Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Volgens de ploegleiding niet ziek, zeer extreme offday dan wel :eek:. Maar goed de voetjes op de grond en op naar de volgende zou ik zeggen!

Ben benieuwd als hij gewoon blijft verder rijden en het was gewoon een extreme offday, wat er dan vooraan gebeurt, stel hij is terug 'normaal'. Laten ze Remco dan gewoon rijden?

Het is in ieder geval heel jammer voor de spankracht, ik kan me niet inbeelden hoe hard Remco gefrustreerd moet zijn na een dagje als vandaag, heel goed wetende hoe zuur België hier weer op gaat reageren en dat er nu een jaar twijfels gaan zijn voor veel mensen.

Hoe kan je nu met een offday 27 minuten verliezen? Dat vind ik toch wel ongelooflijk veel? (heb er geen verstand van maar bon)
Behoorlijk zeker dat die het gewoon heeft laten lopen uit pure teleurstelling en geen extra energie meer heeft verspild. Wellicht had hij het nog in de perken kunnen houden tussen 10 en 15 minuten, maar ja wat maakt dat voor hem nog uit? :)

Ge kunt misschien wel beter 27 minuten verliezen, dan 5 minuten verliezen en u compleet kapot te rijden. Want als ge zo ver staat in het klassement dan laten ze u ook sneller wegrijden. Kan bijna niet anders dan dat het hem niet meer kon schelen of dat hij ziek was.

Lijkt me ook dat ie op een bepaald punt ook moet gedacht hebben, ik ga me hier ook niet pleuris rijden om dan "maar" 10 min te verliezen.
Dan liever op het gemak binnen komen en mss nog een vrijgeleide krijgen komende dagen om nog een rit te winnen ofzo.

Net de video gezien na de finish. Ziet er toch niet ziek uit als je het mij vraagt.
Wil misschien ontslagen worden van Lefèvre om naar ineos te kunnen.
(graptjen e Pol, voordat ik hier direct 10 meldingen krijg)
Ziek echt wel niet vermoed ik. Volledig leeg schijnt.. meer info is er nog niet.

Hij wou ook geen interview geven na de finish. Ergens wel begrijpelijk ook denk ik. De media en andere non-believers/haters (niet u en ook niet iemand van dit forum!) zullen hem wss de dieperik inschrijven.

Na de Vuelta zal er mss wel het één en ander duidelijker worden ivm zijn toekomst qua ploeg?

Ziek echt wel niet vermoed ik. Volledig leeg schijnt.. meer info is er nog niet.

Hij wou ook geen interview geven na de finish. Ergens wel begrijpelijk ook denk ik. De media en andere non-believers/haters (niet u en ook niet iemand van dit forum!) zullen hem wss de dieperik inschrijven.

Na de Vuelta zal er mss wel het één en ander duidelijker worden ivm zijn toekomst qua ploeg?

Ja snap ik ook wel dat hij geen zin heeft in een interview. Nu zou ik het zelfs begrijpen moest hij de micro weg slaan.

Lijkt me ook dat ie op een bepaald punt ook moet gedacht hebben, ik ga me hier ook niet pleuris rijden om dan "maar" 10 min te verliezen.
Dan liever op het gemak binnen komen en mss nog een vrijgeleide krijgen komende dagen om nog een rit te winnen ofzo.

Remco is imo toch veel te eergevoelig om zo maar te laten lopen. Denk echt dat van niet beter kunnen was

Remco zal zich mogen bezinnen.
Indien niet ziek en “gewoon” slechte dag, wat dan met zijn toekomst voor een grote ronde ?
Hooggebergte was vorig jaar ook al lastig in de Vuelta en nu was het direct parkeren.

Focus op tijdrit en eendaagswedstrijden zoals LBL, Waalse Pijl en Lombardije?
Hopla hier al den eersten die direct twijfelt aan zijn ronde-capaciteiten door een off-day.. Denk dat hij al meermaals bewezen heeft dat hij wel degelijk een grote ronde kan rijden voor een goed klassement en winst. Mensen vergeten snel... Vuelta 2022.. :thinking:... Neen, dat telt niet enzovoorts... ¨sarcasmmodus¨

Het begint wel een beetje erop te lijken dat Evenepoel's prestatie in grote rondes wat gehypet is of dat we een vertekend beeld gekregen hebben, en dat als de grote kanonnen meedoen en fit zijn, de kaarten toch anders liggen. Laat ons hopen dat hij ons het tegendeel kan bewijzen de komende week nog.

Heeft toch niks te maken met de grote kanonnen die meedoen? Hij moest 50 man laten rijden op 90km van de aankomst en kon amper zijn eigen ploegmaten volgen. Volgens die redenering zijn Pogacar zijn prestaties in de Tour ook wat gehypet want sinds Vingegaard meedoet, krijgt hij iedere keer ferm klop. En nee geen hongerklop.

Heeft Remco ook gewoon niet te vroeg gepiekt dan? Met San Sebastian en dat WK in de tussentijd?

Kan allemaal en dat zou een dipje verklaren maar niet dit natuurlijk. Je gaat niet van vorige week iedereen eruit sprinten in het hooggebergte (Andorra) naar (met alle respect) amper sneller dan Serry te kunnen klimmen.

Het begint wel een beetje een vreemd beeld te worden.
Hij heeft ondertussen al 4 grote rondes gereden, waarvan 3 uitermate teleurstellend.

Remco is echt wel een renner van immense hoge toppen en serieuze lagen dalen. Als hij niet ziek is dan wil ik echt wel eens weten waarom hij zomaar 27 minuten verliest. Sorry maar als kopman doe je dat niet bewust eh, anders verdien je echt wel eens een goeie tik om wakker te worden.

Op voorhand dachten we nog dat de ploegmaten hem parten gingen spelen, maar dit is gewoon puur aan zichzelf te danken.
Als hij volgend jaar de tour wilt meedoen om podium te rijden gaat hij toch eerst even alles op een rijtje moeten zetten, want heel deze vuelta was eentje om snel te vergeten.

Terug
Bovenaan