Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

  • Tadej Pogačar

  • Primož Roglič

  • Jai Hindley

  • Richard Carapaz

  • Simon Yates

  • Remco Evenepoel

  • Enric Mas

  • Mikel Landa

  • Nairo Quintana

  • Iemand anders


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Niemand die Ayuso tipt voor het jongerenklassement?

De Bahrein renners mogen me verrassen maar gans die ploeg is minder dan vorig jaar
 
Ayuso zal normaal moeten knechten voor Almeida, dus tenzij Almeida door het ijs zakt of valt zie ik niet in hoe die al hoger als zijn kopman zal komen. Het is ook zijn 1e grote ronde dus ik verwacht er qua klassement toch niets van.
 
Toch benieuwd naar Sivakov, ik zie hem nog kopman worden deze ronde.
Dan gaat hij toch eerst moeten leren rechtblijven. Sivakov begint zo bijna Roglic proporties aan te nemen.
Ayuso zal normaal moeten knechten voor Almeida, dus tenzij Almeida door het ijs zakt of valt zie ik niet in hoe die al hoger als zijn kopman zal komen. Het is ook zijn 1e grote ronde dus ik verwacht er qua klassement toch niets van.
Er is nog zo´n jonge gast die 3 jaar geleden zijn eerste Vuelta reed: 3de werd in GC en 3 ritten won. :unsure:
 
Roglic doet mee, joepie!
Ik verwacht daar eigenlijk weinig van, althans als de blessure zo erg was als men schreef.

Lijkt me vrij sterk dat je een dikke maand na het breken van twee ruggenwervels terug 100% bent om de Vuelta te kunnen winnen.

Allez ja, ik denk uiteindelijk dat het zo erg niet was anders ga je geen week nog doorkoersen in de Tour, dus we zullen zien.
 
Ik verwacht zeer weinig van Roglic. Maar goed wat heeft jumbo te verliezen door hem mee te nemen? En voor hem is het een goeie training.
 
Ineos is echt toch wel iets op naar uit te kijken met Carapaz, Sivakov, Hayter, Hart, Plapp, Rodriguez, Turner en Van Baarle 🤤

Jumbo wel degelijk met het trio Dennis, Affini, Roglic. Die TTT kan nog om te smullen worden.
 
Ineos is echt toch wel iets op naar uit te kijken met Carapaz, Sivakov, Hayter, Plapp, Rodriguez, Turner en Van Baarle 🤤

En dan ben je nog Hart vergeten. Net als Carapaz ex-Giro winnaar. Al verwacht ik niet meteen veel van hem. Dit jaar nog niet echt een grote prestatie neergezet. (8e in Dauphine zowat zijn beste uitslag dit jaar)
 
En dan ben je nog Hart vergeten. Net als Carapaz ex-Giro winnaar. Al verwacht ik niet meteen veel van hem. Dit jaar nog niet echt een grote prestatie neergezet. (8e in Dauphine zowat zijn beste uitslag dit jaar)
Had het net aangepast, miste inderdaad eentje in mijn rijtje. Laat Hart nu net degene zijn waar ik het iets minder voor heb.
 
Ineos is echt toch wel iets op naar uit te kijken met Carapaz, Sivakov, Hayter, Hart, Plapp, Rodriguez, Turner en Van Baarle 🤤

Jumbo wel degelijk met het trio Dennis, Affini, Roglic. Die TTT kan nog om te smullen worden.
Ja zag het ook daarnet.
Leuke ploeg toch wel.
 
Quickstep team zonet bevestigd.
Met Evenepoel, Cavagna en Alaphilippe toch drie echt goede tijdrijders aan boord? Zou me niet verbazen dat ze die ploegentijdrit winnen...
 
Van Wilder is ook niet traag natuurlijk. BEX heeft ook wel hardrijders mee met Craddock, Durbridge, Hepburn, Yates.

Het zal ook afhangen wie er tijd ingestoken heeft om daar een goede prestatie te rijden.
 
Wie zien jullie die puntentrui halen ?

  • Merlier zie ik na een goede 1ste week er terug weer helemaal doorzakken,
  • Pedersen misschien maar die zal er dan ook werk van moeten maken op de heuvelachtige etappes
  • Hayter ook misschien , maar misschien iets te weinig steun van de ploeg.
  • Groves , ja met de benen van Catalonië , maar zijn uitslagen in Polen waren niet top.
  • Ackermann misschien ?
 
Wie zien jullie die puntentrui halen ?

  • Merlier zie ik na een goede 1ste week er terug weer helemaal doorzakken,
  • Pedersen misschien maar die zal er dan ook werk van moeten maken op de heuvelachtige etappes
  • Hayter ook misschien , maar misschien iets te weinig steun van de ploeg.
  • Groves , ja met de benen van Catalonië , maar zijn uitslagen in Polen waren niet top.
  • Ackermann misschien ?
Of een klassementsman zoals 7 van de 10 laatste edities.
 
Terug
Bovenaan