Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Mas was naar z'n moeder aan het roepen, maar sterk dat hij zolang kon volgen.

Straf nummerke van Remco. Goede begin van mijn voorspelling. :coolbrows:

Deze tweede plaats heeft enorm veel energie gekost. Lijkt mij dat dit een geval kan worden van er compleet door te zakken in de derde week en dat we ons dan kunnen afvragen of zijn piek niet te vroeg lag door San Sebastian. Beetje zoals Yates en co al is overkomen.

Waarom zou hem dit veel meer energie gekost hebben dan pakweg Mas, Roglic of Yates?

Mas zijn gezicht in het wiel. :eek2:
Zotte prestatie (ook van Vine)! Dit weekend wordt heel belangrijk en dan nog de tijdrit op dinsdag... Benieuwd wat de stand op dinsdagavond zal zijn.
Kanttekening: hopelijk overdrijft de ploeg niet in het op kop rijden, want ik heb de indruk dat er daar een paar toch in mindere vorm zitten.

Op die manier, dat hij die inspanningen slechter zal verteren en dus een weerbots zal krijgen?

Goed dat hij dan toch al beloond is met de leiderstrui moest dat effectief het geval zijn.

Deze tweede plaats heeft enorm veel energie gekost. Lijkt mij dat dit een geval kan worden van er compleet door te zakken in de derde week en dat we ons dan kunnen afvragen of zijn piek niet te vroeg lag door San Sebastian. Beetje zoals Yates en co al is overkomen.
Tcho... Roglic heeft toch ook heel lang zelf op kop moeten rijden dus die heeft alvast weinig of niet kunnen sparen. Dikke zaak gedaan vandaag klaar. Gewonnen spel is het uiteraard niet, Roglic is ook in vorige Vuelta´s erg wisselvallig geweest en zijn mindere dagen waren vaak ook bij minder weer.

Jay Vine toch wel dé verrassing. Hoort hier gewoon bij de 3 beste klimmers vandaag.

Denk eerder dat hem minuten achter gaat eindigen.

De leider start tenslotte als laatste

Zijn wel Molard en Mas die nu achter hem staan. Die Molard gaat er dit weekend wel van tussen maar als Mas dinsdag nog 2e staat dan gaat die toch een ferme TT mogen rijden om niet als laatste te eindigen.

Monsterlijke prestatie van Remco.
Echt verdomd jammer dat hij de rit niet wint, dat had het volledig af gemaakt!
Maar dat je in het rood rijdt is ook wel machtig. Nu is het maar te hopen dat hij deze vorm kan vasthouden en toch zeker top5 of top10 kan blijven en niet verzwakt naarmate de ronde vordert. Het is nog vroeg, te vroeg in feite om nu al grote uitspraken te doen.
We zijn net over 1/4de van de ronde, het is dus nog wel even.

De tijd zal het ons leren. Maar de hype trein is alvast op volle toeren!

1'20 krijgen de favorieten aan de broek van Evenepoel :eek:

+6" boni
Inderdaad en weer een nieuwe belangrijke stap voorwaarts in zijn carrière. Hij bewijst vandaag dat hij op een langere klim bergop ook de toppers eraf kan rijden.. Madrid is uiteraard nog ver.. maar dit is alvast hoopvol ook voor de toekomst.

Ugar zegt toch niet dat het geen toprenner is? Gewoon dat het vroeg is in de Vuelta... De groep favorieten erachter was echt groot dus misschien hadden er veel last van het weer. Kan toch? Ik hoop dat Remco het haalt (top 10, top5, whatever) maar het is nog ver.

:sarcastic: heeft lang geduurd

Wanneer mogen we eigenlijk concluderen dat Evenepoel gewoon een toprenner is? Is altijd iets!
Heb ik iets anders gesuggereerd? Neen.
Ik suggereer alleen maar dat er in dat peloton daarachter misschien iemand tussen zit die dit weer niet goed verteerde, en bij warmer weer wel de overhand zou gehad hebben.

Ik denk dat vooral het punt is dat Madrid wel nog even rijden is en dat 1min op dit moment in de wedstrijd nog te weinig is.
Er komen wel nog wat bergritten en dan is een minuut of 2 snel uitgedeeld.

Maar Carapaz is toch een andere zaak. Die is toch nog wat lager gezakt en zal toch een goeie rit moeten rijden wil hij nog meedoen voor winst. Geoghegan Hart en Sivakov zijn toch beter geplaatst, en ik heb zo een vermoeden dat die twee de mannen van Ineos gaan worden in het vervolg van de ronde.

Hayter nu op de 99ste plaats, op 40 min 20 sec van Evenepoel

Die gaat een dijk van een tijdrit moeten rijden volgende week.
Zal ook een tandje moeten bijsteken voor groen :P

Terug
Bovenaan