Wanneer zetten jullie de verwarming weer op?

Op het werk momenteel 26°.

Fuck, das afzien. Ik zit hier met een serieus zware kop...

Thuis staat thermostaat op 19° en das perfect voor mij.

Hier al paar keer 16.5 gezien. Verwarmingsprogramma staat nu op 18,5 als we thuis zijn. Verbazend hoe snel dat went. 18.5 voelt nu aangenaam aan + ik heb het overal te warm als ik ergens kom. Zowel vrouw als kinderen klagen er ook niet van. Dus zolang dat zo blijft blijft het ook 18.5. Zie het in de winter wel eerder 20 worden, zullen zien.
Werk jij ook van thuis uit? Hier staat het op 19 graden, maar ik wikkel mezelf in zo een sjaal die een half deken is, als ik aan het werken ben... Da's toch gevoelig kouder.

Werk jij ook van thuis uit? Hier staat het op 19 graden, maar ik wikkel mezelf in zo een sjaal die een half deken is, als ik aan het werken ben... Da's toch gevoelig kouder.
Soms, maar dan is het idd wel wat frisser maar dan doe ik een extra trui aan :)

Als ik het beu ben gaat de verwarming gewoon aan hoor, betalen iets van een €50 per maand nog deze winter. 't is eerder een test.

Vanmorgen nog 21.5. Voelde wat frisser aan dan de voorbije dagen, maar mogen niet klagen

Vorig jaar is de verwarming opgegaan op 12/10 dus elke dag dat ze nu uitblijft is gewonnen.

Normaal stoken wij tot 23 graden want het vrouwke loopt graag heet. Het is eigenlijk altijd zij die het snel koud heeft. De dochter en haar zusje (5 maand) heb ik er nog nooit over gehoord. Geïnvesteerd in dekentjes, oodies en merinowollen warmbats sloffen. Stiekem vind ik dat super gezellig eigenlijk.

Wanneer mevrouw werken is en ik thuis (verlof, home office) dan zet ik het op 16 maar in de praktijk werd het nog niet kouder dan 18.5. Het is doorheen de dag wel al vaak uitzonderlijk zonnig geweest en dan warmt het vlot op tot 23 graden in de living.

Nu met de crisis (al heb ik nog 2 jaar oude prijzen) zetten we het op 19 als iedereen thuis is en 20, max 21 graden ‘s avonds.

Samen met het verlagen van de keteltemperatuur resulteert dat in een besparing van 36% in september en voorlopig voor oktober 40%. De komende maanden gaan we dus winst maken met de premies… dat zullen we dan als buffer houden voor de volgende jaren.

Laatst bewerkt:
Hier vandaag de 1ste keer 18 door gebrek aan zon. Moe zijn en koud hebben, toch de chauffage eens opzetten naar 20 voor paar uur.

De rest van de week weer uit / op 18 zetten.

Voorlopig nog 20 graden binnen, begint soms wat koud aan te voelen.
Sinds gisteren de Engie app en dan word je wel met je neus op de feiten gedrukt.
Prijsverschil tussen september en oktober.😱

Voorlopig nog 20 graden binnen, begint soms wat koud aan te voelen.
Sinds gisteren de Engie app en dan word je wel met je neus op de feiten gedrukt.
Prijsverschil tussen september en oktober.😱
Een verdubbeling, ga ik in november nie teveel in kijken

Vandaag voelde het ook frisser aan binnen, komt door dat grijze weer, maar nog steeds 22 graden vanmorgen

20 graden in het bureel en elders 19 graden. Deze ochtend zelfs nog wat laten verluchten met de ramen open. Heerlijk, dit nazomers weer.

Ik ben/was van de veronderstelling dat warm water altijd door de gasketel werd geregeld. Bij ons is het althans zo? Dus indien ik onze ketel volledig zou uitzetten, hebben we ook geen warm water.
Ik weet het niet. Ben geen boiler kenner :p Ik heb 2 temperatuurregelingen. Eentje voor de doorstromer van warm water en andere voor de verwarming. Als ik die van de verwarming uitzet dan maakt het niet uit op welke temperatuur ik de verwarming zet op de sturingsconsole. Die slaat niet aan.

Hier is't de laatste dagen tussen 16 en 16,5. Enkel woensdag chauffage even aangezet om tot 18 graden te gaan (had griepgevoel door vaccin, dus ff geen zin om koppig te zijn en kou te hebben).

Wanneer we thuis zijn wordt gestookt tot 19-20 graden overdag / 's avonds.

Comfortabel voelt 19 graden niet aan, maar het is ook niet dat we rillen van de kou.

In september hebben we daarvoor 36 m³ gas gestookt.
Voor de maand oktober zal dat met dit zachte weer wel tussen de 70-100 m³ liggen.
Op zich niet slecht want vorig jaar was dat voor oktober zonder dakisolatie nog 200 m³.
Ons maandelijks voorschot blijft bizar genoeg slechts 150€. Ofwel wordt dat een ferme eindfactuur, ofwel compenseert ons laag elektriciteitsverbruik (60-80 kwh per maand) enorm.

Terug
Bovenaan