Vuelta 2024

Wie wint de Vuelta ?

• Roglic

Stemmen: 25 51,0%
  • Kuss

Stemmen: 3 6,1%
  • Almeida

Stemmen: 2 4,1%
  • Yates Adam

Stemmen: 7 14,3%
  • Mas

Stemmen: 1 2,0%
  • Landa

Stemmen: 3 6,1%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez Carlos

Stemmen: 1 2,0%
  • Carapaz

• Skjelmose

• Tiberi

• Uijtdebroeks

Stemmen: 5 10,2%
  • Arensman

• Gaudu

• Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 4,1%

• Totaal aantal stemmers
    49
Maar dan kiest hij tegelijk ook om de Tour niet te rijden natuurlijk... of hij moet al wachten tot Jasper eens in de lappenmand ligt. Voor het overige is het natuurlijk een zeer goede ploeg voor hem, in Vuelta of Giro krijgt hij alle vrijheid.

Maar dan kiest hij tegelijk ook om de Tour niet te rijden natuurlijk... of hij moet al wachten tot Jasper eens in de lappenmand ligt. Voor het overige is het natuurlijk een zeer goede ploeg voor hem, in Vuelta of Giro krijgt hij alle vrijheid.

Is hij dan snel genoeg voor de Tour? Wint toch vooral zijn ritten in qua sprinters minder bezette wedstrijden en of na een lastige koers, kan wel een heuvel/bergje aan.

Is hij dan snel genoeg voor de Tour? Wint toch vooral zijn ritten in qua sprinters minder bezette wedstrijden en of na een lastige koers, kan wel een heuvel/bergje aan.

Dat weten we pas als hij eens meedoet :wink:

3-4 ritten winnen zie ik hem ook niet meteen doen. Zoals je zelf zegt, is hij wel een van de betere klimmers onder de sprinters en dat geeft hem wel extra kansen. Zijn beste jaren komen er misschien ook nog aan.

En je hoeft ook niet altijd tot de 3 snelste sprinters te behoren om eens een massasprint (in de Tour) te winnen. Als de kaarten die dag juist vallen...

Wie niet meedoet niet wint natuurlijk maar ik denk dan dat Merlier en Kooi er erger aan toe zijn. Zeker Kooi heeft toch bewust gekozen om te tekenen bij een ploeg die alles op Tour winst zet en er dus geen plaats is voor hem. En die 2 schat ik toch nog een stuk sneller in dan Groves.

Klopt. Zij hebben hetzelfde probleem (al was Merlier blijkbaar nog zo naïef om te denken dat hij nog een kans op selectie ging maken :unsure: )

Merlier is al 32 denk ik. Toch jammer dat hij zijn goede jaren niet heeft kunnen (en kan) verzilveren in de Tour. Maar goed, ook voor hem geldt ook dat hij in alle andere koersen wél volop zijn ding kan doen. Merlier is sneller dan Groves, maar gaat natuurlijk wel een stuk slechter bergop.

Kooij is nog heel jong natuurlijk (moet nog 23 worden later dit jaar). Heeft natuurlijk nog tijd om te groeien en eventueel binnen 2-3 jaar nog te verkassen en vol voor zichzelf te gaan.

Als je ziet wat voor een seizoen Merlier kan rijden dan zit hij daar perfect.
Meegaan naar de tour is mogelijk, want hij kan ook van waarde zijn voor Remco in het begin van bepaalde koersen, hij is uiteraard geen WVA natuurlijk. Al snap ik ook 100%
Maar er is ook meer dan alleen de tour natuurlijk voor een sprinter.

Er is zeker meer dan alleen de Tour, maar ook voor een sprinter is het toch zowat het hoogste goed. Niet iedere sprinter kan MSR op zijn naam zetten zoals Philipsen.

Ritten winnen in de Tirreno, P-N, Giro, Vuelta, ... allemaal top, maar het zijn toch vooral de ritten in de Tour die doorwegen op je palmares. Na eventuele prestaties in monumenten en op een WK wordt er toch direct naar het aantal ritzeges in de Tour gekeken voor een sprinter.

Eeltvelt super zeg. Roglic koerst als een leider. En Mas het is weer Vuelta die gaat nog een keer voor een 2e plaats.

Het is te kort, het is te steil. Het is altijd wat voor Uitdebroeks precies.

Dat eerste gebaar lijkt me een poging tot juichen dan onmiddelijk gevolgd door een klop op het stuur.

Terug
Bovenaan