Wat heb je vandaag gekocht?

Op dat gebied is het systeem in Nederland wel beter, geen geprul met 2j oid: "Een product moet namelijk 'deugdelijk' zijn en mag niet sneller kapotgaan dan redelijkerwijs verwacht mag worden", voor duurdere elektro toestellen beschouwen ze 6 tot zelfs 8-10 jaar daar als redelijk... dat is nog altijd geen 20 maar daar ga na 2j en 1 dag geen elektrotoestel van tegen de €1000 mogen verschroten.

Ja, ik was een beetje slecht gezind toen ik merkte dat het toestel dat ochottekes <4j geleden gekocht was gewoon stuk was. Ik was nog minder happy toen ik de factuur zag die het mij normaliter zou kosten indien er geen interventie naar kost van de leverancier inzat. De prijs zou 1000€ geweest zijn om dit te repareren anders... en dat is dan onder andere door die onderdelengarantie van 10j.
Bij anderen... noegabollen van dit alles... en ik heb de garanties van samsung, bosch, beko, friac, haier, LG,... voor degenen waar ik de info kon vinden gisteren nog uitgeplozen... je kon extra verzekeringen afsluiten voor 40 - 100€ om dan tot 4 à 5 jaar garantie te krijgen. Maar als je die garantie dan las, dan zijn er daar soms ook nog extra kosten (zoals voorrijkosten, analysekosten,... die je toch nog zelf mag dokken)
En het is niet dat ik toen de goedkoopste der goedkoopste gekocht had. Zonder korting was dat een frigo van 1400-1500€... dus ja je denkt dan toch wel dat dit zoals je stelt toch wel meerdere jaren meegaat (10 jaar, 100€ per jaar).

Ofdat die kost dan niet geteld wordt bij het product, is dan wel niet iets dat ik weet. Uiteindelijk kan ik mij moeilijk inbeelden dat men daar andere producten gaat uitbrengen dan degene in andere landen. Of dat de zones die dat niet hebben dokken voor dat deugdelijk product dat in NL moet aangeboden worden ;).

Nu ik moet eerlijk zijn dat ik mij afvroeg ofdat die frigo sneller kapot gaat omdat die op de vloer met vloerverwarming staat en dat het daar te warm wordt voor het goede functioneren van die frigo. En dat dus de oorzaak ervan is. En ik dus best wat extra hoogte creëer om die warme lucht boven de vloer te laten ontsnappen. Ik ga kijken of ik dat na reparatie niet kan doen.

In ieder geval indien deze stuk gaat voor 4 jaar -> wordt die gerepareerd op kosten van de witgoedverzekering die bij die kaart zit. (wel een max van 500€ per jaar dat je zou kunnen claimen).
Indien > 4 jaar -> dan heb ik er niet meer dan 100€ per jaar aan betaald. En de kans dat 2 toestellen met dezelfde functie op hetzelfde moment stuk gaan... ja ok die kans acht ik klein.

Daarnaast begin ik niet met een abonnementsdienst... https://www.coolblue.be/nl/koelkasten/abonnementen

Maar ik wilde met deze aankoop ook vooral voorkomen dat ik zoals ik een week tot 2 weken geleden heb moeten doen, dat ik 5 zakken heb kunnen buiten gooien aan diepvriesproducten. En een paar dagen later 3 zakken aan producten die in mijn frigo stonden. Waar ik initieel dacht van het is enkel het diepvriesstuk dat stuk is -> ik zal zaken uit de diepvries daarin steken en die over de loop van 1 week opeten. Ja tarara dus. 2 dagen later -> 23°C in die frigo. Dat idee kon dus ook de vuilbak in.

Laatst bewerkt:
Op dat gebied is het systeem in Nederland wel beter, geen geprul met 2j oid: "Een product moet namelijk 'deugdelijk' zijn en mag niet sneller kapotgaan dan redelijkerwijs verwacht mag worden", voor duurdere elektro toestellen beschouwen ze 6 tot zelfs 8-10 jaar daar als redelijk... dat is nog altijd geen 20 maar daar ga na 2j en 1 dag geen elektrotoestel van tegen de €1000 mogen verschroten.

