Voorjaar 2026

Kan zo'n trol niet verwijderd worden of komen de mods niet in dit gedeelte?

Komende woensdag en vrijdag de 1e keer Ronde van Limburg en Brabantse Pijl op deze dagen in het programma. Ben ik nu mis als me dat een relatief zwakke deelnemerslijst lijkt?
Het zal wat tijd nodig hebben om te groeien misschien.
Merlier wel aan de start nu , wellicht omdat ie nog niet veel gekoerst heeft.

Decompressie voor vele andere renners lijkt me, voorbereiden op LBL en Waalse via training. Zou MVDP niet nog een weekje verder koersen?

Ja dus :) Maar je hebt gelijk: De RVV zie ik hem (helaas) nooit winnen zolang Pogacar en VDP mee rijden.
Hij is qua lichaamsbouw eerder gemaakt voor PRB. De beklimmingen in de RVV liggen hem (iets) minder.

PS. Ik weet het: Over een jaar ga je mij misschien quoten. :tongue: Zoveel te beter dan hé!

Het is gewoon een andere koers die een andere aanpak vereist en veel minder geluk mee gemoeid is.
Deze editie heeft nog maar is duidelijk gemaakt dat pech een belangrijke factor kan zijn in de uitslag. In Vlaanderen kan je ook lek rijden, maar de kans is wel kleiner en je bent veel sneller terug geholpen.
De inspanning is ook niet te vergelijken en de impact op het lichaam is ook anders.

In Vlaanderen is het gewoon vrij eerlijk als het op de sterkste aankomt en kan je u niet echt verstoppen.
En het was ook duidelijk dat hij minder sterk was, jammerlijk vroeg. Maar goed minder sterk wil in de praktijk wel nog zeggen dat hij met voorsprong de 4de beste man in koers was na 3 zeer grote namen.
Gisteren was hij ook wel duidelijk niet de sterkste man in koers, wel gewoon diegene met veel geluk bij de pech en het koersverloop en vooral zeer slim gekoerst. Dat maakt Roubaix ook zo mooi.

Wout verdiende zijn naam op die erelijst en dat is vooral het belangrijkste.

De 5 monumenten behoren hier niet toe en mijn post uit zijn context trekken door te
stellen dat de monumenten, want daar gaat het over, quasi dezelfde waardemeting
hebben dan etappezege's in de Tour, is uw eigen interpretatie en heeft hier niks mee
te maken.

Bwa, stellen dat enkel de 5 monumenten "zaligmakend" zijn, is ook enkel uw interpretatie (~ obsessie) maar hoor.

Niet vergeten ook dat VdP bv. nog nooit het podium gehaald heeft in de UCI-jaarranking, terwijl VA:
- 3e in 2020
- 2e in 2021
- 2e in 2022
:love:

PS: En uiteraard zijn de monumenten wél, en per definitie, eendagswedstrijden
:woohoo:

We hebben al vele reacties gelezen maar deze steekt er kwa dommigheid wel bovenuit. Boonen gaan minimaliseren dat verschillende klassiekers heeft gewonnen , groene trui tour gewonnen en wereldkampioen is geworden op een manier die wellicht vr de Belgen de mooiste ooit is. En argument tegenstand was niet van dat kaliber. Kijk nog eens wie er allemaal aan de start stond. WVA absoluut prachtig dat hij een kassei wint maar hij mag de bidon van Boonen nog niet vastnemen. Beetje respect mag wel. En ook een Museeuw trouwens hoort op die trede van Boonen.

Waar vergelijk ik hier een ganse carrière of zeg ik dat VA zijn single RB winst gelijk staat aan meer dan gans de kasseicarrières van Boonen of Museeuw. De discussie was of deze win een hoogtepunt is in de belgische sportgeschiedenis, leren lezen is blijkbaar moeilijk.

Een hoogtepunt kan een renner zijn ganse carrière zijn, maar evengoed een bepaalde prestatie en daarbij speelt deelnemersveld een gigantisch bepalende factor.

