Vuelta 2024

Wie wint de Vuelta ?

• Roglic

Stemmen: 25 51,0%
  • Kuss

Stemmen: 3 6,1%
  • Almeida

Stemmen: 2 4,1%
  • Yates Adam

Stemmen: 7 14,3%
  • Mas

Stemmen: 1 2,0%
  • Landa

Stemmen: 3 6,1%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez Carlos

Stemmen: 1 2,0%
  • Carapaz

• Skjelmose

• Tiberi

• Uijtdebroeks

Stemmen: 5 10,2%
  • Arensman

• Gaudu

• Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 4,1%

• Totaal aantal stemmers
    49
Maar 56s?
Op een klim van misschien 3km. Ik denk niet dat ze zich nog veel zorgen maken om O'Connor.

O'Conner begon heel erg goed, reed zelfs eventjes naast Roglic aan het begin. Maar uit eindelijk toch wel ferm weggezakt en nog veel volk tussen hem en Roglic moeten laten. Ze gaan er toch nog werk van moeten maken maar het ziet er inderdaad een stuk beter uit voor Roglic dan bij het begin van de rit.

Almeida Covid blijkbaar. Dat beestje zal nog een paar klassementsrenners naar huis sturen de komende 2 weken denk ik.

Weer niet raar dat UAE hem dan wel laat starten :sarcastic:

Van Eetvelt nog goed hersteld, niet dat hij anders mee was geweest met de besten, maar was toch 10s dichter geeindigd anders.

Oconnor zal die trui nog wel even houden, maar hij is echt wel zeer kwetsbaar. Als ik Bora ben ga ik morgen bijvoorbeeld al op de 2e klim vol.
Heeft Bora de ploeg daar voor? Gisteren zat Roglic ook al vrij snel alleen (met Vlasov wel nog verderop)

Heeft Bora de ploeg daar voor? Gisteren zat Roglic ook al vrij snel alleen (met Vlasov wel nog verderop)

Lipowitz vandaag toch goed. Martinez zijn werk gedaan. Vlasov natuurlijk door die val weg geslagen. Ik denk het dus wel. 't is niet dat er een vallei tussen die beklimmingen is. Perfecte etappe om van ver te gaan imo. Roglic moet natuurlijk proberen om bijvoorbeeld Mas en nog een paar anderen mee te nemen. Dat kan wel denk ik.

O'Conner begon heel erg goed, reed zelfs eventjes naast Roglic aan het begin. Maar uit eindelijk toch wel ferm weggezakt en nog veel volk tussen hem en Roglic moeten laten. Ze gaan er toch nog werk van moeten maken maar het ziet er inderdaad een stuk beter uit voor Roglic dan bij het begin van de rit.
Deed net hetzelfde op Oropa, geprobeerd Pogacar te volgen en zichzelf keihard opgeblazen.

Van Aert toch niet gevallen. Bleek gewoon een ketting probleem.

Roglic is nog altijd de grote favoriet. Hier al een kleine minuut goedmaken, is niet niks.

Voor het podium is er toch nog werk aan de winkel voor anderen. De 4e staat nog altijd op 5 min.

Lipowitz vandaag toch goed. Martinez zijn werk gedaan. Vlasov natuurlijk door die val weg geslagen. Ik denk het dus wel. 't is niet dat er een vallei tussen die beklimmingen is. Perfecte etappe om van ver te gaan imo. Roglic moet natuurlijk proberen om bijvoorbeeld Mas en nog een paar anderen mee te nemen. Dat kan wel denk ik.
Gisteren waren die al snel weg, zeker Martinez
In de rit dat O Conner won kon Lipowitz hem niet volgen

In de breedte zo'n sterke ploeg en nog voor de eerste rustdag geen man meer in de top 15, dat valt wel dik tegen.

Wat de hitte betreft. Dat kan toch ook niet blijven duren, eigenlijk is het gewoon wachten tot het eens faliekant afloopt alvorens men naar een oplossing gaat zoeken. Over x aantal jaar zal de Vuelta wel in oktober gereden worden. In 2020 hebben we gezien dat dit prima lukte, en weg van de Tour zou je ook nog eens een beter deelnemersveld krijgen.

Gaan ze nu een groep met Yates gewoon 5 minuten cadeau doen?

Ik snap echt niks van deze Vuelta

Ik toch ook echt niet. Bora is zo ontzettend passief. Je geeft iemand als Yates toch nooit de kans om terug in het klassement te komen? Ok, die is nu niet in topvorm, maar misschien is die opeens veel beter eind volgende week? Het is gewoon het risico niet waard.

En eerlijk niet enkel Bora, Movistar zou ook al lang aan het reageren moeten zijn.

Komen hier natuurlijk ook niet met de ploegen aan de start zoals ze in de Tour soms hebben. Bij Bora hebben Martinez, Lipowitz en Vlasov ook al mindere tekenen gegeven dus als je vanaf km 1 volle bak begint te knallen hoelang hou je dan nog volk over? Misschien daarom dat ze toch wat proberen op safe te spelen al speel je natuurlijk ook gevaarlijk spel door dit soort groepen teveel tijd te geven. Is een moeilijke evenwichts oefening.

Komen hier natuurlijk ook niet met de ploegen aan de start zoals ze in de Tour soms hebben. Bij Bora hebben Martinez, Lipowitz en Vlasov ook al mindere tekenen gegeven dus als je vanaf km 1 volle bak begint te knallen hoelang hou je dan nog volk over? Misschien daarom dat ze toch wat proberen op safe te spelen al speel je natuurlijk ook gevaarlijk spel door dit soort groepen teveel tijd te geven. Is een moeilijke evenwichts oefening.

Niet echt een excuus vind ik als er ook 40km vlak is voor de eerste beklimming en je hier ook Adria, Gamper en Denz hebt om daar gewoon hard te gaan, die zijn bergop toch nutteloos. Ze hebben AG2R tot de laatste 10km voor die beklimming het werk laten doen.

Yates gaat nu wel nog 55km alleen moeten doen 😬

Voor het klassement zal het dus nog wel meevallen

Da's bergop of bergaf tot de laatste kilometers. We zullen zien, maar ik vind het echt ontzettend dom nog altijd. Je laat Yates gewoon bewust terug in het klassement komen en die wordt gewoon beter en beter. Zelfde met Carapaz bv trouwens (maar die heeft wel heel veel energie moeten verspillen).

Terug
Bovenaan