Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja het is duidelijk dat dit niet de beste Pogacar is maar is nog altijd een goede prestatie van Lipowitz imo.Ik zou toch niet teveel conclusies trekken in vergelijking met Pogacar.
Vandaag reed Pogacar de slotklim op in 21'31", oftewel 6,81w/kg. Vorig jaar in de Dauphiné legde hij de slotklim richting Combloux (toen hij Vingegaard op 1'01" zette) af in 19'51" oftwel 7,21w/kg.
Aan 7,21w/kg rij je de slotklim ruim 1 minuut sneller op als dat hij vandaag deed. Laten we zeggen dat Pogacar echt nog wel een stukje harder kan als het moet.

(helemaal off topic maar ik ben deze week eens als een niet fietser gaan spinnen met een vriendin voor de eerste keer. Ik heb over 45minuten 180watt gemiddeld gedraaid en ik was HELEMAAL choco. Je kon me bijeen vegen na de sessie)Absoluut. Als je 2 minuten 7w/kg kan volhouden dan ben je op Zwift al bij de A's. Die mannen doen dat voor 20', en natuurlijk ook na al een dag gekoerst te hebben.
Je mag niet teveel naar die hun waardes kijken want anders voel je je wel erg zielig als je een zware interval training doet met blokjes tot 400w met je tong tot op de grond![]()
Ik zou mij niet blind staren op dat gemiddelde.(helemaal off topic maar ik ben deze week eens als een niet fietser gaan spinnen met een vriendin voor de eerste keer. Ik heb over 45minuten 180watt gemiddeld gedraaid en ik was HELEMAAL choco. Je kon me bijeen vegen na de sessie)
Ongelooflijk dus tot wat bepaalde mensen in staat zijn, ik kan me dat fysiek gewoon niet voorstellen.
Ach als ik een sprint trek met de vlo over een afstand van amper 100 meter, dan ben ik al gelost als die mannen rustig rondfietsen op hun gemakske, vlot pratend in volzinnen en al.Absoluut. Als je 2 minuten 7w/kg kan volhouden dan ben je op Zwift al bij de A's. Die mannen doen dat voor 20', en natuurlijk ook na al een dag gekoerst te hebben.
Je mag niet teveel naar die hun waardes kijken want anders voel je je wel erg zielig als je een zware interval training doet met blokjes tot 400w met je tong tot op de grond![]()

Roglic is einde contract bij RB en ook al 1 van de oudste in het peloton. Hij wordt 37 in oktober.
Na afgelopen week kunnen we toch concluderen dat Lipowitz de kopman voor RB zal zijn in de Tour.
Ik zou mij niet blind staren op dat gemiddelde.
Bij spinning zit je toch vaak te intervallen. Dan gaat je gemiddelde lager liggen dan wat je aan kan aan een constante snelheid
edit: pro fietsers blijven natuurlijk freaks of nature.
Roglic is einde contract bij RB en ook al 1 van de oudste in het peloton. Hij wordt 37 in oktober.
Na afgelopen week kunnen we toch concluderen dat Lipowitz de kopman voor RB zal zijn in de Tour.
ik heb het over Enjoi's 180 watt...Bij de meeste professionele wielrenners valt dat wel mee hoor.
De echte uitzonderingen zoals een Pogacar of een Remco daar gelaten.
Ik doelde op uw freaks of natureik heb het over Enjoi's 180 watt...
Meevallen? Alles wat in de Worldtour rondrijdt (en nog een hele hoop renners daarnaast) is uitzonderlijk getalenteerd.