Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik vind dat er niet echt revelaties zijn in deze Vuelta.
Voor het GC Eerder renners die teleurstellend presteren vooral de prominenten van de Giro Hindley en Carapaz, van alle andere bovengenoemde renners konden we het wel verwachten.
Carapaz heeft imo ver boven verwachting gepresteerd met 2 ritzeges en de bergtrui die hij cadeau kreeg. Die was echt slecht in Polen en had net een contract getekend bij een nieuwe ploeg.

Ik ga de meeste euforie toch sowieso na de rit van vandaag voelen hoor* i.p.v. morgen na de meet.
Ik vermoed dat dit geldt voor de meeste mensen.

Btw na de tijdrit van de Tour hadden alle nieuwssites toch ook als kop "Vingegaard echt zeker van eindzege in de Tour".
Hier bvb artikel van na de laatste tijdrit: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220723_96063420
Toen moest de slotrit ook nog gereden worden.
De kranten gaan morgenvroeg ook niet schrijven "Remco mogelijk vandaag Vuelta winnaar na laatste vlakke rit in Madrid?" Nee, die schrijven ook vanavond al "Eerste Belgische grote-ronde-winnaar in 44 jaar" (ofietsdergelijks :tongue: )*

* als Remco nog steeds aan de leiding staat uiteraard
Tot hij morgenochtend tweemaal positief test op corona en niet mag starten :rofl:.
Daar zitten alle bakkers met hun rode koeken.

Quickstep nog maar 1 man, denk ik, na Evenepoel...

Ik vraag me af wat een Louis Vervaeke, De Wilder of Fausto Masnada verdienen op jaarbasis.
En hoeveel een eventuele winst van Remco hen extra opbrengt.

Ik dacht dat het prijzengeld voor de ploeg was (150 kEUR), ik weet niet of dat dan voor de ploegmaats is of voor de ploeg

Uiteindelijk staat er voor Remco veel op 't spel, maar voor die knechten kan eindwinst toch gewoon een geweldig verschil maken qua inkomsten, vermoed ik?

Tot hij morgenochtend tweemaal positief test op corona en niet mag starten :rofl:.
Daar zitten alle bakkers met hun rode koeken.

Quickstep nog maar 1 man, denk ik, na Evenepoel...
Op dat beeld van de helikopter leken er nog 3 bij te zitten?

Effectief nog 3 man bij Remco. Relatief kleine groep dus sterk werk van die mannen!

Ik verwacht niet dat ze morgenvroeg nog gaan testen.
Voor de race niet, voor de gezondheid mss wel?

Eigenlijk, stel dat er iemand van de trui-mannen morgen valt in de laatste 10km en de tijd wordt daar stopgezet voor iedereen.
Trui-man breekt sleutelbeen. Voor degenen, die al een sleutelbeen heeft gebroken, zou het nog doenbaar zijn om enkele kilometers verder te fietsen met een hand en de Vuelta te finishen?

Peloton van dik twintig breed :crazy:.

Terug
Bovenaan