Ze kunnen het inderdaad maar doen ze het?dit argument altijd weer...
't is geen pez-dispenser he, ze kunnen meerdere problemen tegelijk (proberen) op te lossen.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ze kunnen het inderdaad maar doen ze het?dit argument altijd weer...
't is geen pez-dispenser he, ze kunnen meerdere problemen tegelijk (proberen) op te lossen.
Mompelt iets over gesubsidieerde ballensjotters. Daar ziet de politiek geen problemen in. Hoeveel kost een first row Champions LEague ticketje. Antwerp-Porto zitplekje is 200-300 euro. Dat is dan geen probleem ?
Beetje gratuit sympathieke frans uithangen omdat je kiesvee fan is van Beyonce maar geen 600 euro kan/wil betalen. Hou je eens met relevante politiek bezig...
dit argument altijd weer...
't is geen pez-dispenser he, ze kunnen meerdere problemen tegelijk (proberen) op te lossen.
Ik weet dat sommige artiesten hun prijzen soms laten zakken om iedereen een kans te geven naar hun concert te komen.Vooruit wil peperdure concerttickets schrappen: waarom kosten ze soms drie keer zoveel?
600 euro om Beyoncé in Brussel te zien. En ook tickets voor Taylor Swift kostten plots drie keer zoveel. Hoe meer fans een ticket willen, hoe duurder de prijzen. Zo zal het ook volgende week bij popster Olivia Rodrigo gaan. “Hoog tijd om die praktijk aan banden te leggen”, zegt Vooruit, dat een...www.hln.be
Ik zie niet in hoe we dat gaan afdwingen. Noch waarom we dat recht zouden mogen hebben om dusdanig in een vrije markt in te grijpen. Wat gaan ze doen als die mensen nu gewoon zeggen awel als we het niet aan 600€ per ticket mogen verkopen, dan komen we niet naar België.
Een concert is geen levensnoodzakelijk item. Kan je of wil je dat er niet aan geven, ga dan niet. Of ga naar een concert kijken waar ze nog wel een aanvaardbaar bedrag vragen.
Ja dat klopt. Al betalen de mensen het wel nog altijd.Hier gaat het niet om de vrije markt. Hier gaat het om Ticketmaster / Live Nation die hun monopolie misbruiken.
Ook een monopolist wil dat de mensen het product nog altijd kopen natuurlijk. Het probleem met monopolisten is dat ze de prijzen hoger drijven dan wat ze in een concurrentiële omgeving zouden kunnen doen.Ja dat klopt. Al betalen de mensen het wel nog altijd.
Het grote probleem is dat Live Nation (als groep/entiteit, niet zozeer het effectieve bedrijf) veel meer is dan "de ticketverkoop". Zeker in de VS beheersen die, dmv allerlei niet altijd even transparante constructies, zowat de hele keten van artist-, tour- en productiemanagement over venues en merchandising(sales en productie) tot de firma die de wc-madammen levert toe.Ook een monopolist wil dat de mensen het product nog altijd kopen natuurlijk. Het probleem met monopolisten is dat ze de prijzen hoger drijven dan wat ze in een concurrentiële omgeving zouden kunnen doen.
Maar vraag me bvb hier wel af of het probleem ook echt wel daar zit, want tegenover wie is live nation een monopolie? Uiteindelijk koopt het publiek een ticket van een artiest, en is het eigenlijk de artiest of de zaal die een ticketing service zoekt. Perst Live Nation de fans uit of is het hier Beyoncé zelf? Ik kan me moeilijk voorstellen dat het geld van die tickets voor een groot deel naar Live nation vloeit en niet naar Beyoncé.
Als je bijvoorbeeld naar de laatste kwartaalcijfers kijkt van Live Nation, wat blijkbaar een succesvol kwartaal was, dan zie je dat ze zo'n 300 miljoen USD winst hebben en daarvoor 90 miljoen tickets verkocht hebben, per ticket verdienen ze dus ongeveer 3 USD. Da's misschien nog te veel vergeleken met wat ze in een meer vrije markt zouden hebben, maar dat lijkt me niet de grootteorde die het probleem van dure tickets veroorzaakt.
