Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Jammer van die val natuurlijk maar er lijkt geen schade en hij was gewoon weer de sterkste. De enige die in principe beter kan dat wat hij deze Vuelta laat zien is Roglic en die lijkt echt niet te beteren dus het ziet er heel goed uit.

Het was geen nummertje zoals met de andere bergritten maar dit was echt wel een belangrijke dag en dat heeft Remco met verve gedaan.

Een lichte voorbereiding op zondag, al zit je dan met een eerste klim die nog dichter bij de finish ligt en voor meer vermoeidheid kan zorgen voor ze beginnen aan de +2000m'.
Wel ne zure voor Kelderman, nog altijd 0 overwinningen in een GT en op WT-niveau.

Het was geen nummertje zoals met de andere bergritten maar dit was echt wel een belangrijke dag en dat heeft Remco met verve gedaan.
Hij heeft zijn ritinst al en hij beseft dat hij niet moet woekeren met krachten. Dus hij heeft alleen gevolgd en dan een tempo opgelegd dat hij makkelijk kon aanhouden tot het einde. Dat tempo was duidelijk al limiet bij iedereen dus zolang hij niet valt of corona krijgt zie ik het el goedkomen!
Caparaz: Hold my beer!
Tjah die zat in de aanval en is die berg trager opgereden dan de favorieten.. Ze begonnen aan de klim met 10 minuten en zijn ze uiteindlijk maar 7mins39 later binnengekomen. Dus ook al wint Carapaz, hij reed toch 2m21 trager dan de Remco.

Tjah die zat in de aanval en is die berg trager opgereden dan de favorieten.. Ze begonnen aan de klim met 10 minuten en zijn ze uiteindlijk maar 7mins39 later binnengekomen. Dus ook al wint Carapaz, hij reed toch 2m21 trager dan de Remco.
Details details!
De echte man van deze vuelta is Carapaz!

De komende dagen worden spannend voor Remco. Als hij het overleeft en die slechte dag blijft uit dan gaat rood mee naar Schepdaal.
Ik denk dat de burgemeester nu al plannen aan het maken is om een Remcostraat te maken en huizen in het rood te schilderen, zebrapaden in het rood, de fontein op het dorpsplein met rood water te vullen. Misschien plaatsen ze wel een standbeeld van hem op het dorpsplein met daaronder “God woonde in ons dorp, en hij ree me de velo”.

Joeng, als Remco de Vuelta wint, wordt ie op het stadhuis in Bxl ontvangen met 10000'en Belgen op de Grote Markt. Ruben Van Gucht z'n moment de gloire, part 2.

Valt toch heel goed mee, die Remcohype? Ik had gedacht dat het erger zou zijn.

Ayuso trouwens covidpositief getest maar blijft in koers.

Ik vind het eigenlijk grappig (en tegelijk ook erg) dat de 'hype' dat Remco op dit moment de Vuelta aan het winnen is tegenvalt. Het is precies of ze allemaal aan het wachten zijn tot hij een slechte dag gaat krijgen om hem dan gelijk te maken met de grond.

Ik vind het eigenlijk grappig (en tegelijk ook erg) dat de 'hype' dat Remco op dit moment de Vuelta aan het winnen is tegenvalt. Het is precies of ze allemaal aan het wachten zijn tot hij een slechte dag gaat krijgen om hem dan gelijk te maken met de grond.

Tgoh zelfs al verliest hij de Vuelta nog, heeft hij toch echt genoeg laten zien om te tonen dat hij klaar is voor het grote werk.

Ik denk dat de hype meevalt omdat we willen "indekken" tegen de teleurstelling mocht hij er nu nog naast grijpen na die 7 dagen in het rood.
Voor ons Belgen is het gewoon al een eeuwigheid geleden dat we nog zo dicht waren in het winnen van een grote ronde dus de zenuwen staan gespannen.

+ voor de man in de straat die de koers niet van dichtbij volgt tellen enkel de Ronde, Parijs-Roubaix, de Tour en het WK. Al de rest is toch vooral interessant voor de wielerliefhebbers.

De hype tegenvallen? Ik denk dat iedereen momenteel met een bang hartje aan't wachten is tot ie in Madrid staat, in't rood. En neen, ik denk niet dat iedereen op een slechte dag aan't wachten is. Een kleine minderheid mss ja. Maar ik denk dat iedereen vooral aan't hopen is.

De hype tegenvallen? Ik denk dat iedereen momenteel met een bang hartje aan't wachten is tot ie in Madrid staat, in't rood. En neen, ik denk niet dat iedereen op een slechte dag aan't wachten is. Een kleine minderheid mss ja. Maar ik denk dat iedereen vooral aan't hopen is.
Denk ik ook. Wanneer Madrid dichterbij komt, zal de aandacht nog wel stevig groeien.

Daarnaast blijft het 'maar' de Vuelta hé. En dat bedoel ik niet op vlak van prestaties, maar wel op vlak van media-aandacht en bekendheid bij het brede publiek.

Als hij volgend jaar meedoet aan de Tour, zal de hype vele malen groter zijn. Dan krijg je het effect dat je ook hebt als de Rode Duivels meedoen aan een WK, plots gaan heel veel mensen, die niet zoveel met de sport hebben, toch mee de Tour volgen en bekijken.

En hoge bomen vangen veel wind. Naast de vele fans heb je altijd een minderheid die anti is. Dat is evengoed bij Van Aert, Pogacar, Van der Poel en Vanmarcke zo.

Ik zie Remco nog eerder door Covid of een nieuwe val, uit de Vuelta stappen dan dat hij fysiek ten onder gaat gaan.
Je ziet toch aan quasi alles, dat hij en Mas de beste klimmers zijn + dat hij heel hard gewerkt heeft aan zijn recuperatievermogen.

Ondertussen weer iemand van de toppers positief, maar hij blijft nog een beetje verder rondrijden
Juan Ayuso (5e in de stand) test positief op corona, maar blijft in de Vuelta

Misschien hoopt hij door wat te hoesten richting de top-4 om de Vuelta te winnen? :unsure:
Nu goed regels zijn regels, en wat ze doen, mag gewoon, in zijn geval.

Bij mij overheerst momenteel ook nog altijd de spanning. Ik kijk vol vertrouwen naar de bergritten, maar toch voel ik gewoon aan alles dat ik pokkezenuwachtig ben op die laatste klim :p

Terug
Bovenaan