Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Hiermee ben ik het eens.

Ik merk op dat sommige mensen zich afvragen: Waarom is Remco de enige die valt? De rest valt toch niet? Dus het is toch volledig zijn schuld?
Omdat Remco als winnaar zijn handen naar omhoog steekt (logisch) en daardoor een paar meter extra verliest tov de anderen die meteen in de remmen gaan. :tongue:

Het is dus inderdaad zoals je zegt deels zijn schuld, maar ze staan daar ook gewoon heel kort na de finish op nen hoop bij elkaar.
Omdat hij wint natuurlijk. Daardoor rijdt hij een tijdje zonder handen rechtdoor over de finishlijn voor de foto's en dergelijke. Op de moment dat hij realiseert dat ze te kort staan is het al te laat natuurlijk.

Edit: Ik was iets te snel blijkbaar want je zegt het zelf ook al :laugh:

Lijkt me logisch dat pinarello en specialized een struikelblok is. Pinarello is al sinds sky trouwe leverancier en heeft veel geïnvesteerd in het project. Specialized wil hun posterboy niet verliezen.
Dan is het de vraag die de diepste zakken heeft en wie het meeste wil blijven innoveren.
En ik denk dat specialized dat gaat winnen :p

Pinarello heeft nog een contract met Ineos tem 2024 dacht ik , dat is dus wel af te kopen ;)
Pinarello kan ondertussen de ploeg van Contador gaan sponsoren en daarom wist die dat 😂

Nee, We zullen zien speculeren heeft niet veel zin meer 😉

Pinarello heeft nog een contract met Ineos tem 2024 dacht ik , dat is dus wel af te kopen ;)
Pinarello kan ondertussen de ploeg van Contador gaan sponsoren en daarom wist die dat 😂

Nee, We zullen zien speculeren heeft niet veel zin meer 😉
Zou heel raar zijn aangezien Contador heel zijn leven op Trek en specialized heeft gereden :p

Speculeren gaat weinig opbrengen. Maar dat er iets gaande is daar kunnen we echt wel zeker van zijn.

Laatst bewerkt:
Je kan ook remmen als je ziet dat het zwart ziet van het volk eh :p
Als je kijkt dan zie je dat hij gewoon af komt gereden en ervan uit gaat dat ze uit de weg gaan, wat maar half gebeurt. Die zone is te klein voor al het volk, maar je kan ook een beetje anticiperen ook.

Over de tijdrit had hij gelijk, over gisteren ook. Maar het is vooral de manier waarop dat een beetje jammer is.
Zeker als je al elke dag spel ligt te maken. Dan moet je misschien eens kijken om uw stijl tijdelijk misschien iets te temperen :p

Lijkt me logisch dat pinarello en specialized een struikelblok is. Pinarello is al sinds sky trouwe leverancier en heeft veel geïnvesteerd in het project. Specialized wil hun posterboy niet verliezen.
Dan is het de vraag die de diepste zakken heeft en wie het meeste wil blijven innoveren.
En ik denk dat specialized dat gaat winnen :p
Misschien komt de fusie ook gewoon na 2024 en is het contract met Pinarello geen probleem.

Gisteren/dit weekend in het Nieuwsblad stond er een artikel met de eigenaar van Pinarello dat ze daar steeds werken in Olympische cycli en dat ze dan vernieuwen en dat ze dus tot 2028 doorgaan met Ineos

Dit weekend stond in de krant dat Pinarello een sta-in-de-weg is voor de – tot nader order hypothetische – overstap van Evenepoel naar Ineos. Die zou pas haalbaar zijn na 2024, wanneer het contract tussen Pinarello en Ineos afloopt en de deur open staat voor Specialized, dat uiteraard met Evenepoel is gelinkt.

Fausto Pinarello is echter duidelijk als we het aflopende contract ter sprake brengen: “Wat er gebeurt na 2024? Dan doen we nog eens vier jaar verder. We werken in olympische cycli. Dat is zo met de Italiaanse federatie en ook met Team Ineos.”

Altijd commentaar op Remco.. Ja het is een beetje ne showman e, dat heeft hij van de voetbal. Als ge een goal maakt moogt ge het een beetje uithangen. In de koers werd dat niet gedaan, tot Remco :) Dat interview op lanterne rouge is wel aan te raden voor de mensen die hem een eikel vinden.
Hij zegt het gewoon hoe hij denkt, zonder mediatraining. Ik ben daar wel fan van, want hij is altijd eerlijk in zijn analyse. Liever dat dan steeds hetzelfde voorgekauwde interview horen.
Ik kan mij ook wel voorstellen dat het u kloten uithangt als er den 3den dag op rij iets gebeurd die niet zou moeten gebeuren..
Eerste rit in de pikkedonker.
Tweede rit moesten ze dan smeken om de tijdsopname te vervroegen omdat het ronduit gevaarlijk was.
Gisteren was er wel echt weinig plaats om te remmen.. Als ge naar die beelden kijkt heeft Vingegaard ook maar net op tijd kunnen remmen voor dat volk en die was niet aan het vieren.

