Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Valt toch heel goed mee, die Remcohype? Ik had gedacht dat het erger zou zijn.

Ayuso trouwens covidpositief getest maar blijft in koers.
De hype is naar mijn gevoel belange niet van het niveau als in de Giro van vorig jaar. Vorig jaar nam het bijna "oranje" proporties aan nog voor de start van de Giro, dat was dit jaar toch een pak minder het geval. Een week voor de start van de Vuelta werd er nog nauwelijks over gesproken.
Een beetje de verzadiging na die fantastische Tour? Minder hoger verwachtingen op voorhand voor Remco, of toch minstens enige voorzichtigheid/voorbehoud ingebouwd?

Er is geen hype omdat de Vuelta zelden veel aandacht kreeg, maar vooral, het is gewoon echt retesaai he.
Wat hij doet is indrukwekkend, de rit waarin hij het rood grijpt is memorabel, maar voor de rest is er geen kut aan. Absoluut niet spannend.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet zou genieten van de eindwinst.

Die finish vandaag zou dat niet wat zijn voor Roglic? Toch een paar honderd meter aan +5% dat is meer dan vals plat natuurlijk.

Die finish vandaag zou dat niet wat zijn voor Roglic? Toch een paar honderd meter aan +5% dat is meer dan vals plat natuurlijk.
Sparen voor het weekend om een monsteraanval op te zetten. Nu hoeft die niet mee te doen. Laat dat maar over aan Valverde en gun die man zijn mooi afscheid in eigen land.

No way dat dit lukt + enorm zwaar weekend. Beter nu de krachten sparen voor zaterdag en zondag.

Laat dat maar over aan Valverde en gun die man zijn mooi afscheid in eigen land.
Valverde met de verrassingsaanval. En die mag gaan van de klassementsmannen hé. Dat zou wel leuk zijn.

Ik op Merlier. Revanchistisch en was op Nokere berg toch best indrukwekkend eerder dit jaar.
Kansloos is hij zeker niet. Ik hoop het in ieder geval.

Maar Pedersen lijkt momenteel toch wat meer kruid in de benen te hebben op dit soort aankomsten.

Snap ik, maar de dag dat Pedersen geparkeerd op een brug staat moet toch ooit eens komen? Het universum moet zich gewoon nog herstellen.

Snap ik, maar de dag dat Pedersen geparkeerd op een brug staat moet toch ooit eens komen? Het universum moet zich gewoon nog herstellen.

hehe valt dit jaar erg goed mee had hij vorig jaar echt last van maar dit jaar echt wel weer een goeie Pedersen. Als ex-WK denk ik toch eerder dat zijn normale doen is en dat vorig jaar en zijn brugprobleem het afwijkende jaar was en het universum dus al weer in balans is nu.

Pedersen zoals verwacht. En Roglic deed toch mee hoor. Dit was toch best pittig. Je kan moeilijk afgaan op die profielen vind ik daarom ook dat ik het hier nog even vroeg of iemand misschien meer wist.

Voor Merlier was dit dan toch duidelijk wat te zwaar.

Ackermann probeerde te verrassen? Of was die gewoon heel optimistisch? :unsure:

Heeft Pedersen schrik van Evenepoel voor de groene trui of zo? Elke dag opnieuw in de aanval terwijl die trui toch al lang binnen is.

EDIT: En al die interviews was dat in het begin ook al zo? Precies de indruk dat Vandegoor daar heel druk bezig is.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan