Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik krijg soms echt soort Lukaku vibe bij Evenepoel... as in: bij alles wat hij doet, bij elke knalprestatie moet er zo´n vindication gevoel opgeroepen van "zie je wel hoe fout jullie non-believers zaten???" of zoals vandaag "ge zie tis weer tegen janneke en mieke..." 2/3 van al dat soort dingen kwam niet van het non-believer/sceptisch kamp vandaag.

Is het dan niet jammer dat bij deze knalprestatie volledig onder gesneeuwd wordt met al die dingen? De verzamelde wereldtop krijgt hier 1m30 aangesmeerd, 100% door Remco zelf want van veel ploeg was er op die slotklim geen sprake meer en toch gaat het hier in hoofdzaak over Hayter zijn klassement en mensen stangen... I just don´t get it. Maar ´t zal aan mij liggen.
Dat gedrag wordt hier ook gecreëerd door de non-believers of sceptici natuurlijk. Dat er tot in het belachelijke alles telkens kapot genuanceerd moet worden bij elke prestatie helpt daar niet bij. Vind je het dan niet jammer dat dat eerste ook telkens gebeurd? Zolang dat eerste blijft duren zal die reactie ook altijd blijven komen.

@MrKend54l die verdient het soms om op te kappen. 80% van zijn posts kan ik appreciëren maar voor die overige 20% verdient hij soms toch een klein beetje abuse. :tongue:

Ik heb in het verleden te veel renners gezien die een eerste (of zelfs twee) sterke we(e)ken reden en dan één dag volledig de mist ingingen, om nu , na enkele ritten, al te zeggen dat Evenepoel een degelijke klassementsrenner is.
Ik ben er van overtuigd dat Remco op zijn minst heel wat monumenten kan winnen. Dat hij een degelijke klassementsrenner is voor een grote ronde, moet hij volgens mij nog bewijzen.
Ja en hij is ermee bezig. Als hij volledig kraakt tijdens de Vuelta en buiten de top 10 eindigt dan is u statement correct en anders heeft hij het bewezen.. om nu na een fantastische rit en prestatie waarbij hij de andere klassementsmannen op meer dan een minuut rijdt dat te ondermijnen is gewoon belachelijk.. Hij heeft ze letterlijk geowned vandaag! Geeft dat nu gewoon is toe?

Vandenabeele bij de laatsten binnen vandaag…topklimmer bij de jeugd, maar kan voorlopig toch echt niet bevestigen. Als je dan ziet wat Ayuso doet…

Die is niet fit, DSM heeft de gewoonte om niet fitte jongeren toch maar op te stellen in de Vuelta blijkbaar. Die jongen had hier gewoon nooit mogen starten.

Is overigens ook echt niet vergelijken met Ayuso hé. Vandenabeele was goed bij de jeugd, begon te presteren vanaf zijn tweede jaar bij de beloften, maar heeft in 3 jaar tijd 1x gewonnen daar hé. Talent ja, supertalent zeker niet. Vele Belgen die in het verleden (Van Wilder, De Plus, Lambrecht, Vanhoucke, etc.) of nu (Van Eetvelt) veel meer indruk ma(a)k(t)en daar dan Vandenabeele. Ayuso daarentegen maakte iedereen belachelijk vanaf dag 1 dat die bij beloften zat. Speelde letterlijk op zijn 18e al met de rest daar, waaronder de oudere Vandenabeele. Zelden of nooit gezien bij de beloften wat Ayuso daar deed. Ik vond dat zelfs oprecht lang duren vooraleer hij zijn eerste profzege pakte.

Die is niet fit, DSM heeft de gewoonte om niet fitte jongeren toch maar op te stellen in de Vuelta blijkbaar. Die jongen had hier gewoon nooit mogen starten.

Is overigens ook echt niet vergelijken met Ayuso hé. Vandenabeele was goed bij de jeugd, begon te presteren vanaf zijn tweede jaar bij de beloften, maar heeft in 3 jaar tijd 1x gewonnen daar hé. Talent ja, supertalent zeker niet. Vele Belgen die in het verleden (Van Wilder, De Plus, Lambrecht, Vanhoucke, etc.) of nu (Van Eetvelt) veel meer indruk ma(a)k(t)en daar dan Vandenabeele. Ayuso daarentegen maakte iedereen belachelijk vanaf dag 1 dat die bij beloften zat. Speelde letterlijk op zijn 18e al met de rest daar, waaronder de oudere Vandenabeele. Zelden of nooit gezien bij de beloften wat Ayuso daar deed. Ik vond dat zelfs oprecht lang duren vooraleer hij zijn eerste profzege pakte.
Merci voor de duiding, Vandenabeele wordt toch algemeen in de (vak)pers uitgespeeld als Belgisch next big thing na Remco, maar op deze manier had ik het nog niet bekeken.
Wat een atleet is die Ayuso trouwens…?? Zo een kas en schouders dat daar opstaan, atypische spaanse klimmer, meer een type Indurain? Ziet er uit alsof die ook een knaltijdrot uit dat lijf kan persen. Benieuwd hoe ver die komt

Ja en hij is ermee bezig. Als hij volledig kraakt tijdens de Vuelta en buiten de top 10 eindigt dan is u statement correct en anders heeft hij het bewezen.. om nu na een fantastische rit en prestatie waarbij hij de andere klassementsmannen op meer dan een minuut rijdt dat te ondermijnen is gewoon belachelijk.. Hij heeft ze letterlijk geowned vandaag! Geeft dat nu gewoon is toe?
Het is gewoon belachelijk om nu al te stellen dat hij een degelijk klassementsrenner is, en hij heeft in tegenstelling tot het statement van @dadash nog helemaal niet bewezen een degelijk klassementsrenner te zijn, want hij heeft nog nooit een volledige grote ronde op hoog niveau uitgereden (ook nog niet echt de kans voor gekregen) en nog nooit in zo'n ronde een deftig klassement gereden. Hij bewijst nu dat hij over een periode van één week de beste kan zijn. Maar dat wisten we al. De knikkers worden na 3 weken verdeeld.
Mijn statement is gewoon correct, ik ondermijn niets.
Ik hoop van harte dat hij de komende 14 dagen kan bewijzen een degelijk klassementsrenner te zijn, en ik denk ook dat dat het geval zal zijn. Maar dat is nu niet bewezen.
Ik ben absoluut geen Evenepoel-basher, ik was hier één van de mensen die aangaven dat zijn eerste Classica San Sebastian wel een geweldige prestatie was, en dat hij die niet won omdat iedereen hem onderschatte.

Merci voor de duiding, Vandenabeele wordt toch algemeen in de (vak)pers uitgespeeld als Belgisch next big thing na Remco, maar op deze manier had ik het nog niet bekeken.
Wat een atleet is die Ayuso trouwens…?? Zo een kas en schouders dat daar opstaan, atypische spaanse klimmer, meer een type Indurain? Ziet er uit alsof die ook een knaltijdrot uit dat lijf kan persen. Benieuwd hoe ver die komt

Die Ayuso kan alles. Klimmen, explosief, vrij snel aan de meet, goede tijdrit. Echt vrij vergelijkbaar met Pogacar. Onmogelijk om te weten of die ook zo ver geraakt maar ik volg de beloften al heel lang en eigenlijk ben ik nog nooit van iemand meer onder de indruk geweest (Bernal bijvoorbeeld was ook zot, maar niet zo zot als Ayuso). Maar het moet gezegd, net dat jaar dat Pogacar alles aan flarden reed heb ik het jeugdwielrennen minder gevolgd, dus het kan ook daaraan liggen want die was ook niet normaal.

Vandenabeele zie ik absoluut niet als the next big thing. Dan toch eerder Uijtdebroecks hoor, die komt het meest in de buurt. Van Wilder eigenlijk ook. Alé ja in de buurt, niemand komt in de buurt van Evenepoel hoor. Op wat de pers zegt over jongeren moet je alleszins nooit op voortgaan. Die hebben daar echt geen enkel idee van.

Remco dit jaar toch bij de beste 5 coureurs ter wereld allaround, kan je onmogelijk ontkennen… Pogi, Wout, Vingego, Roglic en Eddy. Al de rest staat daar toch een trap onder

Hij bewijst nu dat hij over een periode van één week de beste kan zijn. Maar dat wisten we al. De knikkers worden na 3 weken verdeeld.
Dat is ook een beetje het punt. Ja hij rijdt nu de tegenstand op een minuut of meer, en het lijkt of hij beter is.

Hoe zeker zijn we dat hij zich niet vergaloppeert en zijn weerslag in week 2 of 3 zal krijgen. Het lijkt me zeker dat een Roglic niet alles uit de kan heeft gehaald met het oog op dat de vuelta nog 15 ritten kent.
Maar dat zijn mannen met ervaring, die hebben al eens een grote ronde gereden en weten hoe hun lichaam voelt naarmate de ronde vordert. Voor Remco is dit allemaal nieuw en is hij nog ontdekkende.
Hij is vooral ervaren in eendagskoersen en ritten van een week. Maar na een week komen er hier nog twee.

Remco dit jaar toch bij de beste 5 coureurs ter wereld allaround, kan je onmogelijk ontkennen… Pogi, Wout, Vingego, Roglic en Eddy. Al de rest staat daar toch een trap onder

Vingegaard daar heb ik het wat moeilijk mee om hem bij de Ultratop te zetten. Oké in de Tirreno was hij ook goed, maar wint daar geen rit.
En dan is het maar flets tot de dauphine waar hij dan de slotrit wint.
Twee ritten in de tour plus dan geel en bollen zijn vooral de reden waarom hij zo massaal veel punten heeft.
Dan is een Roglic of een Remco toch echt wel andere koek want daar zie je prestaties gedurende heel het jaar.

Toch maar een vreemd standpunt hoor. "Niet alles uit de kan halen want de Vuelta duurt nog meer dan twee weken." Wat een onzin weer, je laat u niet bewust op bijna anderhalve minuut rijden hé. En al zeker niet op iemand met het potentieel van Evenepoel.

Toch maar een vreemd standpunt hoor. "Niet alles uit de kan halen want de Vuelta duurt nog meer dan twee weken." Wat een onzin weer, je laat u niet bewust op bijna anderhalve minuut rijden hé. En al zeker niet op iemand met het potentieel van Evenepoel.
Dit dus.. Remco heeft 1 rit uitgepakt en moet nu gewoon terug volgen.. diene anderhalve minuut heeft hij nu toch al mooi bij elkaar gesprokkeld.

Dat stuk 'niet alles uit de kan halen' is idd wat vreemd, maar het stuk over Remco die zich mogelijk vergaloppeert volg ik wel. Dat weet je altijd pas aan het einde van een ronde, dus is het effe afwachten.

Bij Yates werd gedacht dat de Giro van 2018 ook binnen was omdat die tweeënhalve week dominant was, en dan verloor die een half uur in de derdelaatste rit. Omgekeerd zou Van Aert zijn Tourbegin moeten bekopen, maar werd die nog derde in een bergrit en won hij de slottijdrit de laatste dagen.

maar het stuk over Remco die zich mogelijk vergaloppeert volg ik wel. Dat weet je altijd pas aan het einde van een ronde, dus is het effe afwachten.

Uiteindelijk geld dat voor elke klassementsrijder die vroeg in de trui beland. Kijk maar naar Pogacar die zat in de Tour na rit 4 al in het geel en die heeft uiteindelijk z'n meerdere moeten erkennen in Vingegaard.

We kunnen daar uiteindelijk alleen maar over speculeren en tijd zal het uitwijzen, hopelijk in ons voordeel!

Ben benieuwd naar zondag, een slotklim van 3,9km aan 12,9%. Dat wordt nog een uitdaging voor Remco vermoed ik.

Het is gewoon belachelijk om nu al te stellen dat hij een degelijk klassementsrenner is, en hij heeft in tegenstelling tot het statement van @dadash nog helemaal niet bewezen een degelijk klassementsrenner te zijn, want hij heeft nog nooit een volledige grote ronde op hoog niveau uitgereden (ook nog niet echt de kans voor gekregen) en nog nooit in zo'n ronde een deftig klassement gereden. Hij bewijst nu dat hij over een periode van één week de beste kan zijn. Maar dat wisten we al. De knikkers worden na 3 weken verdeeld.
Mijn statement is gewoon correct, ik ondermijn niets.
Ik hoop van harte dat hij de komende 14 dagen kan bewijzen een degelijk klassementsrenner te zijn, en ik denk ook dat dat het geval zal zijn. Maar dat is nu niet bewezen.
Ik ben absoluut geen Evenepoel-basher, ik was hier één van de mensen die aangaven dat zijn eerste Classica San Sebastian wel een geweldige prestatie was, en dat hij die niet won omdat iedereen hem onderschatte.
Ik geef u als mega-Evenepoel-fan gelijk.
Dat Remco op een dag of op enkele dagen zwaar kan uithalen wisten we al en het is zeer goed dat hij dat ook kan doen in een goed bezette Ronde zoals dit. Maar het is nog steeds afwachten of hij dag na dag, 3 weken lang, wanneer men hem elke dag opnieuw in het hooggebergte onder vuur gaat nemen, overeind kan blijven. Voor 't zelfde geld zit er weer zo'n inzinkingsdag bij waar hij 5 minuten verliest. Zo'n dingen verteren moet de volgende stap worden.

't Zou fenomenaal zijn als hij deze Vuelta al meespeelt voor de knikkers tot het einde. Dan is hij definitief onze nieuwe Tour-hoop.

Ik volg jullie, Flappy en ugar (en ben zelf ook Remco-fan). Maar het parcours van deze ronde speelt wat dat betreft wel in zijn voordeel. In de derde week (onbekend terrein voor de jonge Evenepoel, hij kan er inderdaad nog doorzakken) zijn er geen koninginnenritten meer, maar eerder etappes waarbij Evenepoel zelf, mochten het eendagskoersen zijn, topfavoriet zou zijn. Dat verkleint de kans op een grote inzinking toch, zelfs als hij minder goed zou worden naar het einde toe.
Ik zou nu meteen proberen doorzetten: zaterdag aanvallen op de slotklim, zondag niet te gek doen: aanklampen of zelfs wat tijd verliezen, jezelf niet opblazen, en dinsdag vlammen in de tijdrit. Dan kan hij aan consolideren denken...

Terug
Bovenaan