Ik vind het wel zeer wansmakelijk dat het zelfs maar in u opkomt om verkrachting in deze discussie op te werpen.
Gewoon volledig beneden alle peil, totaal onnodig.
Los daarvan was de essentie dat drinken iets is wat normaal is gezien het levensnoodzakelijk is. Dorst hebben is normaal, en daarom dus drinken is doodnormaal. Iets wat roken allerminst is.
Wat je dan drinkt is een keuze die je maakt. En in onze samenleving vinden we het niet gek als iemand dan een alcoholische drank neemt, sterker nog het wordt soms zelfs aangemoedigd om iets alcoholisch te nemen.
Sommige keuren het af, net zoals sommige het ook afkeuren dat je frisdrank drinkt.
Maar de algemene consensus of teneur is nog altijd niet dat het nuttigen van alcoholische, suikerhoudende of aspartaanhoudende dranken afgekeurd worden.
Nochtans is dronken fietsen iets wat gewoon nog vaak voorkomt en ook op een bepaalde manier aangemoedigd of gedoogd wordt.
Tijdens de Gentse feesten wordt het sterk aangemoedigd om met de fiets te komen, hoeveel mensen rijden er daar niet onder invloed met de fiets? En dat is nu 10 dagen, en één evenement, maar er zijn er veel meer makkelijk aan te halen.
Kinderchampagne niet meer van deze tijd? De eerste folder die opentrek staat het al in de promo…
Folder
Oké kleine leugen want ik wist dit gezien mijn schoonmoeder bij Delhaize werkt en al meermaals gezegd heeft dat deze producten nog altijd goed in trek zijn. Deze kerst stond er ook zo een fles voor mijn petekind (6 jaar) klaar. Dus a.u.b. kom niet af met dat dit iets uit het verleden is gebaseerd op niks.
En laat ons wel een groot verschil maken tussen iemand die alcohol drinkt. En mensen die alcohol misbruiken.
Mensen die altijd ladderzat rondlopen en mensen die veel drinken en dit vooral doen in contexten waar dit niet gewenst is, die werden altijd al aanzien als marginaal.
Maar het is echt niet zo dat iemand die na het sporten in de kantine een zwaar bier drinkt, of op een terras in het stad met zijn vrouw een biertje drinkt aanzien wordt als marginaal.
Ook op TV is alcohol nuttigen gewoon nog doodnormaal. Simpel voorbeeld zijn de 2 grootste Vlaamse soaps, beide spelen zich prominent af in een café. De welbekende komische reeks over een voetbalploeg, prominent in een café. De talkshow van onze goede vriend Goens, daar zat zelfs de term in de titel van het programma. Euphoria dat populair is bij jongeren, alcohol heeft daar een rol is een understatement.
En ik kan nog wel even doorgaan hoor. Dus we kunnen gewoon niet spreken van normaliseren, het is normaal.
Is er dan werkelijk zoveel veranderd? Denk je dat werkelijk?
Ja er zijn minder cafés en ja er zijn meer 0% bieren. Maar dat ligt niet aan het feit dat mensen daarom minder alcohol drinken. Dat ligt eerste is vooral omdat mensen überhaupt minder buitengaan om sociale contacten te onderhouden. En dat tweede is vooral onder influx van rijden en drinken dat niet samengaat.
Idem voor drinken op het werk. Ja op het kantoor is dat inderdaad in veel gevallen niet toegestaan.
Maar tijdens teambuildings, zakenlunchen en diners is het een vrij normale zaak. Het bezoeken van een bierbrouwerij voor een teambuilding, wie heeft het nog niet gedaan?
Waarschijnlijk velen want het is een geijkte formule in elke bezoekbare brouwerij.
Brouwerij & Stokerij Het Anker voor Groepen
www.hetanker.be
Vijf unieke zalen, vijf verschillende vibes. Op de site van stadsbrouwerij De Koninck kan je vijf verschillende zalen afhuren voor de organisatie van jouw…
www.dekoninck.be
Jouw event in onze brouwerij kan je ook perfect aanvullen met een activiteit bij één van onze lokale, toeristische partners. Ontdek de verschillende mogelijkheden in onderstaand overzicht.Het actieterrein bevindt zich voornamelijk in Poperinge, Ieper en Heuvelland. Deze activiteiten kan je ...
www.sintbernardus.be
Kies je teambuilding uit meer dan 800 onvergetelijke activiteiten. Wij zorgen voor de volledige organisatie, incl. eventuele catering en overnachting.
funkey.be