Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Een minuut, op een gegeven moment zag het er veel erger uit. Hopelijk maar even een slecht moment. Verloor op korte tijd veel maar daarna bleef het verschil wel stabiel.

Al bij al goed de schade beperkt tegen een herboren Roglic die enorm tekeer ging vandaag!
Wel nog wat schrik voor morgen maar Remco heeft alle troeven nog in handen!

Wat een etappe, dit is koers! Carapaz die net uit de greep blijft, Rolgic die de debatten weer opentrekt en Remco die de schade goed kan beperken, let's go :love:

Een minuut, op een gegeven moment zag het er veel erger uit. Hopelijk maar even een slecht moment. Verloor op korte tijd veel maar daarna bleef het verschil wel stabiel.

En raapte er nog wat op, bleef niet doorzakken waarbij de ene na de andere hem in haalde. Ayuso ging er bv even over maar pakte hem dan terug. Mas vloog ook even weg maar pakt uiteindelijk "maar" 20" op Evenepoel.

Dit valt al bij al nog reuzegoed mee... zag er even grimmig uit, leek zelfs bijna te zwalpen maar vond dan toch nog zijn 2de adem. Komt in de laatste kilometer zelfs nog wat terug.

En raapte er nog wat op, bleef niet doorzakken waarbij de ene na de andere hem in haalde. Ayuso ging er bv even over maar pakte hem dan terug. Mas vloog ook even weg maar pakt uiteindelijk "maar" 20" op Evenepoel.
Ayuso zou ik niet als vergelijkingspunt nemen. Ik kan me voorstellen dat zo'n jonge gast na die fietswissel ziich vergaloppeert. Mas is wel een beter ijkpunt.

Carapaz, Roglic, Lopez… dat zijn echte berggeiten, is eigenlijk ergens de logica dat Remco die niet kan volgen in het echte hooggebergte, dit zijn niet de ritten waar hij tijd moet pakken. Zal dat zelf ook wel beseft hebben en eigen tempo gereden hebben zonder te vergalopperen. Gewoon consolideren vandaag en waarschijnlijk ook morgen en in de ritten die hem beter liggen later in de vuelta nog eens zwaar uitpakken en de puntjes op de i zetten. Go Coco!!

Morgen zal een héél belangrijke dag worden. Als hij morgen Roglic terug kan muilkorven ziet er heel erg goed uit.
Als Roglic morgen tot op een minuut kan komen dan worden rit 18 en 20 mogelijk nog hete standjes.
Ik denk al terug aan dat duel Roglic VS Carapaz in de slotrit 2 jaar terug :love:

Zo lossen, maar toch sterk tempo blijven rijden zonder je te vergalopperen op zo’n steile kilometers, is toch wel sterk.

Maar het blijft wel een tikje. Hopelijk eenmalig moeilijk moment, en niet de start van het algemene verval.

Zo lossen, maar toch sterk tempo blijven rijden zonder je te vergalopperen op zo’n steile kilometers, is toch wel sterk.

Maar het blijft wel een tikje. Hopelijk eenmalig moeilijk moment, en niet de start van het algemene verval.
Het is absoluut nog niet verloren. Laten we hopen dat hij zich morgen terug beter voelt. Indien hij als leider de rustdag kan ingaan, heeft hij toch wel veel kans om de Vuelta te winnen.

En ik denk dat we ook niet mogen vergeten dat - zelfs wanneer hij het niet haalt, maar tweede of derde wordt - dat nog altijd een unieke prestatie blijft en hoop biedt voor de toekomst.

Terug
Bovenaan