro dokken aan de VAB rijschool was precies nog niet genoeg om er gratis 1 te krijgen bij het einde van uw lessen :unsure:

Mijn maag rommelt even veel ( if not more ) van al dat artificieel geperst frituurvlees dan van een McDonald's of Burger King of Quick.
Ne sate ofzo gaat nog ( is nog echt vlees ) maar iets als een berehap of gebakken cervela of frikandel special ligt echt op mijne maag de hele avond.

Als ge voor echt te eten gaat naar zo een zaak ga dan tenminste Burger King, een double Whopper of een Big King XXL bv is een stuk groter/dikker/zwaarder dan een Big Mac of Quarterpounder of dergelijke.
Ik ga enkel McD als ik frieten wil ( met gele frietsaus FTW ) of als ik echt zin heb in een Big Mac of Quarter pounder ( vind de cheeseburgers in de BK niet zo goed )

Anyway ontopic : een L teken voor in de auto vanachter, want 1.400 Euro dokken aan de VAB rijschool was precies nog niet genoeg om er gratis 1 te krijgen bij het einde van uw lessen :unsure:
Geef mij ook maar burger king als ik toch moet kiezen.

kosten rijlessen tegenwoordig zoveel?
mijn stiefdochter moet volgend jaar gaan.
Is dat nog altijd dat je met rijschool drie maanden moet doen?

Geef mij ook maar burger king als ik toch moet kiezen.

kosten rijlessen tegenwoordig zoveel?
mijn stiefdochter moet volgend jaar gaan.
Is dat nog altijd dat je met rijschool drie maanden moet doen?
Hangt af of ge veel keuze hebt tussen rijscholen of niet, VAB is geloof ik de duurste maar voor 20u zit ge tegenwoordig wel tussen de 1200 en 1400 afhankelijk van rijschool ( pakweg 10 jaar terug was dat nog 1.000 )

Waar ik woon heb je bv alleen VAB of Rijschool Goossens, als ge in de Kempen woont hebt ge nog Kempische rijscholen ( in de driehoek Herentals/Diest/Aarschot ofzo iets.
In Diepenbeek/Hasselt/Genk heb je oa ook nog rijschool Hendriks ( mijn zus was daar geweest maar was ook 1.250 voor 20u )
Tis overal wel tussen 60 en 70 Euro per uur tegenwoordig geloof ik.

Rijschool doe je volgens je eigen agenda, mijn 20u waren om na 22 dagen puur voor het feit dat ik ook geen 8 weken bij de rijschool wou bezig zijn voor ik mijn 20u attest had en wou de lessen redelijk snel na elkaar zodat je niet meteen weer de ''feeling'' half verleerd door al een week niet te gaan.
Ge moet uiteindelijk wel minstens 3 maanden met uw voorlopig rijbewijs bollen voor ge examen moogt doen ( was een tijd lang 9 maanden maar is alweer terug gedraaid naar 3 maanden geloof ik ) maar dat staat los van de rijschool.

Rijlessen zijn nog steeds erg duur, maar mits wat connecties kun je de rijschool even skippen:

Is totaal nutteloos ( om nog te zwijgen eigenlijk tegen de wet, duh ) want zo een 20u attest van de rijschool krijg je bijna altijd, tenzij als ge echt 2 linkervoeten hebt of totaal niet kunt remmen en schakelen na 20u 😂

Om nog maar te zwijgen dat ge op die manier nooit door uw praktijk examen geraakt want dan moogt ge wel 18 maanden alleen rijden maar niemand heeft u ooit leren schakelen of afremmen of parkeren, wat ik nu heb geleerd op 20u zou ik al het minimum noemen om alleen te mogen rijden en ik heb zeker nog werkpunten dmv alleen te oefenen.

Ik weet wel dat uwe reply waarschijnlijk luchtig bedoeld was maar toch even verduidelijken voor het geval dat iemand echt dacht dat het een goed idee was :unsure:

Is het parkeren niet makkelijker geworden dan vroeger? Of mag je al die parkeerhulp systemen niet gebruiken?
Als uwe auto uit de fabriek komt met achteruit camera en sensors etc moogde dat allemaal gebruiken op een examen.

Ik moet het helaas doen met een Ford Fiesta uit 2006 dus heb op de rijschool spiegels gebruikt bij S parkeren of achteruit in een vak en gewoon door rondom me te kijken, aangezien ik geen achteruit camera of sensors heb in mijn wagen vond ik het een beetje dom om puur op die camera en sensors te ''leren'' op de rijschool.

Geen idee hoe het vroeger was, nu kiest ge een nummer op uw examen en ge krijgt 2 dingen uit de lijst :

- Vooruit in een vak
- Achteruit in een vak
- Recht achteruit rijden op de rijweg
- Parallel rechts parkeren
- Parallel links parkeren
- Keren in een straat

Ik weet niet meer wat ge voor de hervorming moest doen op een examen, maar als ge een wagen hebt met camera en sensors zou ik die pakken puur voor het gemak.
De meest dikke kloterij tegenwoordig vind ik die risico perception test op een examen, eerst die vragen op de PC en als ge daar pech mee hebt al een voorbehoud voor ge vertrekt.

Ik snap wel dat ge ten allertijde alles moet herkennen of spotten op de weg maar ik vind dat op de weg toch nog anders dan via zo een filmpje op de PC.

''achter de auto die hij aanwijst, zal ruim voldoende plaats zijn om je auto veilig te kunnen parkeren. Het is dus niet meer 'tussen twee auto's' dat je moet parkeren, zoals een paar jaar geleden tijdens het praktijkexamen werd gevraagd.''

Nu ook nog dus, als die u echt tussen 2 wagens wilt persen hebt ge ne examinator met een slechte dag :unsure:
Geen idee of ge dan moogt zeggen '' normaal krijg je toch meer plaats ? '' maar normaal is het wel 2x de lengte van je wagen wat je krijgt geloof ik.

Terug
Bovenaan