Lefman
Active member
Ik ben al even uit films, maar ik keek heel veel films in de jaren 2000 - 2010. Ik kan me helaas de website niet meer herinneren waar ik vaak mijn inspiratie opdeed. Het was een review (NL?BE) website waar films op werden gereviewd door een 4 tal leden als ik mij goed herinner. Deze maakte ook elk jaar een eindejaarslijstje waaruit ik dan vaak films haalde die mij zeer bekoorde. Het mooie eraan vond ik dat ik daar 1 of 2 man volgde omdat heel van van hun reviews aansloten aan mijn mening en ik daaruit afleidde dat hun voorstellen van een film die ik nog niet gezien had wel in mijn kraam zou passen.
Er zullen waarschijnlijk al andere tools bestaan, maar de tools die ik nu gebruik laten toch vaak de wensen over en baseren zich precies eerder op enkele films en niet mijn hele rating lijst.
De reden dat ik dit nu aanhaal is omdat wij onze jaarlijkse Japanse avond met vrienden doen en ik daar dan een anime film voor moet kiezen. Zij kijken nooit anime, maar waren enkele jaren zeer gecharmeerd door kimi no na wa. Op mijn aanraden zijn ze dan ook naar de serie Erased gaan kijken dan dat vonden ze ook top.
Onze volgende Japanse avond was een pak minder omdat ik toen (door aanraden van het internet) Kiki's delivery service had gekozen. En wat een saaie boel was dat.
Nu hebben we vanavond terug Japanse avond en studio Ghibli doet het voor ons toch precies niet zo. Ik snap de kunst, maar het wringt bij ons wat heb ik de indruk.
De keuze die ik zou maken is the girl who leaps through time, lijkt mij nog wel leutig. maar mijn vraag blijft wel, waar kan je ergens betrouwbare reviews vinden voor niet alledaagse films?
Er zullen waarschijnlijk al andere tools bestaan, maar de tools die ik nu gebruik laten toch vaak de wensen over en baseren zich precies eerder op enkele films en niet mijn hele rating lijst.
De reden dat ik dit nu aanhaal is omdat wij onze jaarlijkse Japanse avond met vrienden doen en ik daar dan een anime film voor moet kiezen. Zij kijken nooit anime, maar waren enkele jaren zeer gecharmeerd door kimi no na wa. Op mijn aanraden zijn ze dan ook naar de serie Erased gaan kijken dan dat vonden ze ook top.
Onze volgende Japanse avond was een pak minder omdat ik toen (door aanraden van het internet) Kiki's delivery service had gekozen. En wat een saaie boel was dat.
Nu hebben we vanavond terug Japanse avond en studio Ghibli doet het voor ons toch precies niet zo. Ik snap de kunst, maar het wringt bij ons wat heb ik de indruk.
De keuze die ik zou maken is the girl who leaps through time, lijkt mij nog wel leutig. maar mijn vraag blijft wel, waar kan je ergens betrouwbare reviews vinden voor niet alledaagse films?
Als zware sci-fi er niet mee door kan maar je toch op zoek bent naar meer volwassen themas denk ik ook wel direct aan films zoals Paprika en Perfect Blue.
Josee is iets luchtiger in toon, maar A silent voice zou ik zeggen dat de mooiste animatie van de twee heeft(maar is breedgenomen de sterkere tearjerker)

Elke keer dat ik een resum "feelgood-films" voorsteld bij vrouwlief zit deze bij in het lijstje en hij wordt nooit gekozen. Binnenkort toch eens rechtzetten.
en je wil ze ook geen wrange nasmaak geven zodat ze anime nooit nog een kans willen geven.