Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ze maken het wel eerlijker voor Lotto

Dat maakt niet veel uit hé, ze degraderen gewoon beiden hé :biglaugh:
't Is wel zot eigenlijk de hoeveelheid "pech" die twee ploegen hebben gehad dit jaar, als ge dat vergelijkt met enkele van hun concurrenten zoals Cofidis en Arkea.

Woods wel vreemd geval, ik vond nu niet dat die er zo geblesseerd uit zag op de beelden van die val.

ja Merlier veel sprinters kansen zijn er niet meer in Madrid normaal nog zeker eentje maar voor de rest

Bennet verbreekt de vloek van als sprinters QS te verlaten ;)

ja Merlier veel sprinters kansen zijn er niet meer in Madrid normaal nog zeker eentje maar voor de rest

Bennet verbreekt de vloek van als sprinters QS te verlaten ;)
Bennet heeft met Van Poppel wel de beste laatste man in deze Vuelta ook natuurlijk. Als je ziet van waar Van Poppel nog moet komen op 5-600m...
Das toch een groot contrast met anderen. Voor Viviani zijn er wel sterk verzachtende omstandigheden met zijn baan-weg combinatie trouwens imo.

Dat was dan de vuelta voor de sprinters, tot volgend jaar!
Bennet verdomme, ongelofelijk!

Van Poppel is wel de man die je graag voor je hebt. Iemand die in feite sneller is dan u die voor u de sprint aantrekt!

Blij om te zien dat er in het nerveuze Nederland en haar wegblokkades amper valpartijen zijn gebeurd en geen klassementrijder overboord is gegaan. Daar had ik angst voor.

Gisteren naar Utrecht gebold voor de TTT - YOLO. Schone stad, maar echt gene sfeer. Beetje handje klap, maar de intensiteit was er toch niet. Behalve bij het passeren van de gele brigade, uiteraard.
Dat doet me denken aan die keer dat ik daar in 2015 was voor de tijdrit van de Tour en wij daar met een startlijst stonden en de Nederlanders verwittigden wanneer een landgenoot zou passeren.

Riep daar iemand met volle overgave 'Hup Antoon' toen we zeiden dat Gesink zou passeren.

Antoon Geesink was een juduko die gestorven is in 2010. :unsure:

Donderdag al een eerste echte test. Vooral zaterdag en zondag is het money time.

Als Remco na het weekend nog bij de grote jongens staat, dan mag er op meer gehoopt worden. Dan zal het vooral kijken zijn of hij een slechte dag kan vermijden daarna.

Morgen wordt het al interresant. Aankomst op een heuveltje 900m aan 8%. Kan zomaar zijn dat morgenavond Roglic al +30" voorstaat op zijn naaste concurrenten voor rood. 10" bonis te rapen aan de meet en staat er al 13-14" voor op Carapaz en Evenepoel.

Terug
Bovenaan