Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Dat is zuur, maar was helaas te verwachten. 2 opgaves in een grote ronde dit jaar, dat hakt er ook wel in waarschijnlijk. Wint natuurlijk nog wel Parijs-Nice + Dauphiné, dus dramatisch kan je zijn seizoen nu ook niet noemen...

Remco vs Mas dan maar.

Benieuwd of die laatste eens alles of niks durft spelen. Heeft nu toch al en paar mooie ereplaatsen in grote rondes verzameld, het is wel zijn moment om eens wat risico te nemen, lijkt me (of zouden de UCI punten te hard meespelen?).
Bwa, Mas is deze Vuelta toch niet echt conservatief geweest met zijn energie imo. Heeft R.EV toch ook al onder druk gezet.
Behoudens een instorting van de rode Belg zie ik Mas het niet halen. Die zijn kaars moet toch ook eens op geraken en Jumbo die nu enkel voor ritzeges zal gaan, zal Remco ook niet meer onder druk zetten. Movistar is daar te zwak voor.

Dat is zuur, maar was helaas te verwachten. 2 opgaves in een grote ronde dit jaar, dat hakt er ook wel in waarschijnlijk. Wint natuurlijk nog wel Parijs-Nice + Dauphiné, dus dramatisch kan je zijn seizoen nu ook niet noemen...

Remco vs Mas dan maar.

Benieuwd of die laatste eens alles of niks durft spelen. Heeft nu toch al en paar mooie ereplaatsen in grote rondes verzameld, het is wel zijn moment om eens wat risico te nemen, lijkt me (of zouden de UCI punten te hard meespelen?).
Veel en veel makkelijker voor Remco nu, moet maar 1 man in de gaten houden. De voorbije week heeft ie zeer behouden gefietst, enkel maar op het metertje omdat Roglic er ook nog zat. Maar als Mas nu gaat in 1 van de laatste ritten dan is er niet veel dat hem zal tegenhouden mee te springen. Tis 90% een uitgemaakte zaak nu denk ik. Zeer jammer voor het verdere verloop wel :/

Slecht nieuws voor de Lotto :unsure:

Of Mas nu tweede of derde eindigt, maakt echt niet uit hé. In beide gevallen zou Movistar te veel punten voorsprong hebben. Als Mas zelf niet uitvalt de komende dagen moet Lotto echt niet meer naar Movistar kijken en moet Movistar Valverde gewoon een waardig einde gunnen door naar het WK te gaan.

Remco vs Mas dan maar.

Staat toch echt el veel voor op de 4e (derde nu) en dat is Ayusu die vooral bezig zal zijn met dat podium nu en Rodriguez/Lopez achter zich houden. Kan dus wel wat risico's nemen, maar het is Mas. Die gaat in die voorlaatste rit echt niet zomaar op de voorlaatste klim aanvallen hoor. Die zal Evenepoel op elke aankomst bergop wel een keertje testen en hier en daar eens 10 seconden terugpakken, maar meer niet. ALS Evenepoel niet valt of corona krijgt, is het binnen. Daar ben ik van overtuigd.

Jammer, maar het doet voor mij geen afbreuk aan Remco zijn mogelijke eindzege. Uiteindelijk is Remco ook tegen de vlakte gegaan en had hij zonder die val misschien geen tijdsverlies geleden afgelopen weekend. De Tourzege van Nibali in 2014 is voor mij ook niet minder waard omdat Froome, Schleck en Contador daar uitvielen. Ik zie Remco wel nog uithalen met een straf nummer om zijn eindoverwinning extra glans te geven, die wil niet op zo een manier winnen.

Door al die insinuaties over die lekke band en de 3km regel zie je weer maar eens hoe giftig sociale media kan zijn. Iemand gooit een bommetje en direct springt iedereen daar op, om van te kotsen gewoon.

De Remco haters zullen dit wel weer aangrijpen om de eventuele vuelta zege te minimaliseren (niet per se hier). Maar dan vergeten ze wel dat Remco met ruime voorsprong stond bij de opgave en hij Roglic meerdere malen op achterstand heeft gezet tijdens het klimmen en hem verslaan heeft op de TT.

En het weekend waar hij tijd verloor was Remco dan nog herstellende van een val.

Ik denk dat het ook wel een extra troef is dat er nu enkele renners meer zicht hebben op het podium.

Sommige gaan me waarschijnlijk niet geloven maar dat is echt wel jammer voor Roglic en de Vuelta, zo zie je maar dat het snel gebeurd is, voor het zelfde geld zat Remco na z'n val al in Tenerife.

Effectief een zeer spijtige zaak, maar absoluut niet verwonderlijk wanneer je de val gisteren zag en vooral Roglic nadien daar zag zitten.

Het maakt helaas deel uit van de sport, niemand kan hier iets aan veranderen.

Buiten een monumentale inzinking van Remco zie ik dit ook wel niet meer mislopen. Daarvoor zijn de resterende etappes in mijn ogen niet zwaar genoeg en ik zie Mas ook geen geslaagde coup meer plaatsen waarbij hij minuten kan terugnemen. Zoals eerder aangegeven zal hij op de slotklim telkens wel proberen iets terug te pakken, maar met een paar keer 20 seconden gaat hij er niet geraken.

Klote voor de race als Roglic morgen niet meer opstapt of niet meer op volle kracht verder kan.

