M'n broer en ik hebben verregaande plannen om samen een zaak te beginnen. Voedingsgerelateerd.
Financieel plan is voorgelegd bij 4 banken , waarvan er 3 zijn die onmiddellijk mee willen gaan in hele verhaal.
Ik had echter een vraag ivm het verdelen van de aandelen van een eigen zaak.
Er is dus mezelf en m'n vriendin en m'n broer en z'n vriendin.
We zijn geen van beide getrouwd maar wel 20+ jaren samenwonend met elk 2 kinderen.
M'n broer en mezelf nemen de dagelijkse productie voor onze rekening.
Mijn vriendin zal de verkoop doen en de vriendin van m'n broer enkel de boekhouding.
Zij (de vriendin van m'n broer dus) werkt voltijds en gaat dit ook blijven doen.
M'n broer , mezelf en mijn vriendin gaan onze vaste job opzeggen en voltijds voor de 'zaak' gaan.
Momenteel staat er in het financieel plan dat de aandelen in 4 gelijke delen gesplitst worden.
Elk 25% dus.
Hoe zouden jullie dit aanpakken en argumenteren ?
Ik vraag dit vooral om mezelf wat in te dekken voor eventuele problemen in de toekomst.
Er is ook een woonst bij het handelspand dat m'n vriendin en ik zelf gaan betrekken.
M'n broer heeft eigen woning en blijft daar wonen.
Financieel plan is voorgelegd bij 4 banken , waarvan er 3 zijn die onmiddellijk mee willen gaan in hele verhaal.
Ik had echter een vraag ivm het verdelen van de aandelen van een eigen zaak.
Er is dus mezelf en m'n vriendin en m'n broer en z'n vriendin.
We zijn geen van beide getrouwd maar wel 20+ jaren samenwonend met elk 2 kinderen.
M'n broer en mezelf nemen de dagelijkse productie voor onze rekening.
Mijn vriendin zal de verkoop doen en de vriendin van m'n broer enkel de boekhouding.
Zij (de vriendin van m'n broer dus) werkt voltijds en gaat dit ook blijven doen.
M'n broer , mezelf en mijn vriendin gaan onze vaste job opzeggen en voltijds voor de 'zaak' gaan.
Momenteel staat er in het financieel plan dat de aandelen in 4 gelijke delen gesplitst worden.
Elk 25% dus.
Hoe zouden jullie dit aanpakken en argumenteren ?
Ik vraag dit vooral om mezelf wat in te dekken voor eventuele problemen in de toekomst.
Er is ook een woonst bij het handelspand dat m'n vriendin en ik zelf gaan betrekken.
M'n broer heeft eigen woning en blijft daar wonen.