Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
De meeste van die toppers bij de U23 in wedstrijden met landenploegen rijden zijn ook gewoon al profs.

Weet ik. Blijft vreemd om renners die je al aan het werk zag bij de profs bij WT ploegen dan een beloften koers te zien rijden. Een Ayuso en Evenepoel konden ook nog gewoon meedoen bij de beloften eigenlijk ipv de Vuelta.

Weet ik. Blijft vreemd om renners die je al aan het werk zag bij de profs bij WT ploegen dan een beloften koers te zien rijden. Een Ayuso en Evenepoel konden ook nog gewoon meedoen bij de beloften eigenlijk ipv de Vuelta.
Ayuso zeker, Evenepoel mss niet. Die heeft al aan het WK voor elites meegedaan en mag in bepaalde U23 wedstrijden hierdoor niet meer starten.

Ayuso zeker, Evenepoel mss niet. Die heeft al aan het WK voor elites meegedaan en mag in bepaalde U23 wedstrijden hierdoor niet meer starten.

Kan, weet de preciese regels niet, volg het jongeren wielrennen niet echt. Vroeger mochten renners van WT ploegen niet naar het beloften WK maar renners van CT wel dat is dan veranderd.

Iemand van Lotto die wat punten kan bijeensprokkelen?

Die zit niet in de top 10 hoor :laugh: Exact 0 punten dus.
Erger nog, gewoon Cofidis aan wat puntjes helpen zo. Top systeem echt.

EDIT: nog echt ook. Lekker Cofidis geholpen vandaag :laugh: Wright is zo een sterke coureur maar doet toch domme dingen hoor.

Laatst bewerkt:
Herrada in een vlakke groepssprint zeg. Knettergek.

Die is toch nooit traag geweest? Of ja vroeger had die toch een degelijk sprintje, laatste jaren misschien wel wat afgebot.
Wright moet dat natuurlijk altijd winnen en Battistella is in principe ook wel sneller, maar Herrada was op papier zeker niet kansloos na een zware dag i.t.t. die 2 van de Belgische ploegen.

Die statistiek dat Spanje al een paar jaar wachte op een rit in een GT is nu ook wel gedaan. Een week ver en met Soler en Herrada al 2x aan het feest. Mas en Ayuso ook nog eens top 5 van het klassement. Spanjaarden hebben weer reden om naar de koers te kijken.

Die rit van morgen is echt wel apart. Na 10 km al een eerste col van 6.4 km aan 7% achter de kiezen. Dan nog vier niet zo heel zware cols, maar die finale klim lijkt me vrij zwaar. 10 km aan 8.5%, maar er zit nog een vlak stukje in, en een paar erg steile stukjes

Iets voor enkele vluchters morgen? Maar de kans dat je de man met de hamer tegenkomt is wel reëel.

Behoorlijk wat valleien ook morgen. Voor de slotklim toch 20-30km. PCS zegt trouwens 7.9% (of 7.8%). Is eerder zondag dat ze echt een moordklim op rijden.

Die is toch nooit traag geweest? Of ja vroeger had die toch een degelijk sprintje, laatste jaren misschien wel wat afgebot.
Wright moet dat natuurlijk altijd winnen en Battistella is in principe ook wel sneller, maar Herrada was op papier zeker niet kansloos na een zware dag i.t.t. die 2 van de Belgische ploegen.
Ja, bergop best snel. Maar in een dalende sprint :D

Remco lijkt in interviews altijd terughoudend over de tijdrit, waarin 'hij hoopt geen tijd te verliezen'. Ik denk dat alleen Roglic een mogelijk probleem voor hem is in de tijdrit, hij is toch intrinsiek de betere tijdrijder dan de rest van de top 10?

Remco lijkt in interviews altijd terughoudend over de tijdrit, waarin 'hij hoopt geen tijd te verliezen'. Ik denk dat alleen Roglic een mogelijk probleem voor hem is in de tijdrit, hij is toch intrinsiek de betere tijdrijder dan de rest van de top 10?

Moest hij zeggen dat hij favoriet is zouden jullie durven zeggen dat hij een te grote mond opzet. Is hij bescheiden is het weer niet goed.

Moest hij zeggen dat hij favoriet is zouden jullie durven zeggen dat hij een te grote mond opzet. Is hij bescheiden is het weer niet goed.
Ook niet overdrijven hé, er is nog een waaier aan mogelijkheden tussen enerzijds 'ik hoop geen tijd te verliezen' en 'ik ga de vuelta winnen'.

'Ik kijk uit naar de tijdrit' of 'Ik hoop mijn sterkste troeven uit te spelen in de tijdrit' of 'Ik ga met vertrouwen naar de tijdrit' of ...

Vertrouwen uitstalen kan ook zonder arrogant of respectloos te zijn hoor, geen probleem :)

Gaat dit over het interview van na de finish? Ik dacht dat hij hoopt geen tijd te verliezen in de komende 2 bergritten en indien het kan ging hij niets laten liggen. Sowieso samen met Roglic veruit de beste tijdrijders. De meeste kanshebbers deze Vuelta hebben ook wel een degelijke tijdrit. Yates, Sivakov, Almeida .. Vooral Mas die schrik moet hebben om veel tijd te verliezen.

Wat een gezeik toch altijd weer. Heb ik ergens gezegd dat hij een te grote mond opzet? Wie is "jullie" eigenlijk?
Favoriet voor de tijdrit. Voor iemand die twee jaar geleden Europees kampioen tijdrijden was, lijkt me dat logisch.

Ging toch over morgen dat hij hoopte geen tijd te verliezen? Aangezien lastige aankomst.
In de tijdrit is die torenhoog favoriet, zelfs tegenover Roglic, als hij zich goed voelt. Ik kijk er naar uit.

Terug
Bovenaan