Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Dit is toch een forum hé. Een plek waar ideeën en inzichten over een bepaald onderwerp uitgewisseld worden.
Als je hier op voorhand lichte kritiek uit op Remco ken je er niks van en word je aangemaand te zwijgen. En blijkbaar mag achteraf ook al niks verkeerd gezegd worden over Remco. Vreemd forum dit.
Soit. mij goed. Ik ga terug zwijgen.

btw.. dit is geen kritiek op Remco hé, vooraleer dat me weer aangewreven wordt. Ik geniet helemaal niet over wat er gisteren gebeurd is. Ik heb er koud noch warm van.

Het mag ook over kwaliteit gaan. Kritiek op Remco mag, maar de onzin die hier staat geschreven de afgelopen pagina's is echt ongelofelijk. R.EV compleet afschrijven omwille van een slechte dag... zo een slechte dag is per definitie al uitzonderlijk.

Ik denk dat vele toch vergeten dat ge een GT niet per ongeluk wint en een GT winnen altijd een slechte dag overstijgt.

Het geloof in Remco laten varen tvv Cian heeft ook iets potsierlijks. Iets nieuw dat blinkt, allen daarheen...

Het mag ook over kwaliteit gaan. Kritiek op Remco mag, maar de onzin die hier staat geschreven de afgelopen pagina's is echt ongelofelijk. R.EV compleet afschrijven omwille van een slechte dag... zo een slechte dag is per definitie al uitzonderlijk.
Ik moet eerlijk zijn, heb de afgelopen pagina's niet allemaal gelezen. Ik geloof je helemaal dat er wat onzin geschreven staat. Ik lees ook heel veel onzin van de andere kant, de blinde adoratie voor REV. IK heb daardoor een paar dagen geleden een serieuze degout gekregen voor dit forum.
Ik vind het spijtig dat Remco zo een slechte dag gehad heeft. Ik hoop dat hij in de komende dagen het wat kan rechttrekken en nog een mooie ritoverwinning behalen in deze tour, liefst op 1 van de zware bergetappes die nog komen.

Het geloof in Remco laten varen tvv Cian heeft ook iets potsierlijks. Iets nieuw dat blinkt, allen daarheen...
Daar moet ik je helemaal gelijk in geven. Zoiets heeft inderdaad iets heel potsierlijks. Dat je enorm fan bent van iemand en weinig kritiek aanvaardt kan ik nog begrijpen. Maar dat je dan, na een slechte dag, je idool gewoon laat vallen en plots fan bent van iemand anders is inderdaad al helemaal te gek voor woorden.

Ze noemen dat succes supporters

Wat eigenlijk nog veel gebeurd

Cavendish is daar ook een goed voorbeeld van , was niet zo geliefd in België bij de grote massa tot hij bij quick step kwam dan was het plots een sjieke renner volgens de grote massa.

Ik schrijf Remco af als GT winnaar, en zeker wanneer hij in een sterk deelnemersveld zit. Die Vuelta van vorig jaar was een toevalstreffer.

Bij de kortere rondes, tijdritten en eendaagswedstrijden waar hij naar kan pieken is hij ongetwijfeld bij de besten.

Ik begrijp die negatieve reacties op Evenepoel toch niet hoor. Nu hebben we eens een potentiële Tourwinnaar, let op, potentieel, dan wordt die jongen van 23 met pek en veren besmeerd als die eens een mindere dag heeft.

Ja hij polariseert, maar sta toch eens achter jouw beste renner van de afgelopen decennia? Hij heeft al een GT gewonnen, ging meer dan waarschijnlijk ook de Giro winnen, WK op de weg, WK TT. Cut the man some slack ffs.

Da’s echt typisch Belgisch, Nederland gaat gewoon met z’n allen achter Max Verstappen staan, en die is qua arrogantie nog een pak erger dan Evenepoel. Als je in België een beetje ambitie uitspreekt, zijn ze er als de kippen bij om je neer te halen als het een keer minder is.

Niemand heeft hier iets tegen Evenepoel, ik hou zelfs van zijn arrogantie en vind het zalig dat we zo een uitgesproken figuur hebben.

Ik zeg gewoon dat zal blijken dat hij niet het gestel heeft om drie weken op topniveau te presenteren tegen de wereldtop.