Volgens dit interview heeft hij trouwens wel gelijk

edit: Om nog maar te zwijgen over op welke manier hij die rit gisteren gewonnen heeft. Hij rijdt ze er allemaal af.

Laatst bewerkt:
bwa... Mooie overwinning ja. Verdiend gewonnen. Maarik kan me toch niet van de indruk onttrekken dat de mannen van Jumbo weinig interesse hadden in de ritwinst. Gewoon nu de schade beperken en aanvallen wanneer het hun past, net als ze in de TdF hebben gedaan. Toen dachten ook velen, inclusief ik, dat Pogacar de meerdere was van Vingegaard. Totdat die laatste eens echt het onderste uit de kan haalde.

bwa... Mooie overwinning ja. Verdiend gewonnen. Maarik kan me toch niet van de indruk onttrekken dat de mannen van Jumbo weinig interesse hadden in de ritwinst. Gewoon nu de schade beperken en aanvallen wanneer het hun past, net als ze in de TdF hebben gedaan. Toen dachten ook velen, inclusief ik, dat Pogacar de meerdere was van Vingegaard. Totdat die laatste eens echt het onderste uit de kan haalde.
Ook maar triestig dan, als een ritwinst al te min is om 200-300 meter voor te sprinten, zeker met twee sprintetappes die volgen waarbij men normaal goed zal kunnen uitrusten.

Als ze goed genoeg zijn dan gaan ze het niet laten om hier te proberen winnen. Die 1 minuut inspanning heeft geen gevolg voor de rest van de Vuelta lol.

Edit: Waarmee ik niet wil zeggen dat Roglic of Vingegaard minder zullen zijn de komende weken dan Remco, maar vandaag was Remco de allerbeste.

Remco wint want de mannen van Jumbo hebben zich ingehouden en wouden geen 200m sprinten.

Wat lees je hier toch allemaal 🥱

Dat interview vandaag met Cian voor de start op Sporza, wat een vrolijke jongen :D
Zelden iemand zo blij gezien in de koers
Heeft die iets gesnoven ofzo :D

Nee nee, toffe aimabele kerel. Benieuwd of hij 3 weken op niveau fietsen al aankan. Kan rustig groeien, aangezien de media aandacht toch vooral naar Remco gaat. Het zal misschien niet echt een winnaarstype worden, maar ik hoop dat hij ooit wel kan meedoen voor een podium in een GT.

Maarik kan me toch niet van de indruk onttrekken dat de mannen van Jumbo weinig interesse hadden in de ritwinst.

Daarom dat ze met z'n vieren vooraan zaten? Degene die geen interesse hadden in ritwinst die reden ergens op het gemak in het peleton...

En wat is dat nu toch altijd met het in twijfel trekken van z'n overwinningen? Eerst is de concurrentie niet sterk genoeg, nu is het tegen de cream of the crop en nu zouden ze plots geen interesse hebben? :laugh:

Als ze kunnen winnen, zullen ze er altijd voor gaan. Kijk maar naar Roglic twee jaar terug, die haalde in de laatste honderd (of zelfs minder) meter Gino Mader nog in om toch maar ritwinst te kunnen hebben in Parijs-Nice.

Nee nee, toffe aimabele kerel. Benieuwd of hij 3 weken op niveau fietsen al aankan. Kan rustig groeien, aangezien de media aandacht toch vooral naar Remco gaat. Het zal misschien niet echt een winnaarstype worden, maar ik hoop dat hij ooit wel kan meedoen voor een podium in een GT.

Zeer sympathieke gast inderdaad maar eens hij eens van winst mogen proeven heeft, zal hij wel bakken meer aandacht krijgen en terecht dan natuurlijk. Ziet er wel geen type uit die gaat "zweven".

Laatst bewerkt:
Hoe Remco gisteren won was/is het handelsmerk van Roglic. Zoiets laten ze daar normaal gezien niet liggen. Het was van niet beter kunnen.

Idd, deze overwinning is eigenlijk vintage Roglic (sorry, ik moest het woord nog eens gebruiken)

Maar het is duidelijk dat die zijn niveau niet haalde, gezien hij ook nog Vingegaard en Ayuso voor zich moest dulden.

Remco heeft daar toch enorme progressie in gemaakt, sinds het begin van zijn carrière. Ik zou hem nu graag wel eens zien op zo'n aankomst tegen de beste Pogacar :)

Terug
Bovenaan