Wanneer zetten jullie de verwarming weer op?

Op dit moment thuiswerken aan 16.1°c. Eigenlijk best lekker warm met fleecedekentje aan mijn bureau. Alleen de handen af en toe opwarmen aan mijn tas koffie. Ironische is dat ze in onze werf hiernaast lekker warm aan het stoken zijn terwijl ze de gipspleister plaatsen, met wsl veel hogere kosten dan wat ik hier binnen aan het besparen ben. Maarja, ondertussen is het eerder een persoonlijke uitdaging geworden om de hoeveelheid m³ gas naar beneden te krijgen, niet perse om geld te besparen.
Zet de verwarming dan toch minstens op 17c om wat stralingswarmte te hebben. Comfort aan een kleine prijs dan.

Zet de verwarming dan toch minstens op 17c om wat stralingswarmte te hebben. Comfort aan een kleine prijs dan.
Ik werk op de zolderverdieping, waar geen radiatoren staan. Enige plek in het huis waar ik een bureau met extra monitor en printer kwijtkan. Het is een tijdelijke woonsituatie tot ons nieuw huis hiernaast klaar is. Verhuis in februari.
Maar de verwarming beneden aanzetten om het boven warm te hebben lijkt me zo'n extra verspilling.

Ik werk op de zolderverdieping, waar geen radiatoren staan. Enige plek in het huis waar ik een bureau met extra monitor en printer kwijtkan. Het is een tijdelijke woonsituatie tot ons nieuw huis hiernaast klaar is. Verhuis in februari.
Maar de verwarming beneden aanzetten om het boven warm te hebben lijkt me zo'n extra verspilling.
Ik zou gewoon een elektrische oliekachel kopen, dat is misschien 40-50 EUR in aanschaf. Het stroomverbruik is er ook wel, maar dat is max 2000 W vermogen, en als je dat gebruikt om even de kilte te verjagen zal dat wel meevallen.

Donderdag 27,2kWh (Engie: 25,6)
Vrijdag 27,5kWh (30,4)
Zaterdag 93,7kWh (66,9)
Zondag 47.1kWh (26,9)

Zaterdag de verwarming opgezet beneden op 21° dus die piek is wel te verklaren, heeft serieus moeten opwarmen, vanaf nu is het terug gewoon behouden
De engie app slaat er wel serieus naast zo te zien

Op dit moment thuiswerken aan 16.1°c. Eigenlijk best lekker warm met fleecedekentje aan mijn bureau. Alleen de handen af en toe opwarmen aan mijn tas koffie. Ironische is dat ze in onze werf hiernaast lekker warm aan het stoken zijn terwijl ze de gipspleister plaatsen, met wsl veel hogere kosten dan wat ik hier binnen aan het besparen ben. Maarja, ondertussen is het eerder een persoonlijke uitdaging geworden om de hoeveelheid m³ gas naar beneden te krijgen, niet perse om geld te besparen.
16.1°C brrr... bij ons is het al een week of 2 zo koud op den bureau dat mijn knien en mijn vingers echt zeer beginnen te doen. Ik denk dat ik een fleeceke ga meepakken voor over mijn benen... das ook zo'n zicht natuurlijk maar fuck it. Ik was gisteren eigenlijk bevroren tegen het eind van de dag. Onze chef ging wel hogerop gaan horen voor een aanpassing want het is eigenlijk niet te doen voor een hele dag. Als ze het zo laten ga ik gewoon niet meer naar kantoor deze winter tbh.

Ik zou gewoon een elektrische oliekachel kopen, dat is misschien 40-50 EUR in aanschaf. Het stroomverbruik is er ook wel, maar dat is max 2000 W vermogen, en als je dat gebruikt om even de kilte te verjagen zal dat wel meevallen.
Als ik echt last begin krijgen deze winter, verhuis ik wel naar beneden naar de keukentafel en zet ik de chauffage op. Voorlopig vind ik het perfect comfortabel. Denk dat het hier op zolder ook warmer is dan beneden omdat mijn pc al redelijk wat hitte genereert.

