Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Remco zat inderdaad veel te ver, wiel van Van Wilder kwijtgeraakt in al het gedrum. Kwam er op het einde toch nog goed uit.

Remco zat inderdaad veel te ver, wiel van Van Wilder kwijtgeraakt in al het gedrum. Kwam er op het einde toch nog goed uit.
Ik heb de indruk dat hij nog heel wat plaatsen gewonnen heeft op 't einde. Maar hij verliest hier geen tijd, en zo blijft hij nog wat in de luwte. Goed zo.

Mensen trappen daar nog altijd in wanneer Jumbo zegt dat één van hun renners "niet fit" is ofwa? Die doen dat bij letterlijk elke topper voor elke grote afspraak.
Nou nee. Ik geloofde dat verhaaltje al van in het begin niet. Je rijdt niet met twee gebroken ruggenwervels nog een dikke week rond in de Ronde van Frankrijk waar je dan ook nog eens continue ligt te aanvallen op de Galibier.

Ik zei al van in het begin dat dat gewoon een smoesje was zodat hij kon afstappen omdat hij toch niets meer te winnen had in de Tour en zich zo kon voorbereiden op de Vuelta.

Nou nee. Ik geloofde dat verhaaltje al van in het begin niet. Je rijdt niet met twee gebroken ruggenwervels nog een dikke week rond in de Ronde van Frankrijk waar je dan ook nog eens continue ligt te aanvallen op de Galibier.

Ik zei al van in het begin dat dat gewoon een smoesje was zodat hij kon afstappen omdat hij toch niets meer te winnen had in de Tour en zich zo kon voorbereiden op de Vuelta.
Leuke teamspeler wel :unsure:

Kan je me ergens aangeven waar TJV heeft aangegeven dat Roglic twee ruggenwervels gebroken heeft? Dat is door ESPN gemeld en overgenomen in de media, maar dat is nooit bevestigd door TJV (die nooit een precieze diagnose hebben bekendgemaakt).
Dat verhaaltje is dus nooit door TJV verteld...

Opdracht volbracht voor Remco. Toch al een paar mooie namen die hier een handvol seconden verliezen (Carapaz, Almeida, ...)

Goei spul bij Jumbo he 💉💉💉🤪

Kan je me ergens aangeven waar TJV heeft aangegeven dat Roglic twee ruggenwervels gebroken heeft? Dat is door ESPN gemeld en overgenomen in de media, maar dat is nooit bevestigd door TJV (die nooit een precieze diagnose hebben bekendgemaakt).
Idd, enige wat TJV heeft gecommuniceerd is dat er een schouderblessure in het spel was. ESPN is verantwoordelijk voor deze framing.
Mensen trappen daar nog altijd in wanneer Jumbo zegt dat één van hun renners "niet fit" is ofwa? Die doen dat bij letterlijk elke topper voor elke grote afspraak.
Over welke berichtgeving heb je het dan?
Ik kan me zo geen artikelen herinneren over WVA in het voorjaar. Enkel van zijn Covid waardoor hij niet kon deelnemen. Ook niet van Vingeraard voor de Tour, nog voor Roglic. Laatste wat ik van Roglic kan herinneren is die knieblessure ergens rond LBL.

Idd, enige wat TJV heeft gecommuniceerd is dat er een schouderblessure in het spel was. ESPN is verantwoordelijk voor deze framing.

Over welke berichtgeving heb je het dan?
Ik kan me zo geen artikelen herinneren over WVA in het voorjaar. Enkel van zijn Covid waardoor hij niet kon deelnemen. Ook niet van Vingeraard voor de Tour, nog voor Roglic. Laatste wat ik van Roglic kan herinneren is die knieblessure ergens rond LBL.
Maar dat laatste klopte waarschijnlijk ook gewoon. De manier waarop Roglic in het Baskenland eruit werd gereden in die laatste ritten dat was niet normaal.

TJV heeft niet letterlijk gezegd dat hij twee ruggenwervels gebroken heeft, maar wel dat hij kampt/kampte met serieuze rugproblemen en dat daardoor zijn deelname aan de Vuelta hoogst onzeker was. Ze wisten ook niet of ze hem fit aan de start zouden krijgen. En dat verhaaltje van ESPN hebben ze inderdaad niet bevestigd, maar óók niet ontkend. Dus dan ben je gewoon leuk mee aan het doen hè.

Tsja, dan ben je gewoon zand in de ogen van de concurrentie aan het strooien hè, wat ook weer zeker niet de eerste keer is.

Niet dat ik daar iets tegen heb voor alle duidelijkheid, maar dit lag er gewoon vingerdik op.

Hopelijk geen geld ingezet.
Nee nee :p

Is heel lang gesloten gebleven en zo een afloop had niemand echt verwacht denk ik.
In eerste instantie bleef hij wat achterop en kon niet direct op de wielen springen als andere wegreden op de slotklim.
Heeft gewoon egaal omhoog gereden en op het einde kort gesprint. Echt explosief heeft niemand op het einde gereden.

Maar chapeau dat hij wint! Hem nog uit te trui rijden gaat lastig worden.

Nee nee :p

Is heel lang gesloten gebleven en zo een afloop had niemand echt verwacht denk ik.
In eerste instantie bleef hij wat achterop en kon niet direct op de wielen springen als andere wegreden op de slotklim.
Heeft gewoon egaal omhoog gereden en op het einde kort gesprint. Echt explosief heeft niemand op het einde gereden.

Maar chapeau dat hij wint! Hem nog uit te trui rijden gaat lastig worden.

WAT? Dit is gewoon precies wat ik gisteren zei dat zou gebeuren. Niemand verwacht aub zeg. Omdat jij het niet zag. Dit is was van weken op voorhand te voorspellen dat Roglic vandaag zou winnen.

WAT? Dit is gewoon precies wat ik gisteren zei dat zou gebeuren. Niemand verwacht aub zeg. Omdat jij het niet zag. Dit is was van weken op voorhand te voorspellen dat Roglic vandaag zou winnen.

Jaja je hebt het verloop goed voorspeld!
Meter op meter!

Morgen wordt het al interresant. Aankomst op een heuveltje 900m aan 8%. Kan zomaar zijn dat morgenavond Roglic al +30" voorstaat op zijn naaste concurrenten voor rood. 10" bonis te rapen aan de meet en staat er al 13-14" voor op Carapaz en Evenepoel.

Terug
Bovenaan