Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Euh? Ook fantastische tijdrijders?

We hebben geen referenties van eendagswedstrijden (ITT WK, ITT OS, ...). Maar dat doet er vandaag ook niet toe.
Maar in de Tour was hij de voorbije 3 jaar telkens op de afspraak.

Dit jaar was hij outstanding in de Tour, maar ook vorig jaar moest hij enkel Wout laten voorgaan (bewust?)
Toen bleven Pogacar, Thomas en Ganna ook achter hem. In 2021 reed hij ook top 3, voor o.a. Küng en Bisseger.
Mja, maar moet een fantastische tijdrijder, niet op alle terreinen bovenin meedraaien (uitgezonderd klimtijdritten) én op de kampioenschappen?
Vingegaard is uitstekend in de Tour en geaccidenteerd tijdritparcoursen en dat is het (denk ik zo uit het hoofd).
Ganna kan alles aan, buiten klimtijdrijden, maar daar kunnen evengoed mannen als Valverde / Pinot op winnen.

Afgelopen tijdrit dinsdag op een vlak terrein verloor hij een minuut op Evenepoel, die toegegeven, een betere voorbereiding had en meer tijdrijder is, maar anderzijds werd de dubbele ronde gepland voor Vingegaard in het begin van het jaar, mits hij zich goed voelde na de Tour.
Ik had Jonas beter verwacht dan een Vlasov.
Mss decompressie na de Tour, maar anderzijds verwacht ik van iemand die buitenaards uitpakt in de Tour, dat hij kan wedijveren met Roglic in deze TT.
Mas verliest zelfs amper dertig seconden op de Deen.
Het valt af te wachten, maar zo fantastisch is Vingegaard (nog) niet in het tijdrijden.
Küng, met alle respect, komt nog niet aan de enkels van Vingegaard.
Die tijdrit in de tour (die jij om één of andere reden niet wil meetellen?) was gewoon fenomenaal, du jamais vu. Zelden iemand zo mooi op een fiets zien zitten en bochten zien pakken.
Dat was een uitzonderlijk geval.
Ik ga me niet baseren op één tijdrit.
Dan kunnen we evengoed Contador een fantastische tijdrijder noemen door zijn prestatie in Tour 2009.
Vingegaard is Contador-niveau tot dusver.
De dag dat Jonas podium haalt in de OS / WK TT en een relatief vlakke TT wint in een GT, dan zal ik erover nadenken om hem een fantastische tijdrijder te benoemen.

Ik zal het anders stellen:
Als je aan Küng denkt, waar denk je dan aan? Toch aan tijdrijden?
Bij Jonas? Ronderenner, toch? (ja, ook al omvat dat TT).
Je hebt gelijk dat Küng nog niet aan de enkels komt van Vingegaard. In het geheel.

Allez vandaag wordt duidelijk of Evenepoel opgewassen is tegen het Jumbo Visma geweld. Hopelijk krijgt hij steun van andere ploegen.

Allez vandaag wordt duidelijk of Evenepoel opgewassen is tegen het Jumbo Visma geweld. Hopelijk krijgt hij steun van andere ploegen.

Als die andere ploegen ook maar iets van ambitie hebben, zullen ze wel moeten.

Zouden ploegleiders onderling af en toe eens een sms'je sturen naar elkaar? Al dan niet met code taal "De keuken is besteld" ofzo :unsure:

Het zal toch moeilijk zijn.. Jumbo gaat de koers direct hard maken om Remco te isoleren. Als hij kan zou hij best gewoon zelf aanvallen in de hoop dat er dan iemand van de 3 niet kan volgen.

In het beste geval zijn UAE en Mas op de afspraak en rijden ze aanvallend. Als zij gaan aanvallen moet Jumbo ook reageren en zal het wel snel duidelijk worden wie daar de sterkste is.

Terug
Bovenaan