Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Straks ga je nog beweren dat TJV Remco bewust wat voorsprong geeft om hem wat valse hoop te geven.
Ik denk dat je mijn woorden wat uit de context trekt. Ik stel voor dat je mijn eerste post eens herleest. Ik het letterlijk geschreven dat ik het een mooie en verdiende overwinning vond van Evenepoel. en ik heb geschreven dt ik niet echt de indruk had dat Vingegaard echt probeerde van te winnen. Niet meer, niet minder.
Ik heb zelfs nergens geschreven dat Vingegaard gewonnen zou hebben indien hij geprobeerd zou hebben. Ik twijfel er zelfs aan indien hem dat gelukt zou zijn. Ik heb enkel geschreven dat hij volgens mij niet echt geprobeerd heeft. Het is nog veel te vroeg. Op die seconde, of paar seconden die hij gisteren verloren heeft, zal het niet aankomen. Het echte gevecht moet nog komen.

Over welke 2 beklimmingen heb je het nu eigenlijk in de Tdf?
ik weet niet meer welke ritten precies maar in de eerste bergetappes reed Pogacar tot 2 keer toe Vingegaard op enkele seconden. Eerste keer was het maar 1 of 2 seconden, de 2de keer waren het een 4tal. Maar in de 2de week van de tour, toen de etappes wat Vingegaard wat beter lagen, liet hij zien wie de beste van de 2 was. En ik zeg enkel dat het me niet zou verwonderen dat we nu hetzelfde gaan zien gebeuren. Vingegaard hoeft nu nog niet aan te vallen. Zijn tijd komt nog wel. Indien hij voorlopig Remco binnen enkele seconden kan houden zit hij gebeiteld. Ik zeg hier ook helemaal niet dat ik dat hoop. Ik ben gewoon nog niet zo euforisch als heel veel anderen blijkbaar.

Soms hoop je gewoon dat Remco opnieuw de rode trui pakt zodat mensen gewoon weer extra kunnen zeuren. Kan echt niet begrijpen waar al die haat vandaan komt. Ik denk gewoon: fuck yeah, Belgische renner die op topniveau meedraait.
Haat ? Maar waar haal je het idee dat ik hem zou haten ? Omdat ik niet sta te joelen als een kleuter die een lollipop gekregen heeft wanneer Remco wint ? Nogal spijtig dat je je mening niet mag zeggen zonder als Remco-hater bestempeld te worden.
Ik haat hem niet. Ik ben ook geen fan van hem. Maakt niet uit. Ik ben ook geen fan van Vingegaard en nog minder van Roglic. Waarom zou ik van 1 van die mannen een fan moeten zijn ? Ik zie niet in waarom. Ik ben fan van de koers.

En het feit dat het om een Belg interesseert mij al helemaal geen bal. Ik ben niet chauvinistisch. Ik zie niet in waarom ik meer voor iemand zou moeten supporteren die toevallig binnen dezelfde fictieve lijnen op de wereldbol geboren is als ik. Dat gaat al helemaal aan mij voorbij. Fijn voor sommige mensen dat ze dat gevoel hebben. Voor mijn part doeken ze dit kutland op. Dan zijn we daar ook al weer van af.

Ik ga blij zijn als Remco de Vuelta nog eens wint en dan ben ik benieuwd welke excuses de antis weer gaan afkomen
Ik denk dat je mijn woorden wat uit de context trekt. Ik stel voor dat je mijn eerste post eens herleest. Ik het letterlijk geschreven dat ik het een mooie en verdiende overwinning vond van Evenepoel. en ik heb geschreven dt ik niet echt de indruk had dat Vingegaard echt probeerde van te winnen. Niet meer, niet minder.
Ik heb zelfs nergens geschreven dat Vingegaard gewonnen zou hebben indien hij geprobeerd zou hebben. Ik twijfel er zelfs aan indien hem dat gelukt zou zijn. Ik heb enkel geschreven dat hij volgens mij niet echt geprobeerd heeft. Het is nog veel te vroeg. Op die seconde, of paar seconden die hij gisteren verloren heeft, zal het niet aankomen. Het echte gevecht moet nog komen.

ik weet niet meer welke ritten precies maar in de eerste bergetappes reed Pogacar tot 2 keer toe Vingegaard op enkele seconden. Eerste keer was het maar 1 of 2 seconden, de 2de keer waren het een 4tal. Maar in de 2de week van de tour, toen de etappes wat Vingegaard wat beter lagen, liet hij zien wie de beste van de 2 was. En ik zeg enkel dat het me niet zou verwonderen dat we nu hetzelfde gaan zien gebeuren. Vingegaard hoeft nu nog niet aan te vallen. Zijn tijd komt nog wel. Indien hij voorlopig Remco binnen enkele seconden kan houden zit hij gebeiteld. Ik zeg hier ook helemaal niet dat ik dat hoop. Ik ben gewoon nog niet zo euforisch als heel veel anderen blijkbaar.