Klote voor Remco dat de haters dit weer zullen aangrijpen om kritiek op hem te uiten of later om zijn mogelijke overwinning te minimaliseren.
Alsof Roglic de enige man met kwaliteit is in het peloton, en alsof LBL en Clasica San Sebastian winnen niets voorstelt (en ook nog eens de manier waarop).

Los van dat, jammer van die lullige val. Maar ik ga Roglic niet herinneren als de man die altijd viel. Klasserenner die al drie keer de ronde van Spanje wonnen, dan heb je imo weinig te bewijzen nog want dat heb je dan al gedaan. Al gun ik hem wel eens een Tourwinst.

Ik denk ook dat die vuelta uitrijden weinig zin had. Na die val mentaal een klap en van zo een val moet je toch een paar dagen bekomen. Remco zijn "slechte dag" was ook een dag nadat hij viel. Mentaal doet dat ook geen deugd, en de vuelta eindigt bijna alweer al. Best om hier van thuis te herstellen, in plaats van tegen beter weten in toch maar de meubelen te redden voor een ereplaats. Ook niet dat jumbo de punten nodig had. En als je drie keer de vuelta gewonnen hebt kan je de kleine kans dat je het podium haalt wel laten schieten.

Maar één renner won de vuelta 4 keer (Heras) en drie 3 keer (contador, roglic en rominger). Dan ben je een grote. Een mogelijke vueltawinst van Remco Evenepoel minimaliseren zou ook belachelijk zijn. De laatste keer dat een Belg één van de drie grote rondes won is trouwens al van de Giro in 1978 geleden. Maw zowel Roglic als Evenepoel moeten hier niet geminimaliseerd worden. Zijn allebei 2 van de beste renners ter wereld op dit moment.

Laatst bewerkt:
We kunnen enkel zeggen dat we vermoeden dat zijn lekke band vroeger begon. Dat kan goed zijn, en dan heeft hij de regels in mijn ogen terecht in zijn voordeel gebruikt. Ik kan me niet inbeelden dat ook maar iemand net voor de 3km-grens zou afstappen met een lekke band en garanti een halve minuut of meer zou verliezen, of nog 3km zou doorrijden met een lekke band en veel meer energie en ook 30 seconden zou verliezen.

Stel nu dat hij al enkele kilometers lek stond, dan had hij zijn finale al gereden om de 3 kilometer te halen en is het 'hij bolde rustig naar de finish en heeft zich kunnen sparen' ook geen valide argument meer.
Ik denk dat de meesten het erover eens zijn dat Remco vermoedelijk al even lek stond.
Maar Roglic of Mas hadden identiek hetzelfde gedaan. 100% zeker weten.

Je gebruikt / misbruikt natuurlijk de regels altijd in je eigen voordeel.

Bwa, Mas is deze Vuelta toch niet echt conservatief geweest met zijn energie imo. Heeft R.EV toch ook al onder druk gezet.
Behoudens een instorting van de rode Belg zie ik Mas het niet halen. Die zijn kaars moet toch ook eens op geraken en Jumbo die nu enkel voor ritzeges zal gaan, zal Remco ook niet meer onder druk zetten. Movistar is daar te zwak voor.
Jammer. Ik had Roglic eigenlijk nog altijd evenveel kans gegeven als Remco om de roze trui mee naar huis te nemen.
Mas is zo nog de enige overgebleven concurrent tenzij iemand anders nog een superdag heeft (Ayuso?).

Laatst bewerkt:
Het enige waar je u vragen over moet stellen is dat of die regel er vandaag wel had moeten zijn. Dat de finish niet te zwaar was voor die regel. De regel op zich heeft al meer goed gedaan dan slecht hoor.
Kan zijn dat die regel al meer goed gedaan heeft dan slecht, maar dat verandert nog altijd niks aan het feit dat het een idiote regel is. En ik ben echt niet de enige die er zo over denkt. Ik heb gisteren Eddy Planckaert hetzelfde horen zeggen. De finish is aan de meet, niet 3 km er voor. Van de oude stempel waarschijnlijk ;)

De nr2 zit meestal in het wiel van de gele trui, niet andersom.
??
Jij hebt toch al eerder koers gekeken hé. De gele trui hangt in het wiel van zijn grootste concurrent. Waarom zou de 2de in de stand in het wiel van de gele trui gaan hangen. Van daar uit maakt die nooit tijd goed.

Wat maakt het nu uit of er iemand van Quickstep in Roglic zijn wiel zat, denk je dat die iets had kunnen doen?
Waarschijnlijk niet, maar het is de taak van Quick Step om Roglic (en Mas) in toom te houden. Van het moment hij demarreert moet een Quickstepper, en indien het even kan 2, onmiddellijk in zijn wiel zitten. Hem de zin ontnemen om proberen te demarreren. Maar ik zag gisteren helemaal niemand. Ik vind het heel vreemd dat er niet 1 Quickstepper in de buurt van hem zat.

Geen idee of hij al lek reed voor 3km. Hij stak alleszins zijn hand omhoog op 2,4km van het einde. Nogmaals, Roglic verliest waarschijnlijk meer tijd dan Evenepoel als die regel niet bestaat. Mag die dan ook zijn 2 handjes bij elkaar leggen?
Wie kwam het eerst over de meet van die 2 ?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan