Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Spijtig dat Roglic niet meer meedoet, had Remco graag nog eens zien uitpakken tegen hem.Allez, er zat nog "dash" op bij Roglic in dees week. Ik had het eerlijk gezegd niet meer gezien in Remco, na Zwitserland, om in de nabije toekomst zo sterk te zijn in een ronde die dan nog 3x zo lang duurt en zwaarder is. In Baskenland en Tirenno was hij toch ook maar matig in de bergritten, toch zeker in vergelijking met nu. Of zie ik dat verkeerd?

Laatst bewerkt:
De _Pe_ heeft zijn nicknaam niet gestolen :)
Het woordje 'pé' is dialect voor ... vul zelf maar in :tongue:
LOL.. da vind ik een goeike. Ik weet niet eens wat het precies wil zeggen in sommige diaclecten, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hier, waar ik woon, is dat in elk geval niet zo, maar dan nog vind ik het wel grappig :D

Laatst bewerkt:
Dit maakt zijn Vuelta wel af.
Jammer voor Gesink wel, het was hem gegund.

Opvallend wel hoe je bij Remco altijd kunt zien of die aan het afzien is of niet. Die eerste 10 dagen waren echt met de vingers in de neus, nu had hij het toch moeilijk. Mas gaat zaterdag op die voorlaatste klim (die is wat stijler) alles of niets spelen. Gaat nog spannend worden want Movistar zal wel wat renners in de vlucht steken.
Alsof Mas het niet moeilijk heeft.. Het is een 3e week. Iedereen ziet af. Remco ging zelf ook paar keer prikken, kon toch mooi volgen en sprint nog weg naar de winst.

Tjah.

Mas gewoon gedaan wat hij zou moeten doen. Remco zitten volgen en lang genoeg gewacht. Daar was ik het meeste bang voor.
Hij rijdt veel slimmer deze Vuelta dan vroeger. Mooi afgewerkt en geeft wel wat meer glans aan deze Vuelta.
Zijn TT was wel lekker maar een rit in lijn is toch nog iets anders.
Zaterdag hopelijk niet veel problemen en tis binnen (y).

Ergernis: pas sinds deze week pikt de algemene bevolking ( radio en tv ) de vuelta op en start de remco koorts, tis belachelijk.

Alsof Mas het niet moeilijk heeft.. Het is een 3e week. Iedereen ziet af. Remco ging zelf ook paar keer prikken, kon toch mooi volgen en sprint nog weg naar de winst.

Tjah.
Ik denk dat iedereen in zo een sprint wel in het rood gaat.
Allez Remco in het rood, Mas in het blauw want hij is niet de leider.

Just de laatste 2km gezien. Hoezo is die kopgroep terug gepakt? 42 was teveel om het te doen draaien wrs?

Zuur voor Gesink, sterk en slim van Remco, oerdom van Mas... rijdt met Remco in het wiel naar de laatste 300m om dan niet eens aan te zetten. Dus je boort de vluchter die ritzege door de neus EN zorgt dat je nog eens 4s extra verliest... dit was weer Movistar te voeten uit. Als hij stopt met rijden als hij ziet dat Remco op het wiel zit kuisen mannen als Hindley gewoon de boni´s weg toch?

Enfin, niet dat het op die 4 boni´s gaat aankomen op zich maar waarom ga je je rechtstreekse concurrent nog een powertje geven door hem een rit cadeau te doen?
Dit is binnen voor Remco. Er kan niks meer gebeuren.

Just de laatste 2km gezien. Hoezo is die kopgroep terug gepakt? 42 was teveel om het te doen draaien wrs?

Zuur voor Gesink, sterk en slim van Remco, oerdom van Mas... rijdt met Remco in het wiel naar de laatste 300m om dan niet eens aan te zetten. Dus je boort de vluchter die ritzege door de neus EN zorgt dat je nog eens 4s extra verliest... dit was weer Movistar te voeten uit. Als hij stopt met rijden als hij ziet dat Remco op het wiel zit kuisen mannen als Hindley gewoon de boni´s weg toch?

Enfin, niet dat het op die 4 boni´s gaat aankomen op zich maar waarom ga je je rechtstreekse concurrent nog een powertje geven door hem een rit cadeau te doen?

Ze zaten op 500m ik betwijfel sterk of Evenepoel nog iemand ging laten rijden als Mas de benen stil hield en de rest terug kwam. Zo'n rit laat je niet liggen. Evenepoel leek bij die aanzetten toch een paar keer erg diep te moeten gaan dus wilde Mas zo dicht bij de top waarschijnlijk wel eens alles op niks spelen. Volle bak gaan en zien of Evenepoel dan niet kraakt. Als je telkens na 5" je weer recht zet omdat je concurrent niet meteen lost ga je niet ver geraken natuurlijk. Kan geen kwaad van eens een lange aanval te lanceren en zien of hij zo niet op zijn adem trapt.

De reden waarom die 42 terug gepakt werden ligt toch vooral aan wat er achter gebeurde. Almeida die van ver aanviel. Lopez/Astana die dan vol achtervolgde en dan Mas die van ver meerdere prikken uitdeelde waarop Evenepoel dan weer een paar prikjes uitdeelde. Het is bij de favorieten nooit echt stil gevallen ze hebben echt wel gekoerst en daarom konden ze dus in het absolute slot nog meedoen voor de rit.

