Student003
New member
Hallo allemaal,
Ik overweeg om volgend schooljaar een bijzondere wetenschappelijke vorming (ASO) in Gent te volgen als voorbereiding op mijn droom om ingenieur te worden. Ik wil me graag goed voorbereiden en heb een paar vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen. Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis en tips!
Ik overweeg om volgend schooljaar een bijzondere wetenschappelijke vorming (ASO) in Gent te volgen als voorbereiding op mijn droom om ingenieur te worden. Ik wil me graag goed voorbereiden en heb een paar vragen waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen:
- Wordt er in dat jaar discrete wiskunde gegeven? Zo ja, welk niveau kan ik verwachten en welke specifieke onderwerpen worden behandeld?
- Zijn er onderwerpen in de wiskunde die ik absoluut moet beheersen voordat ik aan dit wetenschappelijke jaar begin?
- Hoeveel tijd besteden de meeste studenten gemiddeld per week aan studeren en huiswerk? Is het haalbaar om dit te combineren met een bijbaan of hobby?
- Wordt er in de lessen wiskunde veel verwacht van de voorkennis uit het middelbaar? Welke onderwerpen zijn daarbij essentieel?
- Hoeveel ondersteuning krijg je bij vakken die moeilijk blijken te zijn? Of sta je er grotendeels alleen voor?
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen. Alvast bedankt voor het delen van jullie kennis en tips!