Haat ? Maar waar haal je het idee dat ik hem zou haten ? Omdat ik niet sta te joelen als een kleuter die een lollipop gekregen heeft wanneer Remco wint ? Nogal spijtig dat je je mening niet mag zeggen zonder als Remco-hater bestempeld te worden.
Ik haat hem niet. Ik ben ook geen fan van hem. Maakt niet uit. Ik ben ook geen fan van Vingegaard en nog minder van Roglic. Waarom zou ik van 1 van die mannen een fan moeten zijn ? Ik zie niet in waarom. Ik ben fan van de koers.

En het feit dat het om een Belg interesseert mij al helemaal geen bal. Ik ben niet chauvinistisch. Ik zie niet in waarom ik meer voor iemand zou moeten supporteren die toevallig binnen dezelfde fictieve lijnen op de wereldbol geboren is als ik. Dat gaat al helemaal aan mij voorbij. Fijn voor sommige mensen dat ze dat gevoel hebben. Voor mijn part doeken ze dit kutland op. Dan zijn we daar ook al weer van af.
Komkom niet onnozel doen, ge doet wel degelijk of Remco "geluk" heeft dat Jumbo zogezegd de rit niet wou winnen omdat ze zich aan het sparen zijn. Ze konden gewoon niet volgen, ze gaan echt niet zomaar 5 seconden te grabbel gooien aan Remco.
Van een sprint van 300 meter gaat geen enkele profrenner iets voelen de volgende dag.

Even de GC erbij genomen en er is me iets opgevallen.
Vingegaard staat plotseling 31sec achter op Remco.
In de tweede rit (Kron) was Remco op 19sec en de Jumbo' op 45sec.
Effe dik gepest met die verlegging van de tijdsopname en gratis tijd voor onze Belg :laugh:.

Dit is wat jij zegt: " Dezelfde kerel die tijdens de eerste 2 beklimmingen in de TdF gewoon de winst aan pogacar liet"

Tuurlijk weet je niet meer precies welke ritten dit waren. Omdat ze er gewoon niet geweest zijn. Vingegaard heeft Pogacar nergens laten winnen. In rit 5 neemt Vingegaard bijna een minuut om de rit erna er terug 30s te verliezen. Na 2 weken was het verschil amper 10s. Het is in de tijdrit in week 3 waar hij het verschil maakt. Het kan goed zijn dan zijn etappes nog komen, maar die begin je ook liever op gelijke voet of met voorsprong dan met een achterstand van 30s.
Er is hier werkelijk niemand die beweert dat hij de Vuelta wint omdat hij gisteren won. Wel gewoon euforisch voor die overwinning en de manier waarop.

Jij hebt ook wel de kunst om dingen te vertellen, beweren en wanneer je erop gewezen wordt dat het onzin is een heel andere discussie te starten.

Tuurlijk weet je niet meer precies welke ritten dit waren. Omdat ze er gewoon niet geweest zijn. Vingegaard heeft Pogacar nergens laten winnen. In rit 5 neemt Vingegaard bijna een minuut om de rit erna er terug 30s te verliezen.
En opnieuw lees je dingen die ik nergens geschreven heb. Waar heb ik ergens geschreven dat Vingegaard Pogacar ergens heeft laten winnen ? Ik heb enkel geschreven dat Pogacar in het begin de sterkste leek van de 2, dat Pogacar de eerste 2 bergetappes won. Achteraf bleek Vingegaard echter de Vingegaard sterker was. En Pogacar gaf dat ook gewoon toe ook.
Nochmaals, het was een mooie, verdiende overwinning van Evenepoel. Maar het is nog veel te vroeg om er zo euforisch over te zijn imo. Ik hoop voor Remco, en voor velen hier op het forum, dat hij op het einde van de Vuelta nog steeds in de rode trui mag rondrijden, maar we zijn nog bijlange niet in Madrid.

Je gaat mij niet vertellen dat Vingegaard zich inhield om gewoon rustig te finishen achter Evenepoel hè, die gaat toch echt geen mogelijke ritwinst laten schieten.

Ik ben nog altijd in de war over welke etappes dat gaat. In de eerste bergetappe (aankomst begop) reed Pogi 25' weg van Vingegaard. Maar dat zal dan wel expres geweest zijn van Jonas.

De dag ervoor was Jonas een minuut weggereden van Pogi. Voor iemand die niet veel moeite in het begin doet, straf.

Pogi won pas een 2e etappe op de voorlaatste dag.

