Snowflake is niet het juiste woord dat ik wou gebruiken, als ik de definitie opzoek. Ik dacht eerder aan een "uniek exemplaar", zoals sneeuwvlokjes horen te zijn.De 'morele high ground' opzoeken door mensen te beledigen met snowflake. Ook de standaard te verwachten Bloembak reactie.
En ja, als ik op een fenomeen duid waarbij ik duidelijk aangeef dat het 'onbewust' gebeurt, dan vind ik het vreemd dat iemand dan direct terug afkomt met "ik zie het niet". Ja het is dan ook onbewust, je gaat het niet zien, maar laat het eens bezinken. Misschien krijg je het morgen of overmorgen wel een inzicht.
Je zit er compleet naast. Dat was al duidelijk uit je 1e reactie waar je uitging van jouw baseline 10 jaar geleden vergeleken met nu.Nergens zeg ik dat het niet gebeurt, ik zeg dat ik niet zie hoe dat relevant moet zijn als de basis van dat probleem ligt aan individuele keuzes. Dat is geen maatschappelijk probleem maar een individueel probleem als je niet weerbaar bent tegen de buurman die een duurdere auto of huis koopt dan jij. De root van dat probleem is vooral hoe mensen zijn opgeleid en opgevoed. Nergens heb ik gezegd dat het probleem niet bestaat, maar zoals altijd goed gesprek @Bloembak![]()
Weerbaarheid heeft er bvb. ook totaal niets mee te maken. Gegeven je defensieve reactie leid ik af dat het geen zin heeft om hier nog verder op in te gaan.