Een beetje comfort mag inderdaad wel vind ik. Werken om tegelijk zodanig te besparen dat je in de kou zit, neen danku :unsure:

Thuis staat de verwarming overdag op 17° ingesteld maar in praktijk slaat die dan quasi nooit aan. Kouder vind ik niet ok, dat is absoluut niet meer aangenaam, allesbehalve efficiënt als je dat dan elke avond weer moet gaan opwarmen en 'gezond' kan het volgens mij ook niet zijn voor het huis.
Ik heb momenteel ook nog een huis dat permanent leeg staat en dat verwarm ik ook gewoon naar 17° om verdere problemen te vermijden. Iets met penny wise, ...

Bij thuiswerken zit ik toch 10u bijna enkel in de bureau dus ik ga niet het hele huis opwarmen (klassieke CV op radiatoren met 1 thermostaat in de woonkamer) enkel daarvoor, en verwarm de bureauruimte dus elektrisch. Verbruikt zo'n 500-750W en staat pakweg de helft van de tijd aan, maar op die manier zit ik wel gewoon comfortabel om te werken.

Bij ons op kantoor is het ook niet te doen van de kou, dus aangezien we niet verplicht naar kantoor moeten blijf ik mooi thuis werken. Enkel bureau verwarmen aan 19 graden, lekker comfy.

Als ik echt last begin krijgen deze winter, verhuis ik wel naar beneden naar de keukentafel en zet ik de chauffage op. Voorlopig vind ik het perfect comfortabel. Denk dat het hier op zolder ook warmer is dan beneden omdat mijn pc al redelijk wat hitte genereert.
Ja ik ging er nu wel van uit dat het niet meer comfortabel was. Perfect mogelijk natuurlijk dat je door je PC de ruimte nog wat opwarmt. Ik zat vorige winter bij thuiswerk onder een niet-geïsoleerd dak, dus zo'n kachel was hier wel nodig toen het buiten onder nul ging.

Donderdag 27,2kWh (Engie: 25,6)
Vrijdag 27,5kWh (30,4)
Zaterdag 93,7kWh (66,9)
Zondag 47.1kWh (26,9)

Zaterdag de verwarming opgezet beneden op 21° dus die piek is wel te verklaren, heeft serieus moeten opwarmen, vanaf nu is het terug gewoon behouden
De engie app slaat er wel serieus naast zo te zien
Uh? met digitale teller? Die gebruike normaal exact dezelfde data

Dat doen wij ook. We zitten eigenlijk enkel nog in de living. Ook wel gezellig zo, in plaats van elk apart.

Het regime van 1m³ per dag blijft ondertussen behouden.

Een beetje comfort mag inderdaad wel vind ik. Werken om tegelijk zodanig te besparen dat je in de kou zit, neen danku :unsure:
Thuiswerken om geld te verdienen zodat je de gas kan betalen om comfortabel thuis te werken is toch ook dat niet :p

Ik verwarm gewoon de living en keuken en badkamer en bureau op 21C, ga niet zitten verkleumen om te leven. Verwarming staat ook gewoon op wanneer het nodig is, ik kijk niet dogmatisch naar een bepaalde datum ("chauffage niet aan voor oktober!!!")
Verbruik was deze week 3-4m³ gas/dag

Weten jullie of de nest een log bijhoudt? Ik heb 2 pieken gasverbruik buiten mijn schema's. Om 21u en om 5u nog een. Verwarming gaat uit om 19u en terug aan om 07u. Warmwater run is om 04u. Alle smart functies staan uit.
Je kunt in de app history zien wanneer hij getriggered is om te stoken

Grmbl. Gisteren middag redelijk normaal gasverbruik. Tegen de avond was alles op temperatuur (en het voelde ook aangenaam warm). Ik heb beneden en boven ook een weerstation dingetje (die van de serre gepikt) dat temp, co, humid meet. Dat was 2 x 19.8 terwijl de nest op 20 staat en de thermostaat boven ook op 20.

Deze nacht heeft hij weer zitten pendelen als een sinus terwijl alle smart zaken af staan. Knalt die onmiddellijk actief als de temp een 0.1 zakt? Of is dat zijn "smart" op voorhand stoken voor het koud zou kunnen worden ?

Gisteren was 6.8m3 voor een hele dag. Vandaag zitten we al aan 2m3 terwijl de temperatuur nog altijd 19.8 is. Het is hier EPC50, kan mij moeilijk inbeelden dat we 6m3 moeten stoken om op temperatuur te blijven terwijl het buiten bijna 10 graden is...

Terug
Bovenaan