Laatst bewerkt:
En opnieuw lees je dingen die ik nergens geschreven heb. Waar heb ik ergens geschreven dat Vingegaard Pogacar ergens heeft laten winnen ? Ik heb enkel geschreven dat Pogacar in het begin de sterkste leek van de 2, dat Pogacar de eerste 2 bergetappes won. Achteraf bleek Vingegaard echter de Vingegaard sterker was. En Pogacar gaf dat ook gewoon toe ook.
Nochmaals, het was een mooie, verdiende overwinning van Evenepoel. Maar het is nog veel te vroeg om er zo euforisch over te zijn imo. Ik hoop voor Remco, en voor velen hier op het forum, dat hij op het einde van de Vuelta nog steeds in de rode trui mag rondrijden, maar we zijn nog bijlange niet in Madrid.
Kijk het gaat er gewoon om dat ge altijd pessimistisch zijt en dat wij dat vrij irritant vinden. Ja Madrid is nog ver en er kan nog veel gebeuren en zoals al aangehaald zegt niemand hier nu al dat Remco deze Vuelta in zijne zak heeft (Ik wel, Remco wint da spel gewoon :))
Maar het is altijd hetzelfde als Remco een rit wint.
"Ja maar de rest had geen zin"
"Hij heeft geluk gehad dat ze hem hebben laten rijden"
"Jamaar Roglic had last van zijn val"
"Jamaar de Vuleta is nog lang, hij had dat niet moeten doen, nu gaat hij moe zijn tegen het einde"
En als er dan niks is "Toch een arrogant ventje e"

Das zoals het WK dat hij wint, jamaar ze hebben laten rijden want Wout wat daar nog. No fucking way dat er iemand Remco express "laat rijden e"
Bij elke overwinning worden er zoveel mogelijk kanttekeningen bijgezet die proberen af te doen van de prestatie. En dat is echt belachelijk, de enige reden daarvoor is omdat de mensen hem arrogant vinden. Maar dat is hij niet, hij is direct en eerlijk en veel mensen kunnen daar niet mee om.

Ik ben nog altijd in de war over welke etappes dat gaat. In de eerste bergetappe (aankomst begop) reed Pogi 25' weg van Vingegaard. Maar dat zal dan wel expres geweest zijn van Jonas.

De dag ervoor was Jonas een minuut weggereden van Pogi. Voor iemand die niet veel moeite in het begin doet, straf.

Pogi won pas een 2e etappe op de voorlaatste dag.
Ik denk dat hij gewoon de ritten in het Baskenland bedoelt waar Pogi 2x stevig aan de boom schudde en Vingegaard leek te kraken?

Ik denk dat hij gewoon de ritten in het Baskenland bedoelt waar Pogi 2x stevig aan de boom schudde en Vingegaard leek te kraken?
Vignegaard volgde toch steeds gezwind Pogacar daar? Het was pas na zijn winst van een minuut in de etappe dat Hindley won dat Pogacar in de volgende etappes wat tijd kon terugpakken. Maar dat was omdat Vignegaard gewoon toen niet kon volgen in die explosieve momenten van Pogacar. Niet omdat Vignegaard Pogacar liet "winnen". Dat slaat gewoon nergens op

Iemand hier die ook die Watts Occuring volgt? Leuk om mee te volgen 'in' het peleton zelf ... Als ik Thomas zo hoor praten heeft hij toch precies niet heel veel vertrouwen in de komende weken :p

Mijn avondritueel is altijd eerst Lanterne Rouge dagelijkse cast en dan smorgens Chris Horner zijn aflevering. Leuk dat er zoveel content is de dag van vandaag.

Hoe Remco gisteren won was/is het handelsmerk van Roglic. Zoiets laten ze daar normaal gezien niet liggen. Het was van niet beter kunnen.
Vingegaard is ook niet explosief. Die zal het moeten hebben van de zwaardere bergritten later in de Vuelta. Ik vond wel dat hij sterk finishte, en dat Roglic tegenviel.
Dit dus. Roglic gaf niet thuis. Vingegaard was dan backup maar 1 vs 1 tegen Remco, Remco is gewoon sneller in een sprint. Dat is geen oneer en dit zegt ook weinig over het verdere verloop van de Vuelta.

Op basis van die ene rit kun je toch totaal geen conclusies trekken? REV is explosiever dan Vingegaard, dat is het enige wat je daarvan kan zeggen. Heeft 1 van hen een slechte dag in een bergrit krijg je direct minuten om de oren. En die ga je niet meer goed maken.

Dat explosiever zijn gaat hoogstwaarschijnlijk het verschil niet maken op het einde of het zou echt een secondenspel moeten zijn waar je met die bonis het verschil gemaakt hebt.

Vergeet ook niet dat jumbo een hele zotte ploeg aan de start heeft en ze ook met hun taktiek Pogacar vorig jaar een paar keer helemaal kapot gereden hebben op die manier. En dan hebben ze ook nog eens 2 kopmannen mee, dus naar wie moet je gaan kijken REV zijnde.

Hij rijdt wel een pak slimmer heb ik het gevoel. Vroeger zou hij al veel eerder gegaan zijn en mss wel terug gepakt worden. Daar hebben ze zich aan mispakt denk ik.

Terug
Bovenaan