Maar daar heb je gelijk in hoor. Wat mij betreft zou een voetbalorganisator ook transparantie moeten bieden over de prijs van élk zitje in het stadium dat hij/zij te koop aanbiedt. Dan is er geen discussie mogelijk over of je teveel betaalt of te weinig.
Wat kerntaken betreft mag er gerust ook minder geld naar de subsidie van dat soort entertainment gaan.
Die transparantie bij TM is er niet over wat er precies hoeveel kost. Je betaalt een stuk voor het concert, maar dan komen er ook een heleboel extra kosten bij. De eindprijs krijg je dan wel te zien bij het afrekening, maar bij de start van je bestelling is het niet duidelijk waar je gaat eindigen.Welke transparantie is extra nodig? Als er mensen 600 willen betalen voor een ticket, willen ze het toch betalen? Als je minder wil betalen, dan betaal je het niet. Is de boel niet uitverkocht, dan gaan de prijzen wel zakken.
Is het plots een verrassing dat de tickets op rij 1 meer kosten dan de tickets ergens achteraan in een hoek ?
Check de tickets voor Olympische Spelen. Avond en weekend kost meer. Finales kosten meer. eerste vak kost meer. etc. Dat is nu toch basic economy van vraag en aanbod...
maar er is toch wel een verschil als je voor hetzelfde optreden op dezelfde dag, op hetzelfde uur en op dezelfde rij toch tientallen of honderden euro's meer zou moeten betalen als die persoon die vlak naast u staat? Dat een premium plaats en premium behandeling (zoals meet and greet) meer kost is logisch, maar dat dezelfde service, dezelfde plek ineens x-aantal euro's duurder wordt is ergens wel te gek. Stel dat uw bakker ook meer begint te rekenen naarmate hij minder broden of pistolets over heeft.Welke transparantie is extra nodig? Als er mensen 600 willen betalen voor een ticket, willen ze het toch betalen? Als je minder wil betalen, dan betaal je het niet. Is de boel niet uitverkocht, dan gaan de prijzen wel zakken.
Is het plots een verrassing dat de tickets op rij 1 meer kosten dan de tickets ergens achteraan in een hoek ?
Check de tickets voor Olympische Spelen. Avond en weekend kost meer. Finales kosten meer. eerste vak kost meer. etc. Dat is nu toch basic economy van vraag en aanbod...
Dat heb ik nu nog nooit geweten eigenlijk maar soitGa naar de markt om 11h en je paprikas kosten ook minder dan als je om 7h gaat.
Dat heb ik nu nog nooit geweten eigenlijk maar soit
Idd, maar dat heeft weinig te maken met de dure of variabele tickets, dat lijkt me eerder de keuze van de artiesten.Het grote probleem is dat Live Nation (als groep/entiteit, niet zozeer het effectieve bedrijf) veel meer is dan "de ticketverkoop". Zeker in de VS beheersen die, dmv allerlei niet altijd even transparante constructies, zowat de hele keten van artist-, tour- en productiemanagement over venues en merchandising(sales en productie) tot de firma die de wc-madammen levert toe.
En dat is een, vanuit artiest standpunt, erg ongezonde situatie omdat ze nagenoeg onvermijdbaar zijn geworden en dus zowat alles te zeggen en uit elk deeltje vd koek eerst hun graantje meepikken.
Ik meen dat er in de VS zelfs nog verschillende rechtszaken hangende ivm hun uitgebreide machtspositie en bepaalde counter-monopolie voorwaarden van eerdere overnames/uitbreidingen die ze mogelijks niet respecteren.
Dat tickets/producten lager in prijs gaan omdat ze anders met open plaatsen zitten of het product toch moet weggesmeten worden is wel de omgekeerde werking van Ticketmaster: die verhogen voor die laatste tickets terwijl dit nergens voor nodig is.Dat doet toch elk vliegticket en hotel bedrijf en weet ik veel toch al 10 15y?
