Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Deze algemene situatie voor Evenepoel doet me een beetje denken aan hetgeen sommigen zeiden dat hij moest doen toen hij corona had: naar de Tour gaan 'zonder klassementsambities', eventueel zich ostentatief op een halfuur achterstand ofzo laten rijden in de eerste dagen, om dan voor de rest van de Tour te gaan voor ritzeges.

Maar nu is hij wel in topvorm. Dat was hij in juli niet. Dit doe je niet zomaar eventjes daar heb je echt wel superbenen voor nodig. Vraag maar aan VA en VDP hoe lastig een rit winnen in de Tour is zelfs met goeie benen.

Ja, Remco heeft het niet. Hij krijgt de anderen niet los en kijkt om. Die twee zijn gaan vliegen denk ik. Als Coista kan volgen, wint die gewoon voor Intermarché. Zonder een meter kop natuurlijk, zo kennen we hem :laugh:

Maar nu is hij wel in topvorm. Dat was hij in juli niet. Dit doe je niet zomaar eventjes daar heb je echt wel superbenen voor nodig. Vraag maar aan VA en VDP hoe lastig een rit winnen in de Tour is zelfs met goeie benen.
Jah, weet ik ook. Ik wil helemaal niet zeggen hij de tour moest rijden als een soort vrijbuiter voor de ritzeges, wegens hetgeen hij gisteren liet zien.
Maar gewoon: sommigen zeiden dat hij naar de Tour zou kunnen gaan om daar 'zonder te grote verwachtingen' bevrijd kunnen rijden.

Wel, nu kan hij dat in zekere zin, na die off-day.

Absoluut geen Costa fan (zoals velen denk ik, ook in het peloton), maar wel mooi voor Intermarché. Die hadden deze toch nodig, want ze waren na die 2 heel goede eerste maanden serieus op de sukkel.

Neemt Jimmy Janssens nu punten voor de groene trui af van Groves?

Goh ja in principe wel, maar die 5 punten gaan het niet maken hé. Ik snap de paniek bij Alpecin vandaag ook niet echt. Dit was dus niet eens een 50 punten rit blijkbaar, maar een 30 punten rit? Met nog 2 vlakke ritten te gaan, heeft Remco echt héééél weinig kans om Groves te pakken, zelfs al won hij vandaag.

Goh ja in principe wel, maar die 5 punten gaan het niet maken hé. Ik snap de paniek bij Alpecin vandaag ook niet echt. Dit was dus niet eens een 50 punten rit blijkbaar, maar een 30 punten rit? Met nog 2 vlakke ritten te gaan, heeft Remco echt héééél weinig kans om Groves te pakken, zelfs al won hij vandaag.

De 50 punten waren 20 aan het tussenpunt en 30 aan de finish. Als Evenepoel die allemaal zou pakken dan kwam hij op 37 punten of zo van Groves. En elke rit heeft natuurlijk zo'n tussensprint aan 20 punten. Maar dan nog op dat moment was er niks aan te doen voor hen zo'n grote sterke groep haal je niet terug met 1-2 mannetjes.

Zou Renaat nog steeds vinden dat Kemna een mooier palmares heeft nu? :laugh:

Costa 3 tour ritten... "ja maar Kemna in elke ronde 1" :rofl: Los van het feit dat hij dan ook even een wereldtitel onder de mat veegt. Renaat pls...

Had wel véél liever Kemna zien winnen. Dat gesleep en gediscussier van Costa en Buitrago... :puke:

Renaat en koerskennis...

Buitrago gaat voor de bergpunten! Nee Renaat, ze proberen elkaar er af te rijden.

Dat was meer als één renner, de hele groep komt terug! Nee Renaat, de groep Evenepoel hangt op een halve minuut.

De dag dat José op pensioen gaat gaan we toch echt naar eurosport moeten beginnen kijken.

Terug
Bovenaan