Museeuw & Boonen hebben geen enkel Roubaix gewonnen tegen een deelnemersveld van het kaliber, waar Wout afgelopen zondag tegen gewonnen heeft (i.e. Pogi, VDP, Pedersen & Ganna, 4 wereldkampioenen met 12+8 wins, of 3+6 kassei kl. in de pocket, allemaal relatief op top van hun kunnen)

(En ik moet hier geen opsomming zien van Cancellara zijn palmares, ken ik goed genoeg in de breedte

Voor de volledigheid heb ik nog eens opgezocht, hoeveel "kassei" monumenten Cancellara al binnen had toen Boonen hem achter zich hield in 2008, exact 1, evenveel als Devolder, verre van established, Ballan ook pas WC op het einde van jaar toen. De Leeuw kwam zeker niet in de buurt qua tegenstand, want grootste reden dan veelal nog in eigen team, Tafi, Ballerini, etc.)

(En als je post 2008 als de base line wilt gebruiken voor de sterkte van Cancellara te duiden. VDP tikt daar praktisch al tegenaan Cancellara qua podias met een Goldrace & MSR meer. 3x Strade is al helemaal onnozel, 2x toen het 1.1 koers was, vergelijk dat eens met VDP zijn win qua deelnemersveld ...)

Dus zeggen dat Boonen een sterkere tegenstand had in de breedte, is objectief absoluut onzin, punt aan de lijn.

Daarmee zeg ik niet dat VA zijn carrière beter is, daarmee zeg ik dat Wout renners geklopt heeft van hogere kwaliteit, over een single RB editie en bijgevolg meer dan zijn plaats verdient om als memorable bestempeld te worden, alleen al door het kaliber tegenstanders, leer lezen/interpreteren.

Laatst bewerkt:
Uiteraard heeft Wout niet de carrière van Boonen, maar ik vind geen enkel overwinning van Boonen in Roubaix maar in de buurt komen van deze overwinning van Wout. Alle respect maar ik vind Cancellara, Hushovd, Ballan, Pozzato, niet van het kaliber Pogi, VDP, Pedersen en Ganna.
Cancellara staat toch wel boven die andere 3 hoor. En ik denk niet dat Cancellara moet onderdoen voor Pedersen of Ganna.

Maar verder heb je wel gelijk natuurlijk. Het niveau vandaag ligt een stuk hoger. En Ganna, Pedersen & VA zouden veel meer monumenten gewonnen indien er geen VDP of Pogacar rondliepen.

Laatst bewerkt:
Waar vergelijk ik hier een ganse carrière of zeg ik dat VA zijn single RB winst gelijk staat aan meer dan gans de kasseicarrières van Boonen of Museeuw. De discussie was of deze win een hoogtepunt is in de belgische sportgeschiedenis, leren lezen is blijkbaar moeilijk.

Een hoogtepunt kan een renner zijn ganse carrière zijn, maar evengoed een bepaalde prestatie en daarbij speelt deelnemersveld een gigantisch bepalende factor.

Museeuw & Boonen hebben geen enkel Roubaix gewonnen tegen een deelnemersveld van het kaliber, waar Wout afgelopen zondag tegen gewonnen heeft (i.e. Pogi, VDP, Pedersen & Ganna, 4 wereldkampioenen met 12+8 wins, of 3+6 kassei kl. in de pocket, allemaal relatief op top van hun kunnen)

(En ik moet hier geen opsomming zien van Cancellara zijn palmares, ken ik goed genoeg in de breedte

Voor de volledigheid heb ik nog eens opgezocht, hoeveel "kassei" monumenten Cancellara al binnen had toen Boonen hem achter zich hield in 2008, exact 1, evenveel als Devolder, verre van established, Ballan ook pas WC op het einde van jaar toen. De Leeuw kwam zeker niet in de buurt qua tegenstand, want grootste reden dan veelal nog in eigen team, Tafi, Ballerini, etc.)

(En als je post 2008 als de base line wilt gebruiken voor de sterkte van Cancellara te duiden. VDP tikt daar praktisch al tegenaan Cancellara qua podias met een Goldrace & MSR meer. 3x Strade is al helemaal onnozel, 2x toen het 1.1 koers was, vergelijk dat eens met VDP zijn win qua deelnemersveld ...)

Dus zeggen dat Boonen een sterkere tegenstand had in de breedte, is objectief absoluut onzin, punt aan de lijn.

