Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Zou Renaat nog steeds vinden dat Kemna een mooier palmares heeft nu? :laugh:

Costa 3 tour ritten... "ja maar Kemna in elke ronde 1" :rofl: Los van het feit dat hij dan ook even een wereldtitel onder de mat veegt. Renaat pls...

Had wel véél liever Kemna zien winnen. Dat gesleep en gediscussier van Costa en Buitrago... :puke:
3x Zwitserland, Montréal en nog dertig andere overwinningen neemt Renaat ook niet in overweging.

Raar.

Renaat bereidt zich dan ook absoluut niet voor hé. Dag en nacht verschil met het baanwielrennen. Of hij moet daar betere informatiedoorstroming voorzien hebben.

Zou Renaat nog steeds vinden dat Kemna een mooier palmares heeft nu? :laugh:

Costa 3 tour ritten... "ja maar Kemna in elke ronde 1" :rofl: Los van het feit dat hij dan ook even een wereldtitel onder de mat veegt. Renaat pls...

Had wel véél liever Kemna zien winnen. Dat gesleep en gediscussier van Costa en Buitrago... :puke:
Kemna is toch geen haar beter? Altijd met veel gebaren een ander de kop op dwingen om dan direct weg te springen. Ook al deze Vuelta doen alsof hij krampen heeft om dan ook weer weg te springen. Is zoals bijna elke succesvolle rittenkaper een goeie acteur.

Houden nu in precies.
Kamna kan nog terugkomen
Bij het niet rijden van Buitrago en Costa, had ik het gevoel dat ze vriendelijk waren voor Kämna en hem wilden laten terugkeren na die val.
Met risico voor de achterliggende groep.

Gelukkig gingen ze niet vol bij Jumbo om gans de dag iedereen aan frut te rijden, zodat Cian kon terugkomen.
Een dikke oef voor hem.

Benieuwd of Remco er een zaak van gaat maken om vanuit het peloton te winnen op Angliru of hij laat lopen voor die helse dag nadien.

Benieuwd of Remco er een zaak van gaat maken om vanuit het peloton te winnen op Angliru of hij laat lopen voor die helse dag nadien.
Vanuit het peloton tegen dat Jumbo blok, ik zie het nog niet direct gebeuren. Tenzij ze bij Jumbo natuurlijk 100% passief gaan blijven rijden om hun podium vast te houden.

Vanuit het peloton tegen dat Jumbo blok, ik zie het nog niet direct gebeuren. Tenzij ze bij Jumbo natuurlijk 100% passief gaan blijven rijden om hun podium vast te houden.
Denk je echt, dat ze iedereen gaan willen counteren daar? Zelfs degenen, die uit de top-tien staan?
Indien ze dat doen en terug voor 1-2-3 willen gaan, tja, dan is het stilletjesaan een speeltuin met drie pestkoppen.
Hopelijk denken ze idd aan het eindpodium GC en niet voor het prestigieuze podium op de Angliru.

Zo een rit winnen omdat de toppers voor het klassement je een vrijgeleide geven, ik heb daar toch een dubbel gevoel bij.
Dat anti-gedoe begint echt wel belachelijk te worden. Dus omdat Remco gisteren de etappe won omdat hij ver in het klassement stond, heb je nu plots een dubbel gevoel bij etappes waar de vluchter mogen winnen. Je leest hier toch meer en meer onzin de laatste tijd :sarcastic:

Dat anti-gedoe begint echt wel belachelijk te worden. Dus omdat Remco gisteren de etappe won omdat hij ver in het klassement stond, heb je nu plots een dubbel gevoel bij etappes waar de vluchter mogen winnen. Je leest hier toch meer en meer onzin de laatste tijd :sarcastic:
Nu plots? Lees mijn posts in de Tour topics van de afgelopen jaren eens, ik heb dergelijke overwinningen altijd lager ingeschat. Heeft trouwens niets met anti te maken want ben allesbehalve anti Remco.

Ik ben dat zwart-wit gedoe hier trouwens beu. Als je zelfs als Remco fan zijnde bepaalde zaken relativeert of nuanceert, of wat te scherp of kritisch bent, ben je hier onmiddellijk een REMCO HATER.

Laatst bewerkt:
Zo een rit winnen omdat de toppers voor het klassement je een vrijgeleide geven, ik heb daar toch een dubbel gevoel bij.
Hoezo?
Dit geeft de mindere goden de kans om een rit te winnen.
Mochten de klassementsmannen altijd voor elke rit gaan, dan had De Gendt misschien maar een of twee zeges in gans zijn loopbaan.
Wat dan met mannen zoals Carapaz (Vuelta vorig jaar), die weten dat ze ver genoeg staan om in een vlucht ritten te winnen, want tegen een Roglic, die in het wiel blijft zitten, om je erop te leggen in de sprint, maak je geen kans.

