Waar vergelijk ik hier een ganse carrière of zeg ik dat VA zijn single RB winst gelijk staat aan meer dan gans de kasseicarrières van Boonen of Museeuw. De discussie was of deze win een hoogtepunt is in de belgische sportgeschiedenis, leren lezen is blijkbaar moeilijk.
Een hoogtepunt kan een renner zijn ganse carrière zijn, maar evengoed een bepaalde prestatie en daarbij speelt deelnemersveld een gigantisch bepalende factor.
Museeuw & Boonen hebben geen enkel Roubaix gewonnen tegen een deelnemersveld van het kaliber, waar Wout afgelopen zondag tegen gewonnen heeft (i.e. Pogi, VDP, Pedersen & Ganna, 4 wereldkampioenen met 12+8 wins, of 3+6 kassei kl. in de pocket, allemaal relatief op top van hun kunnen)
(En ik moet hier geen opsomming zien van Cancellara zijn palmares, ken ik goed genoeg in de breedte
Voor de volledigheid heb ik nog eens opgezocht, hoeveel "kassei" monumenten Cancellara al binnen had toen Boonen hem achter zich hield in 2008, exact 1, evenveel als Devolder, verre van established, Ballan ook pas WC op het einde van jaar toen. De Leeuw kwam zeker niet in de buurt qua tegenstand, want grootste reden dan veelal nog in eigen team, Tafi, Ballerini, etc.)
(En als je post 2008 als de base line wilt gebruiken voor de sterkte van Cancellara te duiden. VDP tikt daar praktisch al tegenaan Cancellara qua podias met een Goldrace & MSR meer. 3x Strade is al helemaal onnozel, 2x toen het 1.1 koers was, vergelijk dat eens met VDP zijn win qua deelnemersveld ...)
Dus zeggen dat Boonen een sterkere tegenstand had in de breedte, is objectief absoluut onzin, punt aan de lijn.
Daarmee zeg ik niet dat VA zijn carrière beter is, daarmee zeg ik dat Wout renners geklopt heeft van hogere kwaliteit, over een single RB editie en bijgevolg meer dan zijn plaats verdient om als memorable bestempeld te worden, alleen al door het kaliber tegenstanders, leer lezen/interpreteren.