Daarmee zeg ik niet dat VA zijn carrière beter is, daarmee zeg ik dat Wout renners geklopt heeft van hogere kwaliteit, over een single RB editie en bijgevolg meer dan zijn plaats verdient om als memorable bestempeld te worden, alleen al door het kaliber tegenstanders, leer lezen/interpreteren.
Ganna en Pedersen zijn toch wel enkele trappen, kelders,... lager dan een Cancellara. Ganna is een topper op de baan en tegen de tijd maar bij de kasseikoersen is het veel hype (amper 1x top 10 RVV en 1x top 10 in PR) maar weinig resultaten in deze soort koersen en daar gaat het ook over natuurlijk.

Als jij de resultaten van 2 van de beste eendagsrenners ooit in Vlaanderen, gaat minimaliseren dan moet je er ook tegenkunnen dat er reactie op komt want je bekijkt dit veel te veel vanuit je Van Aert fanboy standpunt

En nogmaals dit is Van Aert enorm gegund en hij verdiende ook eens een zege in een kasseimonument

edit: net even de Startlist quality bekeken op PCS over de jaren heen en het sterkste jaar van de afgelopen 15 jaar was 2021 waar Colbrelli won en dan het jaar 2011, 2025, 2018 en 2015. Als ik nog verder terugga dan zijn komen de jaren 97, 98 en 99 uit op plaatsen 2, 3 en 4.

Laatst bewerkt:
Op zuiver sportief vlak heb je uiteraard gelijk dat die overwinning op zichzelf niet hét Belgische hoogtepunt van de eeuw is, maar als je het hele verhaal-Van Aert beschouwt, kan ik mij weinig sportmomenten voor de geest halen die meer hebben losgemaakt in België dan deze. Ik ben nog steeds aan het nagenieten.

Op zuiver sportief vlak heb je uiteraard gelijk dat die overwinning op zichzelf niet hét Belgische hoogtepunt van de eeuw is, maar als je het hele verhaal-Van Aert beschouwt, kan ik mij weinig sportmomenten voor de geest halen die meer hebben losgemaakt in België dan deze. Ik ben nog steeds aan het nagenieten.

Om maar te zwijgen van de extreme gunfactor buiten België. Iedereen was laaiend enthousiast met deze overwinning, zelden gezien denk ik?

Ik heb die finish ondertussen al een keer of 30 het bekeken via 1001 verschillende kanalen. :laugh:

Bwa ja, alé ik heb het hier al gezegd maar ik zal het alvast nog maar is herhalen: 100% gegund aan Van Aert.

Maar ik had ook wel meer emotie bij zowat elke grote(re) overwinning van Boonen, hell ik heb dagen of weken slecht gelopen van de Hayman editie (sorry als ik voor anderen die naam of dat trauma terug oprakel het ligt hier zelf ook nog altijd gevoelig).

Maar het lijkt idd wel een collectief delirium te zijn na de overwinning van Van Aert ja, toch iets of wat verrast door de omvang ervan, inderdaad zelden gezien zoals hierboven gezegd, straf.

Van Aert is sowieso wel populair overal, gewoon op zich een sympathieke kerel die altijd ook werkt voor anderen, geen groot ego heeft en als geweldige allrounder al heel wat stunten heeft uitgehaald.

Maar er zal ook wel een underdog-aspect meegespeeld hebben. Ondanks dat er weinig aan te merken valt op Pogacar - ook een geweldig sportieve en sympathieke gast - zullen mensen zich wel steeds meer tegen hem gaan keren omdat hij te veel wint en kannibaliseert. Dan ga je automatisch wat hopen dat hij niet weer eens wint.

ik vraag me af waar Remco nu op moet inzetten : Met Pogacar, Vingegaard en Seixas in het peloton wint hij nooit nog een grote ronde. En hij is te goed om alleen maar eendagsrenner te zijn.

Iedereen vergeet hier precies wel dat VA al 3 maal wereldkampioen is geworden :oi22:

'Al 3 maal ' WK CX geworden is haast fenomenaal.....oh nee, wacht even want er
is een andere renner die met 8 WK CX-titels de huidige recordhouder is.

Daarbovenop heeft die ook nog 1x WK op de weg alsook 1x WK gravel op zijn palmares.