Schat je dan ereplek na ereplek na een klassementsman hoger in dan een rit winnen in een vlucht?

Nu plots? Lees mijn posts in de Tour topics van de afgelopen jaren eens, ik heb dergelijke overwinningen altijd lager ingeschat. Heeft trouwens niets met anti te maken want ben allesbehalve anti Remco.

Ik ben dat zwart-wit gedoe hier trouwens beu. Als je zelfs als Remco fan zijnde bepaalde zaken relativeert of nuanceert, of wat te scherp of kritisch bent, ben je hier onmiddellijk een REMCO HATER.
Ik heb eens je posts gelezen in dit forum en vond toch niet meteen ene sinds de Tour van 2020 (mssn erover gekeken dat kan natuurlijk altijd). Dus ja dat noem ik dan plots en dat koppel ik dat aan de vorige posts dat Remco geen GT-renner is of dat je Uijtdebroeckx de grootste hoop als GT-renner ziet. Ook weer onzin natuurlijk.

En er zijn hier genoeg mensen die Evenepoel fan zijn maar wel de nodige nuance kunnen leggen bij zijn prestaties maar geen onzin vertellen

Zalig wel... als Van Aert die Ventoux rit wint dan is het omdat ze hem hebben laten rijden. Remco wint in exact hetzelfde scenario een bergrit = HELD :unsure:

En nu vinden we het ook nog bijna mooi dat de "klassementsmannen" de rest ook eens een rit gunnen terwijl er in de Giro striemende kritiek was op het feit dat de GC mannen ritzeges weg gaven...

Voor alle duidelijkheid: ik bedoel niet dat die statements van u komen maar die 2 maten/2 gewichten ideologie is soms wel vermoeiend :tongue:

We hebben die discussie hier nog al gehad, ik begrijp zo'n uitspraken eigelijk niet. Het is gewoon de gang van zaken in eender welke rittenkoers.

Klassementsmannen rijden nu eenmaal niet om alle ritten te pakken, die kijken naar het groter plaatje. Kiezen hun ritten uit waar ze wel het verschil willen maken met de concurrentie en op alle andere ritten sparen zij de benen voor de ritten waar ze wel ten aanval willen gaan. En op die luwe momenten is het aan de rest, voor degene die enkel (kunnen) komen om ritten te pakken. Dat doet niets af aan de waarde van zo'n ritoverwinning.

Mocht Evenepoel nog in competitie zijn, had dit feestje natuurlijk niet doorgegaan maar het was gisteren nu eenmaal Remco vs de "rittenpakkers" en niet Remco vs de klassementsrijders.

En nu vinden we het ook nog bijna mooi dat de "klassementsmannen" de rest ook eens een rit gunnen terwijl er in de Giro striemende kritiek was op het feit dat de GC mannen ritzeges weg gaven...

Akkoord over het gebrek aan consistentie (dus uw posit), maar in de Giro deden ze dat wel in bijna elke rit, dat is hier toch wel wat anders. Hier gaan eigenlijk vooral de typische vluchtersritten naar de vluchters, buiten die rit van Remco gisteren dan ja.

We zijn toch vooral blij dat Evenepoel er niet compleet is doorgezakt en nu al kruipend moet proberen Madrid te halen? Die rit gisteren was na eergisteren gewoon een erg leuke verrassing na eergisteren een erg teleurstellende verrassing.

Zie bv Thomas die probeert wel maar zelfs met Ganna in steun lukt het hem niet om de rit te winnen en nu komt hij enkel nog in beeld na een val. Dan liever een Carapaz scenario die vlug zijn klassements amibities moest opgeven en dan maar 3 ritten + bergklassement won maakt dat het verloren klassement goed natuurlijk niet maar het is toch leuker om te zien dan een hoop gesukkel om uit te rijden.

Zijn zege van gisteren valt natuurlijk lager in te schatten dan die van in Andorra. Alhoewel er ook zijn die denken dat dat een kado was.

Giro van dit jaar en Vuelta van dit jaar vallen ook niet echt te vergelijken. In de Giro won enkel Almeida een rit van de groten (buiten Roglic en Evenepoel die de tijdritten wonnen maar die kun je moeilijk weggeven). Hier wonnen al Evenepoel (zijn eerste), Kuss, Roglic en Vingegaard een bergrit uit de favorieten groep.

Precies of het zo gemakkelijk is om via een vlucht een rit te winnen. Er zijn renners die het heel hun carrière proberen maar nooit in slagen. Zelfs dat is echt niet zo vanzelfsprekend.

Terug
Bovenaan