Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Dit maakt zijn Vuelta wel af.
Jammer voor Gesink wel, het was hem gegund.

Opvallend wel hoe je bij Remco altijd kunt zien of die aan het afzien is of niet. Die eerste 10 dagen waren echt met de vingers in de neus, nu had hij het toch moeilijk. Mas gaat zaterdag op die voorlaatste klim (die is wat stijler) alles of niets spelen. Gaat nog spannend worden want Movistar zal wel wat renners in de vlucht steken.
Hoe Remco nu rijdt met deze benen wordt die volgens mij niet meer gelost de laatste rit.. Hij had het enkel de laatste km iets moeilijker maar Mas zag ook af tot en met..

Vandaag waren er trouwens ook al 2 renners in de vlucht van Movistar hoor.. ik zie daar niet direct een probleem in.

Dit is binnen voor Remco. Er kan niks meer gebeuren.
Twee keer bidon weggooien in een niet daar voor voorziene zone. Een vervuild product binnenkrijgen. Decennia na datum systematisch dopinggebruik bekennen op de sofa bij Danira. Als in Lombardije lelijk vallen,...

Nee sorry, deze Vuelta is verre van binnen. Ik blijf voorzichtig en durf pas voorzichtig uitspraken doen vanaf 2040. En zelfs dan... Laten we hem vooral niet met te veel druk opzadelen.

schitterend, gewoon schitterend. Dit mag je nu niet meer weggeven. Remco is minstens de evenknie van Mas
Dat was vanaf week 1 toch al het geval? Op de eerste echte puist van de Vuelta, was Mas de enige die Remco kon volgen (Roglic moest eraf maar was nog niet top). En dat is nu nog steeds zo. Uitgezonderd de tijdrit waar Remco het verschil gemaakt heeft, zijn ze gewoon even 'sterk'.

En dé kans, bwa. Ik geef eerlijk toe dat ik voor de Vuelta niet écht geloofde in eindwinst voor Remco (dit jaar al) maar zoals hij hier rond rijdt zijn er imo maar 2-3 renners die ik Evenepoel nog zie kloppen in zo'n GT (Pogacar, Vingegaard, Roglic) en misschien Bernal als die terug op niveau geraakt. Al de rest klopt hij hier of is minder dan wat hier mee rijdt. Ik geloof ook nooit dat het niveau in de Giro bv zoveel hoger was... juist de Tour, dat is nog een stapje hoger op.
Volledig mee eens. Een Roglic op niveau en zonder pech had Remco hier 'misschien' nog gekraakt. Het had zéér nipt geweest. Een seconden spel.
En Pogacar, Vingegaard (en een goeie Bernal ALS hij ooit nog opnieuw op niveau geraakt) zijn nog wel beter.

Maar voor het overige is niemand echt beter he? Gelijkwaardig, misschien wel (hooguit) .. maar beter? Neen.

Hoe Remco nu rijdt met deze benen wordt die volgens mij niet meer gelost de laatste rit..
Ik zie Mas nog wel een sprintje trekken op het einde en de rit winnen zaterdag en een Remco die al uitbollend nog een paar seconden verliest (Het zijn tegenstander nog gunt omdat het dan toch binnen is, en het niet meer echt moet). Maar dat Mas de Vuelta nog gaat winnen? Dat geloof ik ook niet meer.

Maar zeg nooit nooit, je moet geconcentreerd blijven tot het einde

Laatst bewerkt:
Twee keer bidon weggooien in een niet daar voor voorziene zone. Een vervuild product binnenkrijgen. Decennia na datum systematisch dopinggebruik bekennen op de sofa bij Danira. Als in Lombardije lelijk vallen,...

Nee sorry, deze Vuelta is verre van binnen. Ik blijf voorzichtig en durf pas voorzichtig uitspraken doen vanaf 2040. En zelfs dan... Laten we hem vooral niet met te veel druk opzadelen.
Hier, Ullrich met een kapotte knie die de Vuelta 1999 wint.

Dat was vanaf week 1 toch al het geval? Op de eerste echte puist van de Vuelta, was Mas de enige die Remco kon volgen (Roglic moest eraf maar was nog niet top). En dat is nu nog steeds zo. Uitgezonderd de tijdrit waar Remco het verschil gemaakt heeft, zijn ze gewoon even 'sterk'.
Maar de voorbije 2 aankomsten bergop was Mas duidelijk beter (weliswaar door last bij Remco door die val) dus je weet nooit hoe het in de 3de week evolueert. Nu ben ik gerustgesteld dat Mas geen 2 minuten gaat wegrijden van Evenepoel (behoudens pech natuurlijk)

Karl zijn ego zal wel een deukje gehad nu het blijkt dat Hare Majesteit koningin Elizabeth II voor Vive Le Vélo komt :unsure:

Hopelijk heeft ze Remco nog zien schitteren deze middag.

Karl zijn ego zal wel een deukje gehad nu het blijkt dat Hare Majesteit koningin Elizabeth II voor Vive Le Vélo komt :unsure:

Hopelijk heeft ze Remco nog zien schitteren deze middag.
Ze is komen te gaan toen ze zag dat Remco, zonder respect, Robert G de zege ontfutselde.
"Heeft die jeugd dan echt geen respect meer voor de ouderen van dagen" waren haar laatste woorden.

Karl weer met zon awkward moment in Vive Le Velo ivm de voormalige trainer van Evenepoel (toen hij net begon te fietsen). Vragen aan Lefevre waarom ze die trainer niet meegenomen hebben naar Quickstep. De beste man is 69 jaar en dan aanhalen dat het bij Pidcock en Bogaerts goed werkt.

Ja, en bij Evenepoel niet dan? :wallbash:

Laatst bewerkt:
Karl weer met zon awkward moment in Vive Le Velo ivm de voormalige trainer van Evenepoel (toen hij net begon te fietsen). Vragen aan Lefevre waarom ze die trainer niet meegenomen hebben naar Quickstep. De beste man is 69 jaar en dan aanhalen dat het bij Pidcock en Bogaerts goed werkt.

Traint Bogaerts hem niet vooral voor de cross en de mtb?

Bedankt om het met ons te delen. Ik kan daar dus niet naar kijken hé, ik krijg daar plaatsvervangende schaamte van.

Die trainer van Rempo Evekoel werkte niet met wattages omdat die er niets van af wist. Zo heeft Patlef het ooit toch eens verklaard in Humo geloof ik

Terug
Bovenaan