Laatst bewerkt:
ik vraag me af waar Remco nu op moet inzetten : Met Pogacar, Vingegaard en Seixas in het peloton wint hij nooit nog een grote ronde. En hij is te goed om alleen maar eendagsrenner te zijn.
Pogi en Jonas zijn ouder dan hem (en Pogi al laten blijken dat hij ook niet meer extreem lang wil blijven koersen), dus er komen nog wel kansen voor Remco in grote ronde's volgens mij.

De koers moet nog altijd gereden worden hé. Pogacar en Vinegaard kunnen ook eens pech hebben of ziek worden of ... en dan moet Remco zien dat hij daar is.

hell ik heb dagen of weken slecht gelopen van de Hayman editie (sorry als ik voor anderen die naam of dat trauma terug oprakel het ligt hier zelf ook nog altijd gevoelig).

WEG SFEER!!!

Je vergeet Lipowitz nog. Het valt nog te zien hoe deze zich uiteindelijk zal verhouden.
Alsook eerst nog even afwachten of Seixas ook in een grote ronde kan bevestigen.

Te goed om alleen maar eendagsrenner te zijn, goed kort door de bocht. Er is niks mis me dunkt om alleen maar een heerser te zijn in het eendagswerk en op de tijdritfiets.
De meeste vreugde had hij en heeft hij gebracht in dat werk. Zijn mooiste overwinningen zijn in dat werk.
Hij heeft al bewezen daar gewoon top te zijn.
Het heeft geen nut om een droom van een grote ronde na te jagen als je daardoor uw sterktes niet ten volle kan benutten.

Zonder op de zaken vooruit te lopen, liever nog enkele mooie overwinningen in het eendagswerk en WK worden, en 6 of 7de in de tour. Dan 4de of 3de worden en niet kunnen winnen in het eendagswerk en geen WK meer worden. Want hij heeft niet de luxe die Pogacar heeft, alvast voor zover we al gezien hebben, om in een seizoen de switch te maken en in beide uit te blinken. Hij heeft daar meer moeite mee. Maar

Ik denk dat hij dat zelf ook wel beseft. En hij voelt zich ook merkbaar beter als hij iets zwaarder staat.
Maar hij heeft al bewezen dat het wel kan, en moeilijk gaat ook. Deze tour zal alles uitwijzen, als het nu op niks uitdraait vrees ik toch dat er conclusies en beslissingen moeten genomen worden.

Fantastische editie. Beste koers van’t voorjaar.

Unpopular opinion: Los dat overheen generaties vergelijken compleet nutteloos is, hoort Museeuw overigens als zondaar IMO in geen enkel lijstje. Dat ze die man een forum blijven geven in de media snap ik ook al helemaal niet.

WEG SFEER!!!

Je vergeet Lipowitz nog. Het valt nog te zien hoe deze zich uiteindelijk zal verhouden.
Alsook eerst nog even afwachten of Seixas ook in een grote ronde kan bevestigen.

Te goed om alleen maar eendagsrenner te zijn, goed kort door de bocht. Er is niks mis me dunkt om alleen maar een heerser te zijn in het eendagswerk en op de tijdritfiets.
De meeste vreugde had hij en heeft hij gebracht in dat werk. Zijn mooiste overwinningen zijn in dat werk.
Hij heeft al bewezen daar gewoon top te zijn.
Het heeft geen nut om een droom van een grote ronde na te jagen als je daardoor uw sterktes niet ten volle kan benutten.

Zonder op de zaken vooruit te lopen, liever nog enkele mooie overwinningen in het eendagswerk en WK worden, en 6 of 7de in de tour. Dan 4de of 3de worden en niet kunnen winnen in het eendagswerk en geen WK meer worden. Want hij heeft niet de luxe die Pogacar heeft, alvast voor zover we al gezien hebben, om in een seizoen de switch te maken en in beide uit te blinken. Hij heeft daar meer moeite mee. Maar

Ik denk dat hij dat zelf ook wel beseft. En hij voelt zich ook merkbaar beter als hij iets zwaarder staat.
Maar hij heeft al bewezen dat het wel kan, en moeilijk gaat ook. Deze tour zal alles uitwijzen, als het nu op niks uitdraait vrees ik toch dat er conclusies en beslissingen moeten genomen worden.
Werd toch wereldkampioen toen ie de Vuelta gewonnen had en won toen dat jaar zelfs LBL (en Gullegem Koerse)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan