utolor.
Well-known member
Wat is die truetemp functie? Kan die precies niet vinden. Of bedoel je True Radiant?Heb ook een Google Nest en deze week zon p1 meter gekocht om wat zaken te testen. Hierdoor gemerkt dat door de truetemp optie mijn ketel heel de dag door pendelde. Truetemp uitgezet en verbruik voor deze namiddag is de helft als gisteren namiddag. De ketel spring nu pas wat later aan ipv elke 1/10 graad bij te stoken. Morgen aamvoertemp nog wat verlagen en zien wat dat doet (55 momenteel)
Een constante temperatuur is toch veel aangenamer dan die temperatuurschommelingen, niet? Hou er rekening mee dat de aanvoertemperatuur verlagen ervoor kan zorgen dat de ketel terug gaat pendelen. Hier doet de ketel dat ook, maar heb het al kunnen verminderen door alle radiatoren open te zetten. Een betere optie is om het vermogen van de ketel te verlagen (of in combinatie met het verlagen van de aanvoertemperatuur), maar ik kan het vermogen spijtig genoeg niet aanpassen bij mijn oude ketel.

Een constante temp is idd aangenamer maar eerlijk gezegd, of het nu 19 graden is of tussen 18.5 - 19 maakt me niet veel uit als mijn verbruik daardoor halveert en de ketel niet meer pendelt. 
Die ziet er alleszins een pak beter uit dan onze oude analoge thermostaat.