verkeerde ding gequoteOp die tijdspanne het warm krijgen met VVW![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
verkeerde ding gequoteOp die tijdspanne het warm krijgen met VVW![]()
In dat geval: bevolkingsdichtheid is daar stuk kleinerverkeerde ding gequote
Veel houtkachels kunnen de bevolkingsdichtheid op termijn doen dalenIn dat geval: bevolkingsdichtheid is daar stuk kleiner
.We verwarmen hier beneden 100m2 met 2 radiators. Boven ook 100m2 met 1 grote wand radiator en op 2e verdiep enkel de badkamer. 5m2 vandaag om alles tussen 19 en 20 gr te houden. Klinkt dat wat normaal of niet?
De ketel ziet er nog altijd semi pendel uit. Is wel minder verbruik dan toen het nog warmer was buiten en het een textbook pendel was...
Hier 8m3 voor zaterdag. We hebben dit weekend wel heel het huis warm gestookt tot 21gr omdat we aan het schilderen zijn.Hoe is het gasverbruik tijdens deze koude dagen bij jullie? Hier gisteren 5,7 m3, vandaag 5,9 m3.
Oei. Kon je je niet warm schilderen?Hier 8m3 voor zaterdag. We hebben dit weekend wel heel het huis warm gestookt tot 21gr omdat we aan het schilderen zijn.

Welk merk van kachel? Ik wil ook een kachel, 1 groot probleem, geen rookgasafvoer direct recht omhoog mogelijk, de enige optie is een combi pellet-houtkachel, omdat die eventueel een stukje horizontaal kunnen lopen met de rookgasafvoer...
25 graden is meer dan warm genoeg ja ;-) Dat kan ook een stuk rustiger uiteraard.Amai, 25 is toch ook om te stikken?
Ik krijg het hier ook vlot op 24-25 met de houtkachel mocht ik willen, maar dat vinden we allesbehalve aangenaam.
Hier brandt hij nu al de hele dag en ik heb een aangename 21,5-22 binnen. Half geknepen, 1 blokje per uur, en dan is die temperatuur hier makkelijk te beheersen.
Laten we vooral eerst eens kijken wat de mensen allemaal opstoken en niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ik weet hier in de buurt ook een paar huizen waar er constant half zwarte rook uit de schoorsteen komt. Ik weet niet wat die stoken maar het is in ieder geval geen meerjarig gedroogd proper brandhout. Een goede kachel die een maximale verbranding heeft, in combinatie met goed stookhout, gaat geen overlast geven voor de buurt.Dank u om onze lucht te verontreiniging
Jawel hoor. Het is maar wat je gewend bent.Een goede kachel die een maximale verbranding heeft, in combinatie met goed stookhout, gaat geen overlast geven voor de buurt.
Idd, idem hier.Jawel hoor. Het is maar wat je gewend bent.
Mijn ouders hebben nu ook een superschone kachel met goed stookhout. Zij ruiken nooit of dat de kachel aan staat of niet.
Maar ik, die een BEN woning gewend is met ventilatie D, merk dat direct. Of ik nu in het huis aanwezig ben of aan straat sta.
Eenmaal je propere lucht gewend bent, begin je zo'n zaken echt wel sneller op te merken.
Het opmerken en er overlast van ervaren zijn gelukkig twee heel verschillende dingen. In ieder geval nog nooit het gevoel gehad dat wij overlast veroorzaken voor de buurt. Wij zijn hier anders heel gevoelig voor. Je zal mij in de zomer bv nooit s avonds een vuurkorf of iets soortgelijks zien aansteken omdat ik weet dat heel de buurt daar last van heeft.Jawel hoor. Het is maar wat je gewend bent.
Mijn ouders hebben nu ook een superschone kachel met goed stookhout. Zij ruiken nooit of dat de kachel aan staat of niet.
Maar ik, die een BEN woning gewend is met ventilatie D, merk dat direct. Of ik nu in het huis aanwezig ben of aan straat sta.
Eenmaal je propere lucht gewend bent, begin je zo'n zaken echt wel sneller op te merken.
Als ik het merk, is het een last voor mij. Dan moet ik al de ventilatie uitzetten. Ik wil die houtdeeltjes zo veel mogelijk buitenhuis houden.Het opmerken en er overlast van ervaren zijn gelukkig twee heel verschillende dingen.
Alvast bedankt om het bij droog hout te houden. Maar zelfs dan is het een bron van fijnstof hoor. Je vergelijking met vliegtuigreizen klopt dan ook niet hé, dat gaat veel meer om CO2 dan fijnstof, en tenzij ik 3 vliegtuigtickets krijg bij mijn gasaansluiting kan je die laatste zin helemaal vergeten.Laten we vooral eerst eens kijken wat de mensen allemaal opstoken en niet iedereen over dezelfde kam scheren. Ik weet hier in de buurt ook een paar huizen waar er constant half zwarte rook uit de schoorsteen komt. Ik weet niet wat die stoken maar het is in ieder geval geen meerjarig gedroogd proper brandhout. Een goede kachel die een maximale verbranding heeft, in combinatie met goed stookhout, gaat geen overlast geven voor de buurt.
De ene gaat ieder jaar 3 keer op reis met het vliegtuig, de ander stookt zijn houtkachel...
Lijkt me vooral dat er iets scheelt met de filtratie op uw ventilatiesysteem?Als ik het merk, is het een last voor mij. Dan moet ik al de ventilatie uitzetten. Ik wil die houtdeeltjes zo veel mogelijk buitenhuis houden.
Nee hoor, de standaard filtratie houdt zo'n zaken niet tegen. Ik heb er al eens voor gekeken en ik zou een apart toestel moeten bij hangen puur voor zo'n zaken te filteren. En die filters zijn in no time vol, dus een pak extra werk.Lijkt me vooral dat er iets scheelt met de filtratie op uw ventilatiesysteem?
Beetje sneu voor u wel dat jij last ervaart die de buren met de houtkachel zélf wellicht niet eens hebben.Nee hoor, de standaard filtratie houdt zo'n zaken niet tegen. Ik heb er al eens voor gekeken en ik zou een apart toestel moeten bij hangen puur voor zo'n zaken te filteren. En die filters zijn in no time vol, dus een pak extra werk.
Voor die 2 maand dat ik dan last heb van buren die hout stoken, laat ik dat maar zo.
Ze ervaren het wellicht niet als last, anders stook je niet. Maar ze zullen zeker en vast meer fijnstof in hun huis hebben dan wij.Beetje sneu voor u wel dat jij last ervaart die de buren met de houtkachel zélf wellicht niet eens hebben.
Ik ben opgegroeid in een huishouden waar mijn vader een geconverteerde kolenkachel als allesbrander gebruikte, tot op het punt dat er amper nog een zak restvuil werd buitengezet. Mijn vader ondervond daar ook helemaal geen last van hoor, ook al zagen we op windstille dagen de blauwe rook naar beneden komen in de tuin, en stopte er eens een voorbijganger om te melden dat onze schoorsteen in brand leek te staan ("nothing to see here"). Het is zoals met alles praktisch dat het went (en denk aan de besparing!), en zeker als je erin opgroeit stel je je geen vragen.Beetje sneu voor u wel dat jij last ervaart die de buren met de houtkachel zélf wellicht niet eens hebben.