Probeer eens met 10man een Ryanair vlucht samen te boeken. De laatste zal ook meer betalen.
Ga naar de markt om 11h en je paprikas kosten ook minder dan als je om 7h gaat.
Etc etc
Nee"Tzijn De laatste, 1kg met 50% korting". Nog nooit gehoord? En dat zijn ook dezelfde paprikas als smorgens.
Op de jaarmarkt verkopen ze ook living planten per opbod. 10x dezelfde plant, allemaal andere prijzen...
Dan ga je of die artiesten niet meer zien in België (en dan kan nog een beperktere groep ze gaan bekijken in het buitenland)Dat tickets/producten lager in prijs gaan omdat ze anders met open plaatsen zitten of het product toch moet weggesmeten worden is wel de omgekeerde werking van Ticketmaster: die verhogen voor die laatste tickets terwijl dit nergens voor nodig is.
En ja, grotere vraag creëert hogere prijzen, maar hier ligt het aantal tickets al vast. Zoals ik al zei: stel dat elke bakker (of bij uitbreiding elke winkel) zo begint te werken. Sorry, de klant voor u heeft de voorlaatste TV mee, we lappen er daarom ineens 200 euro bij. Sorry, uw raam is kapot, ja ik heb nog een plaatsje in mijn agenda, maar doordat ge de laatste zijt, gaat ge wel 500euro moeten extra opleggen.
Bij sommige producten is dat zo geevolueerd en ergens te begrijpen (en neen, ook niet overal), maar moeten we het daarom dan ook maar overal oké vinden dat bedrijven nog meer moneygrabbers worden en zelf de scalpers worden?
Dat ging over concert van The Cure: https://www.theguardian.com/music/2...-by-ticketmaster-fees-as-us-tour-goes-on-saleIk weet dat sommige artiesten hun prijzen soms laten zakken om iedereen een kans te geven naar hun concert te komen.
Onlangs was er nog zo'n geval. Ondanks dat de artiest minder geld vroeg, bleven de prijzen doodleuk gelijk (tot grote verbazing van de artiest zelf). Toen bleek dat de organisator gewoon dat geld extra in zijn of haar eigen zak stak.
Ik ben vergeten over welke artiest het gaat, maar daar was veel commotie rond.
Dat tickets/producten lager in prijs gaan omdat ze anders met open plaatsen zitten of het product toch moet weggesmeten worden is wel de omgekeerde werking van Ticketmaster: die verhogen voor die laatste tickets terwijl dit nergens voor nodig is.
En ja, grotere vraag creëert hogere prijzen, maar hier ligt het aantal tickets al vast. Zoals ik al zei: stel dat elke bakker (of bij uitbreiding elke winkel) zo begint te werken. Sorry, de klant voor u heeft de voorlaatste TV mee, we lappen er daarom ineens 200 euro bij. Sorry, uw raam is kapot, ja ik heb nog een plaatsje in mijn agenda, maar doordat ge de laatste zijt, gaat ge wel 500euro moeten extra opleggen.
Bij sommige producten is dat zo geevolueerd en ergens te begrijpen (en neen, ook niet overal), maar moeten we het daarom dan ook maar overal oké vinden dat bedrijven nog meer moneygrabbers worden en zelf de scalpers worden?
Wat je hier vergeet is dat er maar één organisatie is die tickets verkoopt. Het probleem is hier de monopoliepositie van LiveNation, die gewoon marktverstorend werkt.Hoe denk je dat de doorsnee aannemer werkt als zijn agenda zo goed als vol zit? Goedkopere of duurdere offertes?
Wat denk je dat bol of Amazon doet als ze weinig stock hebben?
Hebben jullie nooit business simulator games gespeeld??? Ik zat al prijzen op en neer te jojoen in industry giant als ik 12y was. Het zou mij verwonderen dat ze dat niet overal proberen uit te buiten.