Was niet in de orde van een half uur natuurlijk, maar Iedereen maakt dit wel eens mee denk ik.
Ik vermoed ook wel dat hij niet een half uur slechter was dan de concurentie, dan zou er echt wel iets mis moeten zijn. Vermoedelijk na een paar minuten achterstand ook gewoon beslist "dit heeft geen zin"?

van overdrijven gesproken zeg.
1ste ronde: Giro was hij gewoon niet hersteld van zijn zware blessure. Gewoon niet klaar
Dat was met andere woorden een teleurstelling. Heeft zelf ook toegegeven dat dit een domme beslissing was om daar te starten.
2de ronde: Wint hij gewoon verdiend en was hij de beste over de 3 weken (met een dipje na een valpartij maar daarna weer de sterkste)
Akkoord.
3de ronde: Wint 2 ritten en draagt 4 dagen de roze trui en moet ziek opgeven terwijl hij aan de leiding stond. Uitermate teleurstellend? Nee gewoon brute pech van ziek te vallen op een slecht moment
Dat lijkt me toch een teleurstelling te zijn?
Ziek worden plan je niet. Maar ik blijf met het idee zitten dat dit toch grotendeels door onvoorzichtigheid van de ploeg kwam.
4de ronde: domineert de eerste 12 ritten met oa een ritzege, 2 2de plaatsen en voorsprong van een halve minuut en meer op iedereen. Nu heeft hij 1 slechte dag (zijn 1ste ooit in zijn carriere als hij zich optimaal heeft voorbereid.) en klassement op zeep maar kan evengoed zijn dat hij nog enkele ritten wint

Geen idee waar jij 3 uitermate teleurstellende rondes ziet tenzij je verwacht dat een 23-jarige heel de wereld vermorzeld.
Domineren zou ik nu toch niet durven zeggen. Hij werd er ook wel afgereden naar het observatorium.
Hij heeft vooral de eerste ritten voor veel ophef gezorgd. Dan dit dit waar hij niet weet dat hij voor winst kan rijden.
Ook dat neem ik mee in het verhaal van “snel vergeten”.

Een slechte dag en ineens 27 minuten verliezen is wel meer dan enkel maar een slechte dag natuurlijk. Dat is doodziek zijn of laten lopen in het kwadraat.
Dus dat is toch ook wel een teleurstelling. En daar heb je dan uw 3 rondes die toch teleurstellend waren. Dat is geen schande, maar daar moet je wel lessen uit trekken wil je een Tour de France rijden.

Vermoedelijk na een paar minuten achterstand ook gewoon beslist "dit heeft geen zin"?

Zou dat niet wat onrespectvol zijn naar z'n ploeg toe? Een slechte dag kan wel natuurlijk maar het maximum er uit halen is toch het minste wat je kan doen?

Ik vraag me af of hij de pers te woord zal staan voor de rit? En of hij zich beter voelt dan gisteren als hij uberhaupt aan de start staat :unsure:

Ik moet eerlijk zijn, heb de afgelopen pagina's niet allemaal gelezen. Ik geloof je helemaal dat er wat onzin geschreven staat. Ik lees ook heel veel onzin van de andere kant, de blinde adoratie voor REV. IK heb daardoor een paar dagen geleden een serieuze degout gekregen voor dit forum.
Ik vind het spijtig dat Remco zo een slechte dag gehad heeft. Ik hoop dat hij in de komende dagen het wat kan rechttrekken en nog een mooie ritoverwinning behalen in deze tour, liefst op 1 van de zware bergetappes die nog komen.

Daar moet ik je helemaal gelijk in geven. Zoiets heeft inderdaad iets heel potsierlijks. Dat je enorm fan bent van iemand en weinig kritiek aanvaardt kan ik nog begrijpen. Maar dat je dan, na een slechte dag, je idool gewoon laat vallen en plots fan bent van iemand anders is inderdaad al helemaal te gek voor woorden.
Hier is geen blinde adoratie voor Remco. Dat is wat jij er van maakt. Buiten een enkele persoon heb ik hier niemand zien beweren dat hij zeker de Vuelta ging winnen. Eerder dat er een kans is dat hij wint. Na die rit die hij won was er gewoon euforie, omdat hij die rit won. Net jij kwam dan hier af dat een Vingegaard (of Roglic) geen interesse hebben in ritwinst en dat Vingegaard ritwinsten weggeeft, wat daarna gewoon duidelijk is geworden dat dat absolute onzin is. Daar heb jij vooral veel commentaar op gekregen. Daarna kom je nog vertellen dat Remco en Roglic geen absolute toppers zijn maar een WVA dat wel is. (Omdat jij die ziet rijden in het voorjaar). Je spreekt dan over iemand van 23 die WK, WK TT, Vuelta, 2x LBL, 3x San Sebastian en reeds 48 overwinningen heeft of over iemand die 4 GT's, LBL, OS TT en 78 overwinningen heeft. Als je zulke uitgesproken zaken komt vertellen moet je er ook maar mee kunnen omgaan dat daar terecht commentaar op komt.
Niemand heeft hier iets tegen Evenepoel, ik hou zelfs van zijn arrogantie en vind het zalig dat we zo een uitgesproken figuur hebben.