Als je ervan uitgaat dat elke -zeg- elektrische Philips tandenborstel uit één en dezelfde fabriek komt, dan wel. Maar ook dat is ook niet zo. Philips heeft diverse fabrieken door Europa en elk Europees land heeft zijn eigen wetten en eisen waaraan het product wordt aangepast. Duitsland heeft de strengste wetten en dan kan je bepaalde zaken soms beter daar kopen, schijnt (wat ik niet doe, trouwens).

Wasmachine (van moeten), zonder korting 😭 Wel met service van onze lokale man, op een uur stond de nieuwe hier aangesloten en de oude was mee. Besloten om niet meer te laten repareren, beest was al 20j oud blijkbaar.

Bureautje bij de Ikea en een roze velours bureaustoel voor ukkie.

bureaustoel-met-wieltjes-voor-kinderen-in-fluweel-velours.jpg

Remschijven en blokken voor de Skoda gekocht. Begint tijd te worden om ze te vervangen.

Ook een XZN M14 1/2" dop besteld om de beugels van de klauwen los te zetten.

Los gegaan deze week:
  • winterjas (huidige is 21 jaar oud, rits al 2x vervangen)
  • ondergoed (huidige zit vol gaten, met vol bedoel ik minstens op 3 plaatsen waar er voordien geen zaten)
  • sokken (gaten werden te groot - hand kon erdoor - daar trek ik de streep)
  • Nieuwe jeans nadat ik 3/4 van een dag met een gat van 30cm heb rondgelopen op het werk - tot op de draad versleten daardoor de centrale naad gescheurd - een schoon zicht, en ik heb maar 2 lange broeken
  • marcellekes - https://tellyspotting.kera.org/2020...ow-on-what-would-have-been-his-76th-birthday/
  • Lavendel -honing uit Frankrijk - kostelijk maar ben eraan verslaafd en in ons land geen enkele deftige te vinden
  • nieuwe tablet Oneplus pad 3 ter vervanging van 8 jaar oude Ipad
  • nieuwe veiligheidslaarzen - de hiel is afgebroken dit weekend, amper paar jaar oud

Indien online, link? Kan altijd wel een nieuwe verslaving gebruiken.

Beiden zijn imo lekker, de eerste is net wat fijner/delicater van structuur

Voor de allereerste keer in mijn leven een blu-ray film gekocht: The Super Mario Bros. Movie.

Leuke film! 👌 En mijne zoon is gek van de Nintendo-karakters. Binnenkort nog eens samen rewatchen en in april de nieuwe zien.

Eerste keer dat de prijs iets of wat schappelijk is of was (+/- 270€ per stuk - 16TB). Zag ze richting 350 - 400€ gaan per stuk voor gerecertificeerde (amazon, andere bronnen, heck zelfs alibaba of aliexpress is het niet goedkoper). Terwijl de nieuwe richting de 500€ gingen per stuk.
Op deze manier kan ik mijn nas in raid 5 zetten. En verhoog ik nog een beetje mijn backupcapaciteit.

Heb er geen goed oog in dat de prijzen in de komende 2 jaar niet nog gaan stijgen...

Elgato Facecam MK.2 (voor head/eye tracking)
facecam-mk2-01-desktop.jpg

2x Ubiquity U7 Pro AP's + 2 POE+ adapters
iu

Anjunadeep Anjunafamily hoodie
504217.jpg

WinCTRL Airbus A32x throttle en PAC
QmUBdY4WU8iYkvCrGPnaAXd5jy5FFQ5AYvvgzrVYoJ6AGJ

Beiden zijn imo lekker, de eerste is net wat fijner/delicater van structuur

Zalig, was random dit topic aan het lezen en zag deze staan :)

De laatste 10 jaar ben ik enorm veel op vakantie geweest naar de Vercors en iedere keer kwam ik terug met enkele potjes honing van bij die mensen! Super lieve eigenaars en heb ook al eens een rondleiding en uitleg gekregen ter plaatse.

Heel random om dit tegen te komen hier op BG.

camouflagenet van aliexpress, voordat die tax in voege gaat.

zo'n net toch wel nodig voor op mijn tuin pergola, is veel te warm als de zon op die doorzichtige dak platen schijnt.

meer iets in mij zegt dat die tax niet veel zal veranderen. ze gaan gewoon een europese distributie centrum oprichten in een EU lidstaad, en zo zijn ze in orde, en zullen ze geen taxen moeten betalen imo.

Terug
Bovenaan