Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik vraag me vooral echt af wat Jumbo Visma nu gaat doen. Stel je voor dat Kuss vandaag stand houdt, dan zou er een situatie kunnen ontstaan waarin JV beslist om Kuss te laten winnen. Dat zou wel de ultieme grap zijn : winst in een grote tour weggeven. Het zou JV heel wat publiciteit in de VS kunnen opleveren (een Amerikaanse renner die een Tour wint), maar ze hebben natuurlijk een echt Europese sponsor, dus niet zeker dat ze dat gaan doen... Maar 't zou echt wel waanzin zijn.
Ik begrijp deze post niet goed? Kuss oogt momenteel ook gewoon de sterkste van de drie, hoe is dat dan 'laten winnen' en 'waanzin'?

Zolang Kuss er niet doorzakt neem ik trouwens aan dat Jumbo hem niet bewust uit het rood wil rijden... Dat heeft toch niets te maken met laten winnen. Als straks Ayuso demarreert en Kuss kan niet mee, maar Roglic/Vingegaard wel gaan ze uiteraard niet bij Kuss blijven, maar ik mag toch hopen dat ze hem niet zelf gaan aanvallen na wat we gisteren gezien hebben.

Voor het "Jumbo-verhaal" zou Kuss zeer mooie PR zijn natuurlijk, Jumbo wint de drie grote ronden in één jaar en bijkomstig nog eens een "knecht" die één van die drie pakt.

Scheelt dat Roglic al een fenomenaal palmeres heeft, ik vermoed dat die wel vrede kan nemen met dit scenario.

Laatst bewerkt:
Kuss heeft ook de meeste uitstraling. Vingegaard is een wandelend lijk en Roglic is waarschijnlijk enthousiaster bij een golden drop dan bij een nieuwe GT.

Zou dat niet wat onrespectvol zijn naar z'n ploeg toe? Een slechte dag kan wel natuurlijk maar het maximum er uit halen is toch het minste wat je kan doen?

Ik vraag me af of hij de pers te woord zal staan voor de rit? En of hij zich beter voelt dan gisteren als hij uberhaupt aan de start staat :unsure:
Na 3 minuten misschien wel. Maar als je al 10 minuten achter loopt dan pak je er wel gewoon nog 20 bij om op het gemak binnen te komen.

"Niet enkel Evenepoel, maar ook Van Eetvelt wordt in de kopgroep gespot. Met Bardet, Kämna, Caruso en Storer zijn wel nog wat kleppers mee."

Volgens Sporza. Kan een leuke vlucht worden.

Storer zal wel vol voor de bollen gaat.

Als Remco terug zijn goede benen heeft (vraagtekens natuurlijk) kan hij deze rit wel gewoon winnen. Een paar goede klimmers maar een goede Remco kan die zeker aan.

Opvallend hoe weinig mensen het concept van een column begrijpen.

Wat is het concept dan? Bewust dingen schrijven waarvan de columnist weet dat hij er (negatieve) reacties op gaat krijgen? Veel columnisten geloven zelf niet wat ze schrijven hoor, dat lijkt me het concept toch niet.

Opvallend hoe weinig mensen het concept van een column begrijpen.

Je bedoelt allicht dat het een mening is en dat het allemaal subjectief is?

Dan vraag ik me af waar de subjectiviteit zit in onderstaande quote? Dit is toch gewoon z'n eigen veronderstelling als waarheid afdoen? Als hij dat zinnetje iets anders had verwoord had het nog een goeie column geweest maar nee, hij had iets nodig om de aandacht te trekken, het is niet eens de eerste keer dat hij zo iets doet, het zou z'n handelsmerk kunnen zijn.

Dat hij zo snel moest lossen en die 27 minuten wijzen op een mentaal probleem. “Dat heeft hem wel eerder parten gespeeld. Als hij voelt dat er forse tegenstand is, haakt hij af. Dan kraakt hij.

Dat is mooi van UAE ze gunnen Jumbo nog een ritje :p. Cattaneo weer op de afspraak echt wel de beste helper van Evenepoel hier, zijn gewicht in goud waard.

Lijkt redelijk hersteld van gisteren dan moet die bergtrui zeker lukken + nog ergens een ritje. Vandaag wordt wel niet makkelijk ze jagen toch hard.

Ja maar uiteindelijk heeft UAE gewoon Novak hé en Remco Cattaneo. Tenzij UAE Soler gaat opofferen. Als Remco terug goed is (en dat lijkt toch zo), heeft hij zeker een kans vandaag.

Nu wel weg met Bardet, misschien toch niet het beste idee als je Cattaneo hebt vanachter.

Ik begrijp die negatieve reacties op Evenepoel toch niet hoor. Nu hebben we eens een potentiële Tourwinnaar, let op, potentieel, dan wordt die jongen van 23 met pek en veren besmeerd als die eens een mindere dag heeft.

Ja hij polariseert, maar sta toch eens achter jouw beste renner van de afgelopen decennia? Hij heeft al een GT gewonnen, ging meer dan waarschijnlijk ook de Giro winnen, WK op de weg, WK TT. Cut the man some slack ffs.

Da’s echt typisch Belgisch, Nederland gaat gewoon met z’n allen achter Max Verstappen staan, en die is qua arrogantie nog een pak erger dan Evenepoel. Als je in België een beetje ambitie uitspreekt, zijn ze er als de kippen bij om je neer te halen als het een keer minder is.
Ik supporter liever voor een sympathieke Nederlander, Spanjaard, Brit... dan voor een vervelende Belg.

Als het MVDP tegen Evenepoel is ga ik altijd hopen dat MVDP wint.
Is het WVA tegen MVDP, dan liever WVA (hoewel dat enkele jaren geleden omgekeerd was)

Wat hun nationaliteit is kan mij weinig schelen.

Terug
Bovenaan