Ik zeg gewoon dat zal blijken dat hij niet het gestel heeft om drie weken op topniveau te presenteren tegen de wereldtop.
Hoe je zoiets kan beweren, na dat hij vorig jaar de Vuelta won, slaagt toch werkelijk nergens op. Dus omdat "de wereldtop", wat eigenlijk tov vorig jaar enkel Vingegaard (en Kuss) is kan hij plots niet meer 3 weken top presteren? Roglic was vorig jaar misschien niet zo sterk als dit jaar maar voor Remco zijn val stond die 2:41min achter. Zelfs wanneer Roglic uitvalt stond die nog op 1:26min. Mas en Ayuso worden hier ook niet compleet weggereden door de Jumbo's en die waren er vorig jaar ook gewoon bij.

Ze moeten vooral nu bij SQS gaan analyseren waarom hij zulke slechte dag had gisteren. Heeft die val toch veel meer impact gehad dan wij (of zij) denken, lag zijn piek te vroeg, etc..

Een slechte dag en ineens 27 minuten verliezen is wel meer dan enkel maar een slechte dag natuurlijk. Dat is doodziek zijn of laten lopen in het kwadraat.
Dus dat is toch ook wel een teleurstelling. En daar heb je dan uw 3 rondes die toch teleurstellend waren. Dat is geen schande, maar daar moet je wel lessen uit trekken wil je een Tour de France rijden.

Zijn doel was rit(ten) winnen en podium. Als hij 5-10 minuten was verloren had hij zichzelf en zijn ploeg leeggewrongen om dan nog net wel of net niet top 10 te staan. Daarvoor komt hij niet. Dan is de handdoek gooien, 27 min verliezen en rustig binnenkomen met de bus imo de betere keuze. Als hij hier enigsinds van kan herstellen gaat hij nu wel de ruimte krijgen om mee te strijden voor extra ritten te winnen.

Zou dat niet wat onrespectvol zijn naar z'n ploeg toe? Een slechte dag kan wel natuurlijk maar het maximum er uit halen is toch het minste wat je kan doen?

Ik vraag me af of hij de pers te woord zal staan voor de rit? En of hij zich beter voelt dan gisteren als hij uberhaupt aan de start staat :unsure:
Ik denk dat dit een beslissing van de ploegleiders zal geweest zijn.

Ik vraag me vooral echt af wat Jumbo Visma nu gaat doen. Stel je voor dat Kuss vandaag stand houdt, dan zou er een situatie kunnen ontstaan waarin JV beslist om Kuss te laten winnen. Dat zou wel de ultieme grap zijn : winst in een grote tour weggeven. Het zou JV heel wat publiciteit in de VS kunnen opleveren (een Amerikaanse renner die een Tour wint), maar ze hebben natuurlijk een echt Europese sponsor, dus niet zeker dat ze dat gaan doen... Maar 't zou echt wel waanzin zijn.

Remco is deze zomer gewoonweg niet zo goed als vorig jaar, en dat kan gebeuren. In San Sebastián kreeg hij Bilbao er niet eens af, op het WK op de weg had hij ook geen al te beste dag, deze Vuelta zei hij ook na quasi elke rit dat hij zich niet goed voelde. Hij zei zelf voor de Vuelta reeds dat z'n voorbereiding niet kon tippen aan die van vorig jaar.

Het kan vanalles zijn. Ik zie zelf twee voorname pistes.

Mogelijk is hij op doordat hij mentaal al jaren te weinig rust heeft gehad door alle aandacht. Zo'n YouTube-kanaal helpt daar nu ook niet bij en de transfersoap van deze zomer is ook niet ideaal, zeker niet als je tot het punt komt dat je je gedwongen voelt om zelf in een interview te zeggen dat je vader en teammanager beter gewoon zwijgen.

Mogelijk zijn het naweeën van corona waardoor z'n basisniveau wat verlaagd is dit seizoen, iets waarvoor je in het seizoen te weinig tijd hebt om eraan te werken als je dwangmatig je doelen (BK, WK tt, Vuelta, San Sebastián) wilt bereiken. Hij rijdt heel wisselwallig Een goeie Evenepoel zou normaal simpel de Ronde van Zwitserland gewonnen hebben en enkele dagen later was hij duidelijk nog niet in orde op het BK tijdrijden. De Vueltadeelname is ook niet meteen na de Giro bekendgemaakt. Dat zegt mij ook wel iets over een renner van wie het programma normaal steeds het jaar op voorhand reeds bekend is.

Of misschien is het nog iets anders.

Volgend jaar staat hij er gewoon weer.

Terug
Bovenaan