Spijtig dat Roglic niet meer meedoet, had Remco graag nog eens zien uitpakken tegen hem.Allez, er zat nog "dash" op bij Roglic in dees week. Ik had het eerlijk gezegd niet meer gezien in Remco, na Zwitserland, om in de nabije toekomst zo sterk te zijn in een ronde die dan nog 3x zo lang duurt en zwaarder is. In Baskenland en Tirenno was hij toch ook maar matig in de bergritten, toch zeker in vergelijking met nu. Of zie ik dat verkeerd?
Roglic had ongetwijfeld de sprint gewonnen en evenveel seconden gepakt als Evenepoel op Mas vandaag.

De Vuelta is na L-B-L zijn tweede grote piek van het jaar en misschien wel de grootste. Niet echt verwonderlijk dat hij in de eerste twee weken dominant was tegen een Roglic, die nog moest groeien en een Mas, die blijkbaar nooit echt 100% wil starten aan een GT.
De derde week, dat is een ander paar mouwen. Er zijn nog twee belangrijke ritten, maar dit is een enorme stap in zijn loopbaan.
Groter dan de zege in Luik. Hij is ook nuchter genoeg om de rest grotendeels te laten rijden en zich te focussen op Mas, dat is niet elke jonge coureur gegeven (met hulp van de ploegleiding en zijn eigen volwassen ik natuurlijk).

Wat er ook gebeurt de komende dagen, voor mij - als fan van Remco - is de Vuelta meer dan geslaagd en daarop kan hij de volgende jaren bouwen om zoveel mogelijk podium te rijden, met wie weet, de trilogie te volmaken.

Roglic gezien? Rodriguez?
Ik begrijp dat je wil zeggen, dat het louter gaat om het sportieve en niet de pech, maar die zaterdag, hé...
Het zou toch weer zo typisch zijn dat de vloek wordt voortgezet.

Imo is het nu dé kans om een GT binnen te halen. Volgend jaar de Giro of de Tour en zit je in de Giro met frissere renners of in de Tour met die twee tenoren (al zou top-vijf daar fantastisch zijn) en in een eventuele Vuelta zit je met Ayuso, waarvan ik met een Nederlanse "asjmenou" zit.
Imagine: Bernal - Pogacar - Vingegaard - Ayuso - Hindley - Carapaz - Arensman - Rodriguez - Evenepoel en gooi Pidcock er nog tussen, in één GT te bewonderen de komende jaren :drool:.

Roglic gezien? Rodriguez?
Ik begrijp dat je wil zeggen, dat het louter gaat om het sportieve en niet de pech, maar die zaterdag, hé...
Het zou toch weer zo typisch zijn dat de vloek wordt voortgezet.

Imo is het nu dé kans om een GT binnen te halen. Volgend jaar de Giro of de Tour en zit je in de Giro met frissere renners of in de Tour met die twee tenoren (al zou top-vijf daar fantastisch zijn) en in een eventuele Vuelta zit je met Ayuso, waarvan ik met een Nederlanse "asjmenou" zit.
Imagine: Bernal - Pogacar - Vingegaard - Ayuso - Hindley - Carapaz - Arensman - Rodriguez - Evenepoel en gooi Pidcock er nog tussen, in één GT te bewonderen de komende jaren :drool:.
Wat Roglic voor heeft gaat bij Remco niet gebeuren tbh. En Rodriguez ook niet... het verschil is gewoon dat Quick-Step op kop van het peloton rijdt en de koers controleerd. Remco rijdt dus bijna altijd in de eerste 10, dan heb je de facto veel minder kans dat je er bij ligt als er iets gebeurd.

En dé kans, bwa. Ik geef eerlijk toe dat ik voor de Vuelta niet écht geloofde in eindwinst voor Remco (dit jaar al) maar zoals hij hier rond rijdt zijn er imo maar 2-3 renners die ik Evenepoel nog zie kloppen in zo'n GT (Pogacar, Vingegaard, Roglic) en misschien Bernal als die terug op niveau geraakt. Al de rest klopt hij hier of is minder dan wat hier mee rijdt. Ik geloof ook nooit dat het niveau in de Giro bv zoveel hoger was... juist de Tour, dat is nog een stapje hoger op.

Wel mooi meegenomen dat de strijd voor plaats 3 nog relatief spannend is. Lopez en Ayuso gaan elkaar in het oog moeten houden dus zullen altijd achter elkaar rijden. Movistar hun renners zitten misschien iets frisser dan die van Quickstep maar zijn nu ook niet het kaliber dat die alles kapot kunnen rijden. Zal vermoedelijk man tegen man worden en dan moet die marge wel groot genoeg zijn.

Wat een aimabele man is dat toch :love:
"Ik neem niemand iets kwalijk."
Dat zou nog het toppunt zijn dat hij Remco/Mas het kwalijk zou nemen dat ze hem niet lieten winnen :crazy:

Mja, dat Gesink überhaupt nog in die positie zat was ook gewoon te danken aan het gelanterfant van het peloton. Er werd daar constant ingehouden en je zag toch duidelijk dat men, indien wou, er in één ruk naar toe kon rijden.

Als ze daar hadden doorgereden, dan hadden ze 'm veel vroeger ingerekend natuurlijk.